Gå til innhold

Jetcarrier.com


BalleKnalle

Recommended Posts

BalleKnalle

Blir kanskje ikke helt riktig å kalle dette en webshop, men jeg tenkte vi kunne samle erfaringer fra denne tjenestetilbyderen her.

Har nettopp bestilt pakke fra Autoglym. En del produkter (nesten $700) og skal bruke jetcarrier for første gang. Regner med å benytte meg av flyfrakt. Venter på mail fra autogeek om sendingen for å booke pakken hos jetcarrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Hvis ikke jeg er lang ute på jorde nå, så sender ikke Autoglym til lille Norge. Så derfor må man benytte Jetcarrier.

Hvor mye må du betale for pakka di som er verdt 700 dollar, og hvor mye veier den? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på siden at de tar internasjonale ordre, så det er da ingen grunn til at de ikke kan sende til Norge? Men jeg skal ikke vær skrå sikker på det, skal sende en mail å høre :)

Jeg har enda ikke brukt Jetcarrier av den grunn at det som regel har vært billigere å bruke den frakten som selgeren tilbyr, men når du får gratis frakt innen USA, som BalleKnalle får ved en så stor order, så kan det hende det blir billigere.

Når det er sagt, så vet jeg om mange som bruker Jetcarrier og er ganske fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Autogeek sender til Norge ja...

Er ikke sikkert Jetcarrier tar det med fly heller, siden det er kjemikalier.. Var det svaret jeg fikk på at de booket det om til båt, og jeg hadde ikke noe aerosolflasker heller.....

Bernhard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Autoglym sender til Norge ja, men det blir som regel veldig dyre fraktpriser. Med JetCarrier kan en sende en flypakke for 998,- for opptil 25kg /112,5dm3. Når jeg bestiller så mye som jeg nå gjorde,blir det jo tunge saker, så hvis Autoglym skulle sendt via Fedex ville det blitt mer enn 998 i frakt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en del produkter fra Autoglym for ikke så lenge siden. Blant produktene var det en 5 gallon bøtte hvor de fleste produktene befant seg i bøtten mens Microfiber produktene lå rundt bøtten. Jeg betalte rundt $150 i frakt (21lbs, 16-16-16inch) til Norge med Fedex (int.shipping fra Autoglym).

Siden jeg fikk dimensjonen og vekten på pakken i etterkant, sjekket jeg ut fraktprisene på JetCarrier og det ble faktisk dyrere siden Autoglym skulle ha betalt for innlandsfrakt (ikke om bestillingen er over $500 eller om adressen er i Florida) og JetCarrier skulle ha sin del av fraktkostnaden.

Pakken fra Autoglym kom etter 5 arbeidsdager så det var ganske rask levering.

Ps: nå som DC vokser, må folk bli flinkere med å bruke tråder som finner allerede på emnet slik at vi slipper en million forskjellige tråder på det samme :)tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Nå var det jeg som prøvde å lage en samletråd med erfaringer, men jeg ser at det kan bli vanskelig. Tråden du referer til er en tråd under småprat som har blitt gammel. Hadde vært kjekt om en kunne samlet alt under ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hvordan er det at folk f.eks legger inn ordre fra autogeek, sender det til samme adresse (til jetcarrier) og at folk spleiser på frakta med båt? det må vel bli en god del billigere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å koordinere samkjøp for å spare på frakten fungerer nesten utelukket om folk bor i samme geografiske område og er bekjente.

Oppskriften for et felleskjøp er sånn sirkus:

1. Alle finner ut hva de skal ha, regner ut hvor mye det koster inkl. moms

2. Én står for bestilling/kjøp av alle produktene

3. Når man får fraktprisen fra Autoglym, deler man den opp i x-antall iht. hvor mange som bestiller samt man deler opp fortollingsavgiften.

4. Alle setter inn pengene på kjøperens konto

5. Kjøper godtar og bestiller vare

6. Når varene ankommer Norge, må han igjen videresende til enkelte som har bestilt etter de har betalt frakten innlands.

Jeg syntes det er mye stress å koordinere dette blant ukjente. Slike "powerbuys" har gått til helvete før (22stk. ble svindel på avforum etter å ha innbetalt penger for en TV og innsamler tok penga og stakk). Det er også en ulempe for vedkommende som bestiller lite i forhold til andre da han må være med på fraktgildet.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jupp, skjønner hva du mener med ukjente folk osv, men hvis f .eks tre- fire stykk fra østfold møtes, blir enige osv, da bør jo ting gå mer enn bra nok... regne ut mva på varer en har kjøpt og dele likt på frakta (med tanke på båtfrakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Jupp, skjønner hva du mener med ukjente folk osv, men hvis f .eks tre- fire stykk fra østfold møtes, blir enige osv, da bør jo ting gå mer enn bra nok... regne ut mva på varer en har kjøpt og dele likt på frakta (med tanke på båtfrakt)

Som jeg skrev i PM til deg så er ihvertfall jeg med.. Og kan god organisere det også, da jeg har konto hos Jetcarrier også.. Men flyfrakt er det beste da, båtfrakt tar fort 6-8 uker innen alt har kommet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Som jeg skrev i PM til deg så er ihvertfall jeg med.. Og kan god organisere det også, da jeg har konto hos Jetcarrier også.. Men flyfrakt er det beste da, båtfrakt tar fort 6-8 uker innen alt har kommet.....

Fly høres bra ut :) men lurer bare på hvordan det er med sånne store fem-litere (?) med produkter.. to-tre sånne blir jo brått litt.. Men sender deg PM jeg vettu,ganske så snart, når jeg finner ut noe :)

høres bra ut pirex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Fly høres bra ut :) men lurer bare på hvordan det er med sånne store fem-litere (?) med produkter.. to-tre sånne blir jo brått litt.. Men sender deg PM jeg vettu,ganske så snart, når jeg finner ut noe :)

høres bra ut pirex :)

Blir jo litt da, men spørs jo litt hvor utålmodig man er da, om man gidder å vente i nesten 2mnd eller 2 uker...

Jeg er ihvertfall veldig utålmodig og skulle gjerne hatt tingene dagen før jeg bestilte:-)

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ja.. hehe.. Vet hvordan det er :) men veldig fint med Autoglym hvis en trenger f.eks mye av noe og tiden ikke er like viktig.. Når vi kjøpte masse fra megs Meguiar's, så tok det tre uker, og alt for en fin penge :)

Men er jo liksom ett "dilemma".. spare penger eller få fort :) cyc er ganske kjappe da hvertfall.. (eller pirex da.. smoke it ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Ja.. hehe.. Vet hvordan det er :) men veldig fint med Autoglym hvis en trenger f.eks mye av noe og tiden ikke er like viktig.. Når vi kjøpte masse fra megs Meguiar's, så tok det tre uker, og alt for en fin penge :)

Men er jo liksom ett "dilemma".. spare penger eller få fort :) cyc er ganske kjappe da hvertfall.. (eller pirex da.. smoke it ;))

Haster det ikke og man bare skal fylle på er det jo ikke noe stress, men når det er noe nytt da...

Hva skjedde med dekk forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hehe.. dekket ja.. hmm.. Har omtrent bare kjørt skyline, så har ikke fiksa det enda! nå blir det litt mindre kjøring av den, så får fikse det til fredag hvis jeg har fri (noe som jeg helt sikkert har :)) har nummeret lagra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
BalleKnalle

Da er pakken min ankommet Norge.

Jeg bestilte en god del produkter. Ble nesten 700$ til slutt, men fikk 20% på Autoglym + free shipping innenlands. Det ble en fraktvekt på 19.11kg, reell vekt 18kilo, 2 kolli. Jetcarrier skulle ha 860,- i frakt via fly. Mva ca 700,- Totalt i regning inkl fortolling,frakt,mva og forsikring :1605,- Ikke ille synes jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...