Gå til innhold

Må ha ny batteridrill, hvilken?


j-j-jimmy

Recommended Posts

j-j-jimmy

Skal bygge veranda i sommer, og trenger derfor en ny batteridrill. Har blitt mer og mer overbevist om at jeg er nødt for å ha en slagtrekker, kanskje denne (billig fra USA)

http://cgi.ebay.com/Bosch-PS40-2-NEW-10-8V-1-4-Hex-Cordless-Impact-Driver-/120406707732?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c08cc8e14

Er det noen som har erfaringer og tips med denne, eller evt lignende driller i ca. samme prisklasse? Tenkte å svi av 1200-1800kr på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring, så er Panasonic noe av det grommeste når det gjelder driller. Ville gått for enten 12 eller 14,4V med Li-ion batterier, uansett merke. Personlig har jeg en billigdrill fra Europris, 14,4V, og den er latterlig bra til å koste 200 kroner. Eneste minuset er at det tar lang tid å lade opp batteriet.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

selv DIGGER jeg Panasonic sin 14,4v batteridrill, den er ikke med slag og koster iaff i norge betraktelig mer enn 1800,- men er verdt hver krone! Husker ikke modellbetegnelse, men panasonic har vel ikke så mange batteridriller på 14,4v... Har prøvd mange merker og modeller i jobb, men landet lett på panasonic sin. en lading på 40kvm terasse forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

1 lading på 40kvm terrasse? wow.. imponerende det! :) Er det noen som har prøvd drill med slagfunksjon før?

Problemet med spenningen på laderen kan jeg løse med en omformer jeg har liggende.. Men tenkte på en ting, får man ikke 110-115V (+ jordfeillaugh.gif) mellom fase-jord?

Har forresten både Panasonic og Bosch (blå) 14,4v på jobben, Panasonicen er nok noen år gammel, men er enig i at det er en utrolig solid sak.. Det samme gjelder egentlig Boschen, dro franske treskruer til det røyk av motorhuset, bare kjørte litt fullt turtall uten belastning for å kjølre litt, like fin etterpå laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Jeg sverger til Makita, jeg har tidligere brukt Panasonic på jobb. Men Makita er den nye soleklare favoritten.

Billig fra England:

http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp452rfwx-18v-li-ion-celebration-combi-drill-2-batteries-p4034

Hvis du absolutt må ha impact funksjon:

http://www.toolstop.co.uk/makita-btp140rfe-18v-li-ion-4-function-combi-drill-p2654

Klipp støpselet som følger med ladderen og sett på et "norsk" støpsel. Fungerer utmerket.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Jeg sverger til Makita, jeg har tidligere brukt Panasonic på jobb. Men Makita er den nye soleklare favoritten.

Billig fra England:

http://www.toolstop....batteries-p4034

Hvis du absolutt må ha impact funksjon:

http://www.toolstop....mbi-drill-p2654

Klipp støpselet som følger med ladderen og sett på et "norsk" støpsel. Fungerer utmerket.:)

Fin pris på den øverste der! Men se på den videoen på siden der, på 1:28.. Er det ikke en hammer det er bilde av på momentjusteringa der?

Ellers er vel ikke slagfunksjon egentlig et must..Greier nok å skru i terrasseskruer uten også rolleyes.giflaugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker kun Panasonic på jobb, helt syke driller som tåler mye juling og er sinnsykt sterke

Dette er en slagdrill fra panasonic, men jeg tror nok ikke du trenger slagdrill.

Slagdrill

Tenker du vil klare deg fint med denne, bruker den til å bore i stendere med uten problemer.

Skrudrill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Vi bruker kun Panasonic på jobb, helt syke driller som tåler mye juling og er sinnsykt sterke

Dette er en slagdrill fra panasonic, men jeg tror nok ikke du trenger slagdrill.

Slagdrill

Tenker du vil klare deg fint med denne, bruker den til å bore i stendere med uten problemer.

Skrudrill

Fin pakke det der, men 3362,- til hobbybruk blir litt for drøyt for meg tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin pakke det der, men 3362,- til hobbybruk blir litt for drøyt for meg tror jeg..

Er litt stiv pris ja, men man får det man betaler for å jeg har hatt min i 2 år nå og den blir brukt hardt hver dag og den går som ei klokke enda, så til hobbybruk så har du jo drill ut livet.

Finnser jo sikkert driller i en annen prisklasse, men der har jeg ikke noe å anbefale deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Jeg har kun brukt vanlig skrudrill til og sette opp veranda, fungerer bra for meg hvertfall.

Panasonic kommer i 14,4V, Makita har både 14 og 18V.

Den Makitaen jeg linket til kjører mye lengre enn 14,4V maskinen til Panasonic.

Men Panasonic er meget bra kvalitet det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Best Tools FTW.. Har noe resterende stående fra Best Tools på jobben, 100,- pr drill, da kan du kjøpe 6 stk så kan du jobbe med begge hender og konstant ha 4 på lading...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sverget til Bosch, før jeg falt for Black & Decker CD12C på Monter til en billig penge. Kampanje til 300kr mener jeg det var.

Solid sak, med kjapp lading og greit med krefter. Har enda til gode å finne en skru den ikke greier å skru inn. Har også boret endel hull i betong med den, funker knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

1 fase og jord skulle vel bli 115V, ja, men har du jordfeilbryter vil jo den slå ut tvert....

Om jeg skulle handlet ny drill idag, ville jeg iallefall kjøpt med lithium batteri.

Vi har hatt masse Panasonic på jobb, og de har fungert veldig bra, men de nye lithium maskinene deres ryker en etter en....

Spesielt girkasser som går, men vi bruker dem HARDT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som snekker og har gjort det de siste seks årene, hos oss er det tre merker som gjelder:

Festool - dyrt, solid og mye utstyr til drillene

Protool - samme produsent som Festool (samme ladere etc.) men mye kraftigere, får batteridrill som gjør 3800 rpm!

Makita - forholdsvis dyrt men får også billigpakker til rundt tusenlappen. Ikke fullt så gode batterier som de to over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bygge veranda i sommer, og trenger derfor en ny batteridrill. Har blitt mer og mer overbevist om at jeg er nødt for å ha en slagtrekker, kanskje denne (billig fra USA)

http://cgi.ebay.com/Bosch-PS40-2-NEW-10-8V-1-4-Hex-Cordless-Impact-Driver-/120406707732?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c08cc8e14

Er det noen som har erfaringer og tips med denne, eller evt lignende driller i ca. samme prisklasse? Tenkte å svi av 1200-1800kr på dette.

Jeg hadde helt klart gått for Makita

Denne er liten og lett sitter som støpt i hånda.

Har selv serien som heter 440 helt RÅ og veldig sterk til å være 14,4v

http://www.toolstop.co.uk/makita-bdf442rfe-li-ion-cordless-drill/driver-14.4v-2-x-3.0ah-batteries-p2724

Jeg har også denne, den er litt større men også sterk og god.

http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp452rfwx-18v-li-ion-celebration-combi-drill-2-batteries-p4034

Go for Makita ;) Du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Gosh, her var det mye å sikle på! Det mest kreative forslaget var nok Bernhard sitt, det innebærer faktisk at kjerring, svigermor, svigerfar og to naboer kan være med og skru.

Men det kan hende jeg heller satser på noe skikkelig til meg selvlaugh.gif Bernhard, du har ikke Best Tools kapp-og gjærsag liggende også da?

Takker for masse gode tips, jeg ser at mange sverger til Makita, så det er et valg jeg helt sikkert ville bli fornøyd med. Skal sette meg ned i kveldingen og åpne alle linkene og titte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...