Gå til innhold

Hvordan bruker man SV leather healer riktig?


Bluum

Recommended Posts

Hei. Er det noen som kan fortelle meg korrekt fremgangsmåte ved bruk av Leather Healer?

Har vasket og avfettet skinnet og gjort meg ferdig med Leather Softner. Setene har fått stå og "hvile" siden fredag, så nå skal jeg i gang med fargingen.

Prøvde meg på en nakkestøtte forige uke, men da blei resultatet heller kleint. Fargen matcha ikke. Den var altfor mørk, og hadde et grønnskjær i seg som ikke skal være der på et lysegrått interiør, så jeg er redd jeg gjorde noe galt.

Hvor ofte kan du legge et nytt lag farge?

Hvor mye skal du legge av gangen?

Må du legge på Leather Milk etter 3 timer selv om du skal legge nytt lag med farge?

Og er Leather Milk en viktig del av fargeprosessen? (Hjelper det fargen trekke inn el.l.?)

Regner med det er noen her inne som har testa produktet selv og kanskje har noen tips å komme med :)

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dette er rart, det virker som om du har fått feil farge.. Stemmer Navn på flaske med fargen på ditt interiør? Send oss en e-post med tlf nr så ringer vi deg i morgen!

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
BMWDoktorn

Crap...

Skulle farge opp skinn på min 2012 BMW X3 (Oyster). Fargen var slitt bort på et par plasser (BMW hevder det ikke er garantisak)

Så bra ut når jeg la på farge, men i dag tidlig (etter at den tørket) så det helt jævlig ut. Fargen hadde fått et gyselig grønnskjær. Heldigvis ser det ut til at jeg klarer å få fjernet healeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig-Arne Haukebøe

Crap...

Skulle farge opp skinn på min 2012 BMW X3 (Oyster). Fargen var slitt bort på et par plasser (BMW hevder det ikke er garantisak)

Så bra ut når jeg la på farge, men i dag tidlig (etter at den tørket) så det helt jævlig ut. Fargen hadde fått et gyselig grønnskjær. Heldigvis ser det ut til at jeg klarer å få fjernet healeren...

Er dette noe BMW sliter med?

Samme skjedde min mors Volvo V60, registrert september 2011

Her slites fargen av på sidestøtten, bilen har nå trillet 30 000 km, og trekket på ryggstøtten er byttet 2 ganger på garanti

Første gang skjedde dette på ca 15 000 km, og garanti var ingen problem

andre gangen det skjedde var på ca 26 000 km, og her kranglet jeg meg til garanti på dette

Men frykter jo dette skal skje en gang til, og da er det jo greitt å vite hvordan man kan legge i ny farge.

Har for øvrig nå lagt på elefant fett på området som er utsatt for slitasje.

Men må jo si at dette er utrolig dårlig at fargen lar seg slite av så lett på så nye biler

Endret av Stig-Arne Haukebøe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom skinn ikke blir påfurt fuktighet vil det slites veldig fort. Veldig mange biler med "skinninteriør" har syntetisk skinn og det er veldig holdbart mens originalt ekte skinninteriør kan fort bli tørt og dermed slites fort.. En annen ting er å tenke seg om når man setter seg inn i bilen. Dongeribukser med knapper på er en skikkelig skinn-killer :P Peise på med leathermilk regelmessig bør iallefall drastisk redusere slitt skinn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens skinn har en " klarlakk " overflate, du vil ikke få fuktighet gjennom den så eg må si meg uenig med deg Trulsen, jevnlig renhold derimot gjør susen.balsam legger seg bare som en glissent lag og det samler mer smuss. Eldre skinn trenger balsam for å holde seg myk. Sandkorn og støv lager dagens sprekker i skinnoverflaten

  • DCN Poeng 1

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig-Arne Haukebøe

Vil det si at man bør bruke andre produkter enn SW Leather healer?

Tenker da at SW sitt kit er for "eldre" typer skinn, og kanskje ikke er godt nok for nyere skinn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Sw healer funker helt fint på min e90 med sort skinn

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge farge må du og legge ny "klarlakk " ellers blir den vaska bort se detailerworld forumet

Hvor går grensen mellom "nyere" og "eldre"?

Har aldri hatt problemer på de bilene jeg har tatt, opp til 2008mod ihvertfall.

SW Leather Healer er i praksis en lakk. Jeg anbefaler mange tynne strøk kontra få tykke. La den få nok tørketid, ingen leathermilk mellom strøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Greensen går fordet meste rundt tidlig 90 tall, om du ser lenken til dr.leather så har han et bilde hvor han tar vann testen, legger på en dråpe og om den går in og etterlater seg våt flekk har du den eldre typen, om vannet fortsatt ligger som en perle er det den nye typen.

Mye diskusjon i detailingworld tidligere.

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Eg mener bare att det er enn fordel å forstå hvordan skinn blir laget for å best kunne behandle det, Dr.leather er et firma som lager og utvikler skinn for bilprodusentene , rensen er kun et biprodukt som de har utviklet. her er setene på en bmw som får kjørt seg. http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=233945

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Flott resultat det der, men vi har jo flere eksempler her hjemme hvor folk har fått like gode resultater med SV og Scholl. :)

Jeg ble litt nysgjerrig over påstanden om at nyere skinn-interiør ikke trekker til seg vann/leathercleaner/fuktighet, så jeg renset mitt armlene med Scholl Spam isted, og nå har jeg påført SV leathermilk med varierende tykkelse. :)

Temp rundt 1 grad og ingen sol, så fordamping bør ikke være et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Leser man litt rundt skinn produksjon og ikke bare i billpleie sammenheng , ser en att produksjonsteknikkene er sånn pga dverse kriterier, skinnet som var ubehandlet hadde ikke så gode egenskaper med tanke på bla slitasje / UV / mm. så dette er utviklingen innen skinn. Det er tøffere enn et naturlig skinn kan være, tøreker ikke ut,tåler uv osv, men små sand/støv korn gnager i overflaten ved bruk om det ikke blir jevnlig rengjort , feks med fuktig duk. legger man en balsam blir det en overflate som holder på disse små støvkornene og man får dise sprekkene som folk tror kommer fra uttørking, men det er klarlakken som er skadet. Her er en video fra audi ,der de sprayer finnishen på.

http://youtu.be/kf554hAa0qQ?t=1m48s

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

uansett hvilken type/merke behandling man bruker vil man ha en tørr/matt/ren overflate, ikke glanset og glissent , en APC er ikke helt optimalt for der er det produktrester i overflaten og man bør i såfall tørke over med vannfuktet duk. før eg leste detailerworld sine diskusjoner om det ,troodde eg og at skinn skulle ha balsam.

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart da at BMW selv selger slike skinn-kit hos forhandlerne som du anbefaler regelmessig bruk av. BMW selv anbefaler feil vedlikehold når det er de som står som ansvarlig for garanti og produktet. Mye mulig, men mye merkelig også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...