Gå til innhold

Min Milwaukee AP12QE review


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Da har jeg fått maskinen og testet den på bagasjelokket på Volvoen min!

Den kom i kun eske som står Milwaukee på. Det første jeg reagerte på var hvor lett maskinen var! Jeg har lånt en helt ny Makita av en jeg kjenner og den er bare tykk og vulgær i forhold.

Det som jeg og synest var bra med Milwaukee mot Makita var at den hadde låsing på av/på knappen. Låsingen fungerer slik at du ikke skal kunne skru den på når du holder den og du kan låse den mens du jobber. Den hadde og MYE lenger ledning enn Makitaen og den var avtagbar.

Når jeg begynte å jobbe så var det veldig uvant at maskinen ville gå sein egen vei hele tiden, men fikk roen på det etter hvert. Jeg har ikke funnet noen minus sider med den enda, da jeg kun har tatt et bagasjelokk.

Resultatet jeg fikk var fantastisk! Jeg kjente at panelet var ganske varmt etter jeg hadde gått over med Menzernaen og gul Megs pad. Swirls bare ble kastet bort og det ble en blank og skinnende overflate jeg ikke trodde jeg skulle få med så lite jobb!

Jeg gikk så over med 106FF på gul Megs pad som en finish og toppet den med AutoGlym HD wax. Nå bare gleder jeg meg til å få testet Menzerna på en tysker og se hva man kan få til der!

Det som teller nå er at jeg tok rotary jomfrudommen min og jaggu Menzerna samtidig! Det jeg sitter igjen med er at jeg ikke kan skjønne hva i helvete jeg skulle med den DA masinen og Meguiars Speed Glaze! Menzerna eg MYE bedre å jobbe med og du slipper å gnikke og gnu det bort fra lakken. Helt konge!!

Takk.

Endret av Larsen-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat benyttet roterende maskin(Hitachi) for første gang jeg og...Og er utrolig imponert! Korrigering går jo 10x fortere enn med Megs G220 maskinen jeg hadde. Nå benyttet jeg Meguiar's MG83 og MG80. Veldig fornøyd med de og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Jeg måtte teste Menzerna i dag. Men tror resten av Volvoen skal få smake på 83 på gul pad. Menzerna kjøpte jeg for desse tyskerene med hard lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Bra å se flere som har denne maskinen og. Bare å legge ut erfaringer.

Tenkte jeg skulle oppdatere tråden min litt og, men er litt mye som fåregår så vanslelig å få tid.

Grattis med ny maskin btw B)

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Grattis med ny maskin, og en bra innput ang den maskinen Larsen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med maskina Bjørn!

Kjekt og se at du har samme opplevelsen som meg når det gjelder maskina.

Jeg har testet en del #83 og 8006 pad og det funker som f..

Regner med at nybilen skal testes med den maskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Jeg er fornøyd så langt med maskinen da!

Angående den bagen så fikk de mail på byggkjøp av han som se bestillte av at det fulgte med bag og pads osv. Men fikk ikke noe bag nå i første omgang. Constructors bag eller noe het den.. Så vi vår se, viss ikke så tar jeg bare den du skaffet Arne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd så langt med maskinen da!

Angående den bagen så fikk de mail på byggkjøp av han som se bestillte av at det fulgte med bag og pads osv. Men fikk ikke noe bag nå i første omgang. Constructors bag eller noe het den.. Så vi vår se, viss ikke så tar jeg bare den du skaffet Arne!

Ok Bjørn,bare si fra så ordner vi det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Grattis:) Kan jeg spørre hvor du kjøpte og hva prisen var? :)

Jeg kjøpte den hos Byggkjøp, prisen var 2700, men du må nok punge ut 3300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny maskin! :)

Menzerna er deilig ja? Har kosa masse med powergloss, når jeg endelig fant den mest fornuftige måten å bruke den på!

Gul sonus og powergloss er helt konge! Cutter nesten like hardt som ull etter min mening, og støver veldig lite.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en fin pris for en maskin som får så mye skryt da :) Tenker det blir en sånn jeg går for jeg også da, når pengene kommer. (Lærlingelønn SUGER HARDT!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Gratulerer med ny maskin! :)

Menzerna er deilig ja? Har kosa masse med powergloss, når jeg endelig fant den mest fornuftige måten å bruke den på!

Gul sonus og powergloss er helt konge! Cutter nesten like hardt som ull etter min mening, og støver veldig lite.

Har ikke testa Powerglossen enda. Men SIP og gul Meg's pad tok alt på gamle Volvoen ja! Så gikk jeg over med 106FF på gul og mindre rpm etterpå. Tok vell en 10 passeringer med SIP tror jeg.

Det jeg reagerte mest på var hvor varm overflaten ble bare med så lite press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...