Gå til innhold

Ferietid: Hva pakker dere med på bilferie?


West

Recommended Posts

Så er det ferietid for mange, og ikke alle setter seg på charterfly til varmere strøk. Jeg og min familie vender nesen nok en gang mot det dejlige Danmark, og ser frem til masse kjekt for ungene og oss voksne :)

Men nå som både folk og bil er rimelig klar for bilferie er det likevel en ting jeg er litt usikker på:

Hva skal jeg ta med meg av bilpleieprodukter?

Vil bare si det med det samme; Noe store esker med maskiner, kluter, flasker og alt annet tull er uaktuellt. Jeg har en proppfull Touran, så her snakker vi "nød"-pleie for 2 uker med litt kjøring hver dag!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bjerknez

    7

  • Bernhard

    6

  • Odd-M

    4

  • West

    3

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Bernhard

Sammenleggbar bøtte, felgrens, mitt, shampoo, QD, mf og tørkehånkle. Samt ekstra olje, kjølevæske og punkteringshjelp.. Nye viskere og tanken toppen med spylervæske..

Alt dette kan du jo også pakke om i mindre flasker...

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Regner med det er selv vask stasjoner der nede også :) Så da skulle det vell holde med no mild avfetting, ett par tørkehåndkler og QD ? :P heh

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det er visst ikke selvvaskestasjoner i Danmark ettersom det jeg har forstått på Rasmus og Dansken/Mikael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er selv vask stasjoner der nede også :) Så da skulle det vell holde med no mild avfetting, ett par tørkehåndkler og QD ? :P heh

tror at i Danmark er det daarlig med selv vaske stasjoner, det staar noe mer om det i en lignende traad her paa forumet. den heter noe som som "hjelp,selvaske stasjoner i danmark" tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morrizon

Berhardo, hva slags sammenleggbar bøtte bruker du?

Jeg skal selv på bilferie i retning Nord Norge om 1,5 uke, og tenkte ta med meg et liite knippe å ha for en liten vaskejobb i ny og ne når den sorte Alfa'en blir for ille, og en sammenleggbar bøtte hadde jo vært gull å hatt med seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tråkker sammen en av de store 20l bøttene og voila, sammenleggbar.. Neida, Swissvax sin fungerer greit, eneste jeg har prøvd også, men ikke bruk så varmt vann, da lekker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berhardo, hva slags sammenleggbar bøtte bruker du?

Jeg skal selv på bilferie i retning Nord Norge om 1,5 uke, og tenkte ta med meg et liite knippe å ha for en liten vaskejobb i ny og ne når den sorte Alfa'en blir for ille, og en sammenleggbar bøtte hadde jo vært gull å hatt med seg....

Du trenger nok ikke å ta med noe. Det bare regner her oppe, så ikke noe særlig vaskevæder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg en QD og MF ----- og thats it .....(gulp!). Ikke så hardcore som majoriteten her inne, men så ser jeg heller ikke for meg noen vaskemulighet siden vi leier sommerhus. Tar kanskje med en mitt og en liten flaske med såpe hvis det mot all formodning skulle være kran og hageslange på ett av feriehusene ;) Bøtte finnes det jo på huset, siden det skal kunne vaskes gulv i disse (men jeg gjør bøtten riktig god og ren før bruk -tro meg ;) )

Endret av caravelleman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Slenger med noen truser, skjorter, bokser og sokker, samt en genser eller to. toalettsaker og annet dilldall tar madammen seg av. :lol:

Swissvax Master Cooler Bag'en skal bli med meg i år tenkte jeg, med passende produkter, slik at jeg har noe å gjøre på morgenene på ferie mens madammen sover :lol:

I bag'en skal det sef. KUN være Swissvax produkter. Må kjøre litt stil når man er på ferie...hehe.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feriert mange år i danmark i leid sommerhus. Min erfaring med vaskeplasser på bensinstasjonene er heller labert. Det er såkalte "pusleplasser" som de kaller det der. Uten HT eller vannslanger.

Kjøper inn hageslange og et par vaskebøtter, og vasker vogna på hytta. Remediene tar jeg selvfølgelig med meg hjemmefra. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Pakker minst mulig så bilen er lettest mulig og går fortest mulig ;)

hi hi hi :D

Nei blir alltid pakket vaskebøtte, såpe, vaskehanske og tørkehåndkle, glassvask og Pneu også litt MF.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg skal på hytta i sommer, og den ligger 10 min kjøring fra Swissvax bilpleiesenter på Lhmr. He HE! Håper på noen turer ned dit.

og velkommen skal du være :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser det er mange som er flinke å passe på bilen sin i ferien også her.Imponerende.Jeg har aldri med meg mere enn visakort og en liten bag med klær og fotoutstyr :huh::)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...