Gå til innhold

Noen som har mulighet til å hjelpe?


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei!

Jeg har dessverre klart å få fugledritt på bilen som etset seg gjennom klarlakken. To små merker på størrelse med 1-kroner på bagasjeluka. Er utrolig ergelig og jeg har ikke utstyr til å fikse det selv. Derfor lurte jeg på om noen i drammensområdet hadde mulighet til å hjelpe? Trenger det sårt, da bakluka ser forferdelig ut :(

Chris :)

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Chris-520e39

    22

  • virtual

    10

  • bjorke

    4

  • kris1986

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

kris1986

bare ett kort spørsmål; hva skjer når det er gjennom klarlakken? holder det med å legge på ny klarlakk, matte, og kjøre over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bor så langt unna, skulle glatt ha tatt bakluka..

Nordland her.

Hehe, hvis jeg flytter til bodø for å gå skole til høsten har du min bil til rådighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Etter å ha sett på det i dag ser det faktisk ut som det er helt igjennom klarlakken :( Regner da med at jeg må på med ny lakk... faen. Noen som vet hva en slik jobb koster på et lakkeringsverksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett på det i dag ser det faktisk ut som det er helt igjennom klarlakken :( Regner da med at jeg må på med ny lakk... faen. Noen som vet hva en slik jobb koster på et lakkeringsverksted?

Kjøp deg en billig roterende maskin, og Menzerna SIP.. Så er det jo bare å polere og se hvordan det blir!

Det koster deg ca 1000 kr, og det kan du bruke på hele bilen ellers også.

Syns det er en mye bedre investering enn å bruke 3-4000 på ny lakk bare på luka.

Er veldig sjeldent at det er gjennom klarlakken, selve delen som er oksidert/lysere enn fargen på bilen, ligger bare litt under overflata, så kan det være litt etsemerker lengre ned, men dem er veldig vanskelig å få øye på.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Noen forslag til maskin? (Gjerne med link :) ) Har ALDRI brukt noe slikt før. Det eneste jeg har gjort er vask, clay og voks, så er helt klart nybegynner!

Hva kommer en komplett pakke på, sånn ca? Hvis jeg vil ha noe jeg kan gjøre litt korrigeringer med på en BMW e39? Må vel ha en god polish og et par forskjellige pad + bakplate?

Takk for knall hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger vanligvis med en "helt ok" backingplate med maskinene.

Stikk innom Biltema eller Mekonomen og se hva dem har.

Jeg kan anbefale maskinen jeg hadde før.. Kjøpt på Mekonomen, heter M Tools.

Den var på 1200w, 660-3000 rpm og kosta 700 kr.

Ang. polish så kan du starte med Menzerna SIP og 106ff.

Av pads kjøper du hvite og gule Sonus pads, dem er herlige!

Bare min anbefaling :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Får ta meg en tur innom biltema og mekonomen, så får jeg ta en liten titt :) Litt short on money nå, pluss at jeg egentlig har bestemt meg for å ikke bruke mer på bilpleie akkurat nå. Men det finnes jo ikke noe som er vanskeligere!

Takk for knall hjelp! Med en slik billigmaskin, er det fullt mulig å gjøre gode korrigeringer og er det veldig farlig? Vil liksom ikke brenne lakken min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det :)

Den fra Best Tools vil jeg ikke anbefale, har ødelagt 2 slike :P

M Tools maskinen, har nesten ikke gitt antydning til å bli varm engang..

Man kan gjøre gode korrigeringer med en slik maskin ja..

Jeg vet ikke om du har sett tråden om 940'en min?

Der har jeg våtslipa hele bilen, og brukt en billigmaskin for å fjerne merkene..

Ligger under show & shine en plass :)

Korrigering med roterende kan selvsagt være farlig, hvis du bruker den feil.

Gjelder å holde jevn fart, og ikke holde maskinen i ro på samme plass.. Blir utrolig varmt da.

Må også vise hensyn til skarpe kanter osv. Men dette er noe du lærer deg etterhvert :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Er det veldig dumt å gå rett på roterende? Eller er det slik at DA-maskin egentlig ikke gir veldig mye erfaring med tanke på farene ved bruk av roterende?

En liten liste, fra ss:

Menzerna Super Intensive Polish PO 83

Menzerna PO 106FF

SONUS SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad (Yellow)

SONUS SFX-2 Paint Polishing Pad (White)

Vil det være nok? Gjetter at de skal brukes på denne måten:

1: Sonus Gul pad + Menzerna SIP

2: Sonus Hvit + 106ff

Noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Jeg dro på biltema jeg, 399 koster den. 1200w, husker ikke omdr men det er vel fra 660-1400 eller noe? Veldig fornøyd med min i såfall :) NB husk å kjøp ny backing plate bare, da den som er med på biltema er 8".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...