Gå til innhold

Rengjøring av manifold


alexanderyi

Recommended Posts

alexanderyi

Hei!

Har en 7a motor som har vært med på alt av norske salta østlandsveier igjennom 22 år, og har derfor satt sitt preg på utseende på motoren..

Har kjørt en motorvask med vanelig avfetting fra Turtle som en får kjøpt på bensinstasjoner, men denne tar naturlig nok ikke knekken på disse flekkene :(

Er det noen som sitter med noen gode tips?

--

Alex

Bilde er tatt FØR motorvask

IMG_2609.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er innsuget du tenker på er det i ganske porøst støpegods, og flekkene fjernes normalt ikke med noe du bare kan spraye på.

Polering er veien å gå, men jeg har sett mange motorrom med polert innsug og standard resten uten at det ser bra ut. :)

Valget er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kjøpe deg en dremel og gallon med tålmodighet.

Så en post en gang om en kar som startet med å pusse med veldig grovt sandpapir, deretter en rondell med stålull for så og begynne på grov rubbing og jobbe seg over på finere rubbinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du bare vil få en grei finish på det kan du eventuelt glassblåse innsuget. Da fjerner du alle urenheter ihvertfall.

Hvis ikke du vil gå så langt, kan vel Autosol og stålull ta deg ganske langt ;) Event. Scholl S0, MG All Metal Polish osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg ville prøvd med Ferro-Bet Alurens og en stiv børste.

Har brukt det på alu støpegods bremsecaliper på motorsykkel. Tar nok ikke alle flekker og du må regne med flere runder påføring og børsting.

Caliperen min ble ihvertfall en hel del lysere og renere i fargen, stoffet virker litt ned i porene på materialet.

Husk å skylle skikkelig da dette er sterke saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsevæske tar veldig mye. Prøvde det på en bunnpanne på en motor jeg har, skulle få vekk inngrodd drit samt litt irring i aluen.

Driten rant av, etter et par påføringer var den helt ren! Pass dog på hvor du får bremsevæske, den er ikke så snill med lakken, men om du dekker til litt fornuftig tror jeg det skal gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...