Gå til innhold

Skal MG #16 se slik ut?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Men førsteintrykket mitt var litt så der...

Det luktet veldig syntetisk og akkurat som en hvilken som helst annen voks på billigmarkedet. Innholdet taler for seg selv (se bilde i første post) og blikkboksen den lå i var heller ikke spesielt elegant...

Men produktet kan som sagt tidligere være tipp topp for det.

Har bestillt meg en ny krukke nå, slik at jeg vertfall for testet den ut før jeg dømmer den nedenom og hjem. Men en ting er vertfall sikert. Voksen skal være sinnsykt bra og meget overbevisende før jeg bestemmer meg for å bruke denne videre, for det eneste som kan overakse meg i positiv grad nå er hvordan den faktisk funker på bilen. Er denbare "grei" så er dette en voks jeg ikke vil ha i samlingen min...desverre.

Er litt sær jeg seru... Men det har dere sikkert forstått allerede :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper voks fordi den er bra, ikke fordi den ser fet ut (litt det også men!) :D Her ville jeg smelta voksen på nytt, satt den i romtemp noen timer, for så å hive den inn i kjøleskapet. Hadde nok blitt bedre enn ny da B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

X2

Men tror du kommer til å bli skuffa over #16, om du absolutt skal det det beste i dine øyne, irriterende å jobbe med om du gjør det feil og ganske sticky før du har vaska den første gang.

Men, den er veldig blank og varer lengre enn det meste på markedet.

Syns boksa er kul jeg, old skool!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Ikke snakk så mye drit om MG#16 nå.. :P Jeg kjøpte 3 bokser fra usa nå nettopp.. :P Har aldrig prøvd den, men ettersom den har fått ganske grei omtale så tenkte jeg at denne må være PERFEKT å bruke på kunde-biler.. B) Satser på at hvis jeg følger råd som er skrevet om denne voksen tidligere på forumet så skal denne funke fjell..! :fun: Hvorfor jeg kjøpte 3 bokser uten å ha prøvd den? Jo, jeg fikk det så billig at jeg bare måtte.. :rolleyes: Men de var fine oppi, så jag har kansje vert heldig? Er jo veldig varmt nå så er vel stor fare for at de blir utsatt for mye temperatur under frakt.. ;)

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG 16 er super den bare du legger på så tynt du klarer, den trekker til seg noe møkk i forhold til andre vokser, men etter 1-2 vask er det ok.. Den er definitivt en av de mer holdbare sakene dere ute også :)

men memorer følgende ord: legges på T-Y-N-T

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

MG 16 er super den bare du legger på så tynt du klarer, den trekker til seg noe møkk i forhold til andre vokser, men etter 1-2 vask er det ok.. Den er definitivt en av de mer holdbare sakene dere ute også :)

men memorer følgende ord: legges på T-Y-N-T

Har du noe tips ang T-Y-N-T? :P

Jeg tenker noe sånn i den duren å bare "gnikke" en pad nedi boksen uten å få opp noen "klatter".. Så bare smøre dette godt utover?

"Tog du an?" :D

Har også hørt at litt varme kan være fordel? :)

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

klem paden ned i boksen og så legger du på, skal holde til halve panser første dytten i boksen, og jeg tror vel uten å overdrive at du trenger 5 ganger oppi boksen på en vanlig bil... den er drøy i bruk, så super som kunde voks, men ei heller å forakte på egene biler da den ser bra ut også :)

Har to bokser her, og det å kjøpe flere en 1 av denne er neste tull da en boks går til riiiimelig mange biler ;)

men, men... kjekt å ha, kjekt å ha........som Rudberg sa :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

klem paden ned i boksen og så legger du på, skal holde til halve panser første dytten i boksen, og jeg tror vel uten å overdrive at du trenger 5 ganger oppi boksen på en vanlig bil... den er drøy i bruk, så super som kunde voks, men ei heller å forakte på egene biler da den ser bra ut også :)

Har to bokser her, og det å kjøpe flere en 1 av denne er neste tull da en boks går til riiiimelig mange biler ;)

men, men... kjekt å ha, kjekt å ha........som Rudberg sa :D

Tror det var Øystein som sa det.. Haha.. :lol:

Da har jeg kansje litt for mange bokser.. Julegave? :P Hehe.

Men takker fra tips! Herlig at noen her inne har testet neste ALT..! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være veldig forsiktig med dyppinga i #16 boksen da den er veldig myk og smelter ved kontakt med paden. Kun en lett berøring, såvidt du ser at det er noe på paden er nok. Skal ikke være med noen "kladder" opp :) Og med tynt så mener man at det skal bare være så vidt synlig på lakken. Ikke noe hvitt lag. Når du begynner å lure på om du virkelig har fått noe på lakken så er den fortsatt 5 ganger så tykk som den trenger å være :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: Har noen testa Collonite over MG #21? Funker det bedre, dårligere eller likt som med #16 over? Er så usikker om jeg skal bestillte begge eller om det holder med den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Litt OT: Har noen testa Collonite over MG #21? Funker det bedre, dårligere eller likt som med #16 over? Er så usikker om jeg skal bestillte begge eller om det holder med den ene.

Hva slags Collinite er det snakk om? 476 funker best alene da den renser mye, 915 kan funke over sealer.

Men vil nok bli ganske likt #16 uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle collinite voksene og megs #16 er veldig kraftige saker som inneholder mye løsemidler. Jeg ser ikke noe poeng i å legge noe over noe annet i hele tatt. Det eneste som skjer er at det blandes på lakken likevel.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

hvor billig gir du meg den suppa da bjerknez? ;P mg 16 er noe fristende saker;P

Vel... boksen er vel ikke verdt så veldig mye, så jeg tror ikke jeg gidder å ta meg bryet med å selge den.

Men hvis noen bor i nærheten av meg som vil hente den, så skal dere få den.

Men å kjøre på posten å levere denne for sending for slikk og ingenting har jeg ikke spesielt lyst til. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser i hvert fall MG#16 på bil, den står ikke tilbake for noen spør du meg (de jeg har testet). Uten å lage en veldig OT diskusjon mot andre vokser, men mot mine to SV vokser (Insignis og Shield) overgår de disse to en høy gang hva angår holdbarhet. Og hvis man påstår at man ser så sinnsyk stor forskjell i dybde, glans og annen viss vass så tror ikke jeg på det.

Men produktet er litt tyngre å jobbe mot f.eks SV synes jeg. Trikset er som beskrevet over her, tynt på. Et annet triks er å legge på få paneler av gangen før den buffes, så den ikke fester seg for godt. Da er den nemlig et sant helvette å få av igjen. Finishing pad og DA er tingen å legge denne med synes jeg.

Det å bruke denne på kundebiler må være gull, "gratis" i innkjøp, og meeeget lang holdbarhet.

Om den "suger" til seg møkk har ikke jeg lagt merke til, bilen er i mine øyne uansett ren bare rett etter vask før den brukes. Og ikke er det noe problem heller, her vaskes det ofte.

Bildene er tatt dagen etter at Mondeoen til kjærringa fikk en omgang med S30 på oransje scholl, etterfulgt av MG#21 2.0 (herdet 24 timer) så ett lag med MG#16. Det fikk den samme behandlingen når den var ny i oktober i fjor, og den sheetet og beadet bra ennå! Så da blir det ikke noe mer på denne får neste vår vil jeg tro...

_MG_0552.jpg

_MG_0551.jpg

_MG_0553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Collinite er det snakk om? 476 funker best alene da den renser mye, 915 kan funke over sealer.

Men vil nok bli ganske likt #16 uansett.

Var snakk om 915. Formulerte litt feil. Skal bestillte 915, men problemet var om jeg like så godt kan bruke den over #21. For da trenger jeg ikke #16 også.

Alle collinite voksene og megs #16 er veldig kraftige saker som inneholder mye løsemidler. Jeg ser ikke noe poeng i å legge noe over noe annet i hele tatt. Det eneste som skjer er at det blandes på lakken likevel.

Så du foretrekker dem begge uten sealer under? Mulig du misforsto meg, men meg tenkte ikke å bruke alle tre samtidig :) Enten #21 og #16, eller #21 og 915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... boksen er vel ikke verdt så veldig mye, så jeg tror ikke jeg gidder å ta meg bryet med å selge den.

Men hvis noen bor i nærheten av meg som vil hente den, så skal dere få den.

Men å kjøre på posten å levere denne for sending for slikk og ingenting har jeg ikke spesielt lyst til. :)

Kan sikkert ofre meg jeg. :D

Skal nok ordne en symbolsk kompensasjon for den også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes ikke noen av disse trenger noen sealer under da de uansett er 90% syntetiske selv :) Tror ikke det har noe for seg når det gjelder disse "superholdbare" voksene som holder lenger enn omtrent alt av sealere likevel :)

Slik ser i hvert fall MG#16 på bil, den står ikke tilbake for noen spør du meg (de jeg har testet). Uten å lage en veldig OT diskusjon mot andre vokser, men mot mine to SV vokser (Insignis og Shield) overgår de disse to en høy gang hva angår holdbarhet. Og hvis man påstår at man ser så sinnsyk stor forskjell i dybde, glans og annen viss vass så tror ikke jeg på det.

En som har skjønt det :thumbup:

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Skal ikke utale meg om hvordan den er, for jeg har ikke testet den og det kan hende du har helt rett.

Uansett så er jeg veeeldig fornøyd med Concorso. Lett og påføre/buffe av, god holdbarhet og hvis du ser bilder av bilen min så kan man vel ikke si annet enn at denne er skikkelig blank i lakken. Concorso lukter jo himmelsk også. Om prisen på 1.600,- kan forsvares i forhold til MG #16 skal jeg ikke påstå.

MG #16-krukka jeg fikk luktet løsemidler og "syntetisk" og jeg fikk ikke akkurat føelesen av at dette var en veldig "naturlig" voks med carnuba (noe det tydelig blir reklamert på boksen)

Det er sikkert bang for the bucks da den nærmest er gratis... og resultatet blir sikkert også bra, men der stopper det etter min mening.

Prøvde dog MG #21 her om dagen og denne ble jeg fornøyd med.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort min boks med Megs#16 til en kollega.....men det ble et eller annet merkelig på hylla der den hadde stått så jeg angret og kjøpte en ny.

Det er ihvertfall en god og holdbar voks, som riktignok trekker en del møkk i starten, men er det noen som har prøvd å wipet over med QD etter at den har fått herde litt ?

Vet at den oppfører seg litt forskjellig fra lakk til lakk - på fruens Saab ble den helt umedgjørlig, og veiskitten limte seg til panelene slik at selv ikke avfetting fungerte noe særlig, mens feks på en sort Volvo V70 jeg la den på har den vært helt super fra i fjor i slutten av oktober og helt frem til nå i Mai ifølge eieren.

Dette er en av få vokser jeg er kjent med som jeg kanskje ville vurdert å lagt ut med DA og Glaze pad for å få en tynn jevn fordeling.

Må vel innrømme at jeg har for mange vokser og for få biler til at denne kommer til å bli brukt i egen husstand i uoverskuelig fremtid, og slik flere andre her inne også har gitt uttryk for så velger jeg mindre kompliserte og renere vokser.

Men den hører jo med i samlingen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...