Gå til innhold

Front i front med tre


Michael

Recommended Posts

auda.. det så ikke bra ut. Blir nok dyrere å fikse de skadene. Da er det ber å heller legge noen ekstra kroner i en ny brukt bil :) Men den Golfen du hadde link til, den ser jo skakk ut :S ? eller er det bare bildet som gjør det kanskje? Uansett var det jo grei pris på den til å være en 1.6l og ligge på 160 km. hvis den er i den stand som selger sier ;)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innspill, ustrucks. Den ser faktisk litt skakk ut på det fjerde bildet. La ikke merke til det. Men jeg heller nok mest til at det er litt syns bedrag. Skal uansett notere meg det :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dra og se på denne i morgen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26027820

Da tar jeg bare det beste fra den nye og min gamle, og vips så har jeg en som kanskje er enda bedre enn min gamle :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Audi A4 som bruktbil? Kom nemlig over denne som så veldig fin ut til tross for litt lang kjørelengde:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26178140

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir tid drar jeg og ser på den også, men er det ikke en relativt liten motor som sitter i den? Jeg skal dog ikke bruke den til annet enn til og fra skole og jobb. At den er pen er viktigere :)

Endret av Danisjboy

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir tid drar jeg og ser på den også, men er det ikke en relativt liten motor som sitter i den? Jeg skal dog ikke bruke den til annet enn til og fra skole og jobb. At den er pen er viktigere :)

Det er den minste motoren de kom med, og den er lat, men hvis du ikke bryr deg mye om det så er den nok helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med at motoren er liten kan jo være at sannsynligheten for at bilen har blitt grisekjørt er mindre enn om det hadde vært en 250 hesters turbo el.l. For det er vel ikke mulig med 1,6L....eller... ;)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg kjører bil med for liten motor blir den tynt maks mye. Arbeidsbilen min som har tdi motor på170hk tyner jeg minimalt, for den yter bra uten å tynes... Så det er ikke alltid slik at små motorer er pent behandlet... Vet det er mange som mener samme som meg og presser små motorer som meg...

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser poenget ditt :) Så lenge jeg komemr fra A til B, at bilen er i driftsmessig og ikke minst estetisk god stand, så er jeg fornøyd.

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se heller på generell stand og vedlikehold fremfor km og motorstørrelse er min mening, men ville kanksje holdt meg unna minste motoren... Et servicehefte på en gammel bil forteller mye om hvor mye tidligere eiere har brydd seg om bilen, setter de den på merkeverksted på service når den er passert 10 år har eier brydd seg langt over snittet om bilen. og en bil over ti år med servicehefte er sannsynligvis ikke grisekjørt all verden heller. Er bilen i god teknisk stand og har lite rust er den uansett et godt utgangspunkt i mine øyne. Kjøpte selv en 99modell C klasse i august, med 245.000km på telleren, godt holdt og relativt lite rust i forhold til andre av denne typen med samme alder og km. Jeg bytter da ut en Mercedes 124 fra 1990 med 218.000 på telleren... :P Men den nye er bedre mtp rust og vedlikehold før mitt eierskap begynte.

denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/7921-golf-cabrio-1996-avantgarde-by-rudilgr/page__p__172477__hl__golf+cab__fromsearch__1#entry172477 er til salgs, men har et litt annet tak enn den du hadde :P

Mener han forlanger 59.000,- for den. km var vel snaut over 200.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Hver gang jeg kjører bil med for liten motor blir den tynt maks mye. Arbeidsbilen min som har tdi motor på170hk tyner jeg minimalt, for den yter bra uten å tynes... Så det er ikke alltid slik at små motorer er pent behandlet... Vet det er mange som mener samme som meg og presser små motorer som meg...

Word! Sånn er det for meg.... Da er det pedalen i bunn på både andre, tredje og fjerde gear til bilen er oppe i marsjfart. Gremmes ved å sitte i biler som ikke klarer fartsgrensa opp en tilfeldig bakke om det sitter 3-4 voksne inni den, og farten attpåtil begynner å dale :huh:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg kjører bil med for liten motor blir den tynt maks mye. Arbeidsbilen min som har tdi motor på170hk tyner jeg minimalt, for den yter bra uten å tynes... Så det er ikke alltid slik at små motorer er pent behandlet... Vet det er mange som mener samme som meg og presser små motorer som meg...

Word! Sånn er det for meg.... Da er det pedalen i bunn på både andre, tredje og fjerde gear til bilen er oppe i marsjfart. Gremmes ved å sitte i biler som ikke klarer fartsgrensa opp en tilfeldig bakke om det sitter 3-4 voksne inni den, og farten attpåtil begynner å dale :huh:

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasser blir også fort slitt, i små maskiner. Så ville vurdert å ikke ta de minste typene, som 1.6l i denne ;) og heller gå for en 1.8l når det er en såpass tung bil. ;)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og titta på to golfer av samme type som den jeg ødela. Var veldig fine begge to, og så har jeg nå en delebil + en hel bil jeg kan bruke til å øve meg å polere med maskin på! :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...