Gå til innhold

Swissvax voks


jan tore

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Er jo tørt rimelig kjapt da og veldig lett å fjerne, men har ikke opplevd at det er noe problem å vente med å buffe den av etter x antall timer... regner med bilen står inne også ?

(endra tittel på innlegget ditt også så det ble litt mer utfyllende)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dårlig tittel ja.

Bilen står ute.. Jeg skulle buffet det av, hadde det ikke vært for at alle mfene er til vask..

Får bare la det stå til i morgen, bør jo gå fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Det beste er om du tar det av i dag og lar voksen få herde "avbuffet." Noen ganger kan du oppleve at voksen kan være litt lei å fjerne på lakkerte plastpaneler, da spes bak-/fremfanger hvis den får stå for lenge. Det du skal tenke på når du lar voksen får stå på til morgenen etterpå er at om det ikke er helt støvfritt i lokalet så vil det mest sansynligvis komme noe støv som også må tas av når du skal fjerne voksen. Jeg sier, fjern den i dag og legg heller lag to i morgen tidlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg hoppe ut da ;)

Edit: Haha, når har jeg ordna meg..

Bilen står som sagt ute, og nå er bilen selvfølgelig våt siden det har blitt kaldt.

Hva skal jeg gjøre nå?

Endret av jan tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dugg regner jeg med? Vent til i morgen når bilen har tørket. Se om du får buffet av voksen. Hvis ikke, vask av voksen og begynn på nytt.

Edit: Og skaff deg flere mf kluter :P

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg ville nok aldri latt voksen ligge på (ubuffet) med bilen stående ute en helt natt. Det er alltid noen innsekter/støv/sevje fra trær etc. som vil falle ned på bilen og da får du deg en overaskelse når du buffer av og i værste fall så gnir du dette ned i lakken når du buffer av voksen. Litt dugg ved siden av og du sitter igjen med ett ikke så veldig pent resultat...

Du kan jo være heldig kanskje... men jeg ville vært ytterst forsiktig med avbuffingen...

Personlig hadde jeg vasket hele bilen og begynt på nytt.... samt kjøpt fler microfibers :)

Man for ALDRI nok av dem!

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Personlig så hadde jeg vasket bilen på nytt nå idag og prøvd å fjerne voksen når du tørker av.. Og eventuelt etter.. Legg deretter ett nytt lag voks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Som dere så rett antok, var bilen full i støv og dritt når jeg så over den i dag. Jeg har nå avfettet og spylt bilen 2 ganger med Grime Reaper og CG Citrus & Gloss. Og det fjernet en del, men jeg ser at det fortsatt ligger en del voks på.

Hvordan får jeg fjernet dette mest effektivt? Vask med mye såpe og litt Grime Reaper kanskje?

Edit: Jeg er vel egentlig interessert i å få bort alt av beskyttelse så jeg kan begynne på nytt nå..

Endret av jan tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på flere ganger med grime reaper og det du ellers har av avfetting og vask med en sterk blanding av CGW&G. Den tar det aller meste hvis man blander sterkt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vask og tørk bilen skikkelig, så legger du bare et nytt lag med voks på, det som eventuelt er av rester etter forrige runde løser du opp med det nye laget med voks, så venter du i noen minutter og fjerner det når det er tørt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...