Gå til innhold

Garasjebelysningstråden


EndreM

Recommended Posts

Hvilke lamper er best å jobbe under?

Jeg har sett for meg et slikt oppsett:

post-668-0-75525500-1290260502_thumb.jpg

Noen input på det?

Trenger inspirasjon!

Skal følge med på denne tråden ;) Holder på i disse dager å montere amaturer i min garasje, pr. dags dato er 3 stk hengt opp med en vinkel på omlag 45 grader. More to come hos meg. Har en del armaturer liggende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme siden jeg bygger garasje.

Men jeg vil bare ha i taket, lys på veggene blir man blendet av...

Lurte litt på Biltema sine doble armaturer på 1500mm, men jeg vet ikke hvor tett de bør stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme siden jeg bygger garasje.

Men jeg vil bare ha i taket, lys på veggene blir man blendet av...

Lurte litt på Biltema sine doble armaturer på 1500mm, men jeg vet ikke hvor tett de bør stå?

Jeg tenkte at det er bedre å ha flere enkle, og uten glass da det sprer lyset annerledes (?)

Har sett på Jula sine:

http://www.jula.no/lysrorarmatur-ip20-134426

Det jeg har sett for meg er 5 stk sånne i taket, og muligens på veggene også, men jeg vil ha plass til hyller og skap også.

Hvilket lys bør man ha for å se hologrammer o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at det er bedre å ha flere enkle, og uten glass da det sprer lyset annerledes (?)

Har sett på Jula sine:

http://www.jula.no/lysrorarmatur-ip20-134426

Det jeg har sett for meg er 5 stk sånne i taket, og muligens på veggene også, men jeg vil ha plass til hyller og skap også.

Hvilket lys bør man ha for å se hologrammer o.l?

Mulig det er bedre med enkle, men jeg har sett litt på verksted offshore, og der er det alltid doble, og nesten alltid veldig godt lys.

Jeg tror ikke det er en fordel uten glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv montert de ut mot side i 45 graders vinkel, det gir en veldig god belysning.

Min er doble og kjøpt hos jula..

Uansett det viktigste er å ikke spare på lystet, det står kun på når du er i garasjen. så det gjør ikke stort innhog i budsjettet ditt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye man er i garasjen det da :P selv er jeg mer i garasjen enn i huset, så lyset står på mye der inne, men det som er viktig er å ha nok lys til det man skal drive med der... Hva det koster spiller da ikke så stor rolle, alt til sitt bruk, er det noe som trengs er det verdt det det koster, enkelt og greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv montert de ut mot side i 45 graders vinkel, det gir en veldig god belysning.

Min er doble og kjøpt hos jula..

Uansett det viktigste er å ikke spare på lystet, det står kun på når du er i garasjen. så det gjør ikke stort innhog i budsjettet ditt. :D

Har også en vegg med 45 graders vinkel, som gir godt lys i hele garasjen. Armaturene fikk jeg i forbindelse med riving av ett lager, og det lyser sykt godt. Har også 5 armaturer fra jula på 2x36w, i tilegg har jeg vel 3 stk dobble 36w lysarmaturer av ukjent merke. Hvor jeg skal plasere disse er jeg ikke helt sikker på enda. Skal ned å ta en titt i morra ;)

Så bilder med inspill mottaes her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har lyst å gå for noe ala bildet jeg postet i første post, men en enkel rad i taket, og så skrått på hver side av bilen. Kanskje et armatur langs siden på bilen også, evt to avhengig av str.

Er det noen som har erfaring med disse LED rørene?

2004-005_ror.jpg

Eventuelt kanskje noen slike langs sidene av bilen ?

ark4.jpg

LED lyslist

NYHET!!!

En ny type belysning for bruk der tradisjonell belysning er upraktisk. Lyslisten kan brukes i båt, hytter, hus og som dekorasjonbelysning både inne og ute. Leveres i hvit og varm hvit. 96 lyspunkter fordelt på 500mm lyslist.

Fra LEDshop Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED, lyser veldig kraftig når du ser i sjølve lyset, men er mindre refleksjon.. Så du ser dårlig i rommet :( ellers hadde det vært en genial løsning

Jeg har prøvd masse LED lamper.. Det funker best i bilen :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...