Gå til innhold

Clay fra TW(turtlewax) - Brukbart?


audiaddict

Recommended Posts

audiaddict

Kjøpte TW sin Clay idag(ja er jeg noob), og skal foreta tidenes vårrengjøring på lørdag med en kompis.

Han nevnte at det fantes bedre enn TW sin(bombe :lol: ).

Spørsmålet mitt er om det holder med TW sin Clay? :unsure:

TurtleWaxProducts-Feb201124.jpg

Endret av audiaddict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls(truhaa) har testet denne og han kom med følgende konklusjon:

"Det skal generelt godt la seg gjøre å klare å lage en clay som ikke fjerner noe, da er du god for å si det sånn, mye claybarer kommer fra mye av den samme produksjonen uansett. Denne her fungerte helt supert som clay gjør, lube var som sagt litt uvanlig mht det jeg har testet fra før men det ga bra glid på clayen over panser og skjermer som ble clayet, merket ikke noe til merker i lakken mht denne her, så klasifiserer den i den milde sjangeren. Helt klart et skritt i riktig "detailing" rettning for TW dette her, og + for at det nå finnes 2-3 claytyper over disk i landet som en kan velge mellom."

En annen som har testet den her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/6509-turtle-wax-refine-and-shine-clay-bar-kit/

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet denne da jeg gikk tom for clay fra SS og den samtidig var på tilbud. Funket knall. Dette er vel en mild clay faktisk?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet denne å kommer aldri til å bruke denne igjen. Syns den er altfor myk og legger igjen stygge merker der man har gått over med den.

Følte nesten at den løste seg opp etter litt jobbing med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Dene funket bra her faktisk..

Clay gikk ikke i oppløsning, og det var helt ok glid på lube`n, ikke bløt og lagde så og si ikke merker i det hele tatt...

I og med at det er litt forskjellig tilbakemeldinger her, så virker det nesten som om det er ny og gammel type her? Går clayen i oppløsning er det ofte lube som gjør dette, vet noen såpeblandinger smuldrer opp clayen, men er en stund siden jeg hørte det sist...

"all" clay lager merker. Tempratur, aggresiv eller mild, glid, lakk, møkk osv har alle innvirkninger på resultatet du får. Største forskjellen jeg har fått her er enten bløt lakk eller aggresiv clay... da blir det merker fort.. men ikke annet en at de er lette å fjerne med en lett korrigerende polish eller lakkrens...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...