Gå til innhold

BMW 330D Saphire Black


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Ny helg og ny bil på Sinsen. Denne gangen var det en BMW 330D hvor eier hadde fått beskjed om å sende bilen sin til oss av en bekjent. Bilen hadde litt vaskeriper og trenkte der for en runde med maskin. Etter å ha sett på bilen så vi ikke at det trengtes bare en runde med maskin. Her måtte det full korrigering til for å få ett bra resultat.

Slik så bilen ut når vi hentet den. Ett lag med møkk skjulte hvordan lakken egentlig var

_MG_8827.JPG

_MG_8828.JPG

Rester etter forsøk på å polere selv

_MG_8829.JPG

_MG_8830.JPG

_MG_8831.JPG

Vask:

Turtle wax extreme avfetting (tomt for prickbort...)

VP snow foam og CG Citrus wash&gloss i foam canon

CG citrus wash&gloss og bøtte m/gritt guard

Hvit saue vott fra Scandicshine

Muc off, Mothers og Vikan børster

Billberry 1:3 på felger

CG Grim reaper på dekk

Sonus clay

Dodo juice born slippery clay lube

CG miracle dryer

Ett godt lag med avfetting får virke

_MG_8833.JPG

Grim reaper funker bare utrolig bra på dekk

_MG_8835.JPG

Her er det ikke mye beskyttelse og se. Vannet satt utrolig godt fast i lakken

_MG_8837.JPG

Fant da litt møkk som clayen tok også

_MG_8838.JPG

Så ble bilen spylt og trøket før vi forlot den fredags kveld

Lørdags morgen så blen slik ut og klar for innspeksjon

_MG_8840.JPG

Ser ikke så ille ut på avstand, men..

_MG_8841.JPG

.. en nærmere titt viser noe annet

_MG_8842.JPG

_MG_8843.JPG

_MG_8844.JPG

_MG_8845.JPG

_MG_8846.JPG

_MG_8847.JPG

_MG_8848.JPG

_MG_8849.JPG

Polering:

3M Fast cut plus

3M Ultrafina

Megs MG #80

Flex roterende

Makita roterende

3M og Scholl bakplater

3M blå og grønne puter

Megs gul pute

Nanolotus kluter

3M kontrollspray

IPA 50/50

Vi tenkte vi først skulle teste Lahega produktene vi hadde fått i posten, men den tok ikke nok så grønn 3M ble kjørt i flere omganger til vi hadde fått bort nesten alt av riper. Enkelte var så dype at vi i frykt for å gå igjennom måtte la noen få ligge igjen. Grønn 3M la igjen så klart litt hologrammer som ble fjernet med kontrollspray og blå 3M.

Lahega mot grønn 3M test spot teipet opp

_MG_8850.JPG

_MG_8851.JPG

Lahega komboen tok en del, men det lå igjen noe riper som grønn 3M tok

_MG_8852.JPG

Lahega til venstre, 3M til høyre

_MG_8867.JPG

Hele panseret kjørt med grønn 3M

_MG_8868.JPG

50/50 fremst på panseret

_MG_8874.JPG

50/50 på bakdør passasjer sia

_MG_8875.JPG

Dørhåndtak før

_MG_8876.JPG

Etter

_MG_8883.JPG

Hologrammer etter grønn 3M

_MG_8880.JPG

Etter blå 3M

_MG_8887.JPG

Taket etter grønn 3M. Her fikk vi ikke bort alt, da noen av merkene hadde gått gjennom lakken også

_MG_8902.JPG

Pioanolakken ble kjørt med MG #80 og gul pad

_MG_8903.JPG

50/50 på bakfanger

_MG_8907.JPG

50/50 på bakluke

_MG_8910.JPG

Alle paneler fikk kontrollspray for å fjerne polish rester før blå 3M

_MG_8912.JPG

_MG_8913.JPG

_MG_8915.JPG

Polering av skiltramme

_MG_8916.JPG

Etter polering ble bilen sprayet ned med IPA og kontrollspray i alle sprekker og steder hvor det lå rester

_MG_8917.JPG

Etter dette ble bilen spylt og tørket og lørdagen var over

Finish

Røde applicators

CG Jetseal

Dodo juice Purple Haze pro

Nanolotus felgforsegling

Nanolotus ruteforsegling

Nanolotus kromforsegling

CG New Trim gel

CG Metallshine

Kestrel DAS6 DA

Nanolotus kluter

Megs sort pute

Siden denne bilen hadde sett en del maskinvask la vi Jetseal og Purple Haze pro for å lette videre vasking. Jetseal ble lagt med DA og voks ble lagt med røde applicators etter at jetseal hadde herdet ca en halv time. Felger, grill, frontrute og takluke fikk Nanolotus forsegling. Eksospotta ble pusset med CG metall shine.

Slik så bilen ut søndags morgen og klar for finish

_MG_8918.JPG

Kenneth legger jetseal med DA

_MG_8919.JPG

Kromforsegling på gillen

_MG_8920.JPG

Ruteforsegling

_MG_8921.JPG

Felger ferdig med forsegling og new trim gel

_MG_8922.JPG

Voks lagt

_MG_8923.JPG

Endelig litt sol så vi kunne ta litt bilder ute :D

_MG_8926.JPG

_MG_8935.JPG

_MG_8937.JPG

_MG_8938.JPG

Takk for titten, håper resultatet faller i smak :)

  • DCN Poeng 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Koser meg når jeg ser sånne 50/50 bilder :) Kred for god write up og akkurat passende med bilder.Jeg f.eks har det me å legge ut alt for mange etterbilder,hehe.Men det er bedre med 10 bra bilder enn 30 der mange er bare middels bra.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott jobb igjen fra Sinsen teamet...

HVordan syntes dere Lahega 13 var? brukte dere den sammen med lahega pads også?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Oj, her renner det inn med cred. Takker så mye!

Rett og slett nydelig dette.

Ser på det ene 50/50 bildet fra panseret at det er igjen noe vannmerker.Måtte du gå over mye for og få de vekk?

Takk :)

De lå akkurat ved teipen så de forsvant når jeg tok andre siden med overlapp.

Flott jobb igjen fra Sinsen teamet...

HVordan syntes dere Lahega 13 var? brukte dere den sammen med lahega pads også?

Takker. Det er Lahega paden du ser på bildet. Jeg trodde det skulle være waffel pads, men mulig jeg har missforstått. Den var helt fin å bruke den, paden var kanskje en smule stor og produktet var lett å kjøre. Lett og trøke bort også, men denne får vi nok spare til neste bil med myk lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb!

Hvordan gikk det å få vekk alle hologrammer? Jeg har polert samme bil og syns det var et helsike å få de vekk... Brukte du mye press/lite press osv. Og hvordan er den 3m til å ta riper/hologrammer i forhold til meg#105 og 205?

Lakken var veldig hard syns jeg. Måtte du bruke mye press og fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig resultat! Dette ble blankt som vanlig på Sinsen!

Synd at ikke en så fin og dyr bil blir tatt bedre vare på, men dette beviser at alt fikses på Sinsen. :thumbs:

Cred for resultatet, og at du alltid har god kvalitet på bildene dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Flott jobb!

Hvordan gikk det å få vekk alle hologrammer? Jeg har polert samme bil og syns det var et helsike å få de vekk... Brukte du mye press/lite press osv. Og hvordan er den 3m til å ta riper/hologrammer i forhold til meg#105 og 205?

Lakken var veldig hard syns jeg. Måtte du bruke mye press og fart?

Lakken var absolutt hard og jobbe med ja og jeg kjørte med ganske hardt press på grønn 3M for å fjerne ripene. Flere steder kjørte jeg gjentatte runder for å få de bort. Blå 3m er laget for å fjerne hologrammer og det gjør den veldig bra. Jeg sprer førs på lavt, så opp på 1000rpm med godt press og flere pass, så opp til 1300rpm og likt press og flere pass, og til slutt 1700rpm ca og lite press. Denne kan man kjøre i en evighet så bruker ganske lang tid på den. Bilen ble kjørt ut i sola i dag morres for å sjekke etter hologrammer vi ikke kunne se med lykta inne. Har desverre ikke testet de to fra megs, så det kan jeg desverre ikke si noe om.

Herlig resultat! Dette ble blankt som vanlig på Sinsen!

Synd at ikke en så fin og dyr bil blir tatt bedre vare på, men dette beviser at alt fikses på Sinsen. :thumbs:

Cred for resultatet, og at du alltid har god kvalitet på bildene dine :D

Takk, var jo så fint vær idag så da ble det fine bilder også :) Da vi leverte den i dag møtte vi kona og det var vist hun som vasket bilene i huset. Tror jeg får gi henne ett kurs samtidig som vi tar resten av familiens BMW'er :)

Ja, resultatet falt i smak :rolleyes: Kjempebra resultat!

Hvordan cut synes du "Ultrafina SE" har kontra "MG#80"?

Den er mye finere og mye lettere å kjøre. Mindre oljer og rester og fjerne etter på også. Så til slike to stegs jobber så er #80 ute for oss, men er jo så klart en fin kombo på en steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Oops. Denne må kvalifisere til en topp ti liste over nyere biler som har skikkelig mishandlet lakk. Kan være det er et tykt lag fra den grønne stålboksen med skilpadde som ligger igjen på før-vask-bildene. I såfall skjønner jeg at de har gitt opp. Jeg har fortsatt vonde minner fra vårprep på 80-tallet med grønn boks og polergarn.

Men det er ingen problem når dere tar oppdraget. Skikkelig gode 50/50, bra worklogg og flott resultat. +1 cred fra meg. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken han ramsalte, dette ble bra turn-over ja! Enormt kule 50/50 der - dette er detailing på høyt nivå! Kred seff gitt

PS: hvis du/dere kjører ned til rundt 1000 (og litt under også) med UFSE og juvellerer litt i 2-3 pass så blir finishen enda bedre :) Ikke at den er dårlig her altså - jeg er også selv vant til å avslutte på topp med UFSE, men har funnet at å gå ned i 2-3 pass løfter finishen såpass mye at det er verdt tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...