Gå til innhold

Recommended Posts

Øyvind G
Skrevet

Jepp. Denne som det er bilde av i første post. Men den følger vel ikke med maskinene når man kjøper dem? Ikke vet jeg. Men den fungerer i allefall etter samme prinsipp som den SS selger. Maskinen jobber på høytrykk.

det er den jeg har (har kjøpt ved siden av) tror ikke det er såpebeholder på spyleren min. meneer det stod et sted at det var det på den, men har ikke sett noe :)

• Admins
truhaa
Skrevet

oooh, sorry, my bad, så ikke i første innlegget her jeg, har hatt den gamle Karcher typen der (orange el gul flaske uten justering mener jeg det var) selv og den var ikke noe imponerende, skummet der var mer likt det som Øyvind G fikk på bilen sin...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Øyvind G
Skrevet

jeg får prøve meg litt med litt forskjellige såpeblandinger, så blir det nok fint :) har hvertfall finni ut at "valet pro snow foam combo" lager ikke noe serlig skum (og den lukter ikke noe godt!), men den tar nok litt møkk. veit ikke hvor sterk den er jeg.

Skrevet

Jeg bruker maxi suds II på min. Fyller opp til første streken, kjører på med varmt vann resten. Riste, riste, riste- spyle masse skum :)

Har putta noe ganske så gøy i min nye orginale karcher foamer nu :D

Det er GDS sin "Foamwash". Ergo den som brukes i vaskehaller på bensinstasjoner :D Den skummer helt vilt og er EKSTREMT drøy (0,5 dl = barberskum). Er det interesse så har jeg 5 liter stående :)

Får du tatt bilder eller video?

Skrevet

Opp til første strek, er det en lsp vennlig mengde med såpe? Får maxi suds 2 på døra i løpet av uka. Akkurat nå har jeg bare CG CW og DG 901 liggende. Er ikke CW en del sterkere enn maxi suds 2?

Skrevet

Opp til første strek, er det en lsp vennlig mengde med såpe? Får maxi suds 2 på døra i løpet av uka. Akkurat nå har jeg bare CG CW og DG 901 liggende. Er ikke CW en del sterkere enn maxi suds 2?

CW er litt sterkere men ikke mye. Rent skummessig ser jeg ikke stor forskjell. Se video i denne tråden med bruk av CW på bil. Skummer det også.

Skrevet (endret)

Slik så det ut når jeg fylte opp med CG CW til første strek og resten opp til øverste strek med lunkent vann.

imag0002qr.jpg

Ikke veldig tyktflytende. Har Valet Pro Snow Foam på vei. Håper det gjør susen.

Endret av killbox
Skrevet

Slik så det ut når jeg fylte opp med CG CW til første strek og resten opp til øverste strek med lunkent vann.

imag0002qr.jpg

Ikke veldig tyktflytende. Har Valet Pro Snow Foam på vei. Håper det gjør susen.

Merkelig... du har den type kanon som er avbildet på førstesiden?

Dersom ja, sett den på max og sørg for at såpen blandes skikkelig med vannet. Prøv med varmt vann.

Skal bli atskillig mye mer skum enn det det...

Skrevet (endret)

Ja, har den typen. Prøvde både på max og midten. Fylte opp til første prikk og deretter opp til siste prikk med lunkent vann. Får teste med litt Valet pro snow foam oppi. Synes det er merkelig at det er så tynt. Var like tynt når jeg prøvde med DG 901. Har ikke prøvd mer enn 3-4 ganger totalt.

Endret av killbox
Skrevet

Ja, har den typen. Prøvde både på max og midten. Fylte opp til første prikk og deretter opp til siste prikk med lunkent vann. Får teste med litt Valet pro snow foam oppi. Synes det er merkelig at det er så tynt. Var like tynt når jeg prøvde med DG 901. Har ikke prøvd mer enn 3-4 ganger totalt.

Må være noe feil med kanonen din. Hos meg skummer det utrolig mye med CW. Viktig at den er heeeelt på max og at du blander skikkelig med varmt vann. (Riste, riste, riste).

Dersom du får dette resultatet med CW, så får du ikke bedre med valet pro heller...

Skrevet

Jeg bruker maxi suds II på min. Fyller opp til første streken, kjører på med varmt vann resten. Riste, riste, riste- spyle masse skum :)

Får du tatt bilder eller video?

Akkurat for øyeblikket har jeg ikke HT ettersom den er ødelagt.... Men Prodgy på forumet fikk en liten dunk med såpa av meg i går, kanskje han kan være behjelpelig med bilder :)

bjorolsen
Skrevet (endret)

En feil jeg gjorde var at jeg fylte opp med chemical guys citrus til første strek, fylte vann og glemte å blande/riste, noe som førte til at den konsentrete såpa ble sugd inn i foam cannon slangen som dermed fungerte som en propp slik at det ikke kom en dritt med skum:)

Nappet av slangen og blåste ut såpa og prøvde på nytt, ble bedre da ja 8)

Endret av bjorolsen
  • DCN Poeng 1
  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Far min fikk faktisk med en sånn skummer når han kjøpte sin kärcher HT fant jeg ut for noen dager siden, han fikk og med ei flaske med kärcher's egen bilvask laget til skum kanon, er det noen som har testet den og vet om den funker noe særlig??

Endret av Inzane2012
Trondbrandsen
Skrevet (endret)

Fungerer finfint denne lancen, jeg betalte hele 163; hos Kärcher HK på Grorud :D Men hvorfor blander dere ut såpa med vann i beholderen? Jeg fyllte bare Lensitil Glansshampo opp til første streken, og det ble knallskum innstillt midt mellom max og min på lancen. Det holdt til 2 biler. Hvis dere

fyller hele beholderen må da det holde til 10-15 biler eller? Lar dere da såpeblandingen stå i beholderen permanent? Eller skummer dere helt til en full beholder er tømt? Den har jo et åpent luftehull i korken, så da vil vel ting fordampe isåfall, for ikke snakke om lekke ut slik det gjorde når jeg veltet min?

Endret av Trondbrandsen
Trondbrandsen
Skrevet

Noen mulighet for respons her eller? Svært nyskjerrig på hvorfor dere blander ut med vann :blink:

Skrevet (endret)

Det er delvis for å ha litt kontroll på styrken på såpen, blandingsforhold.

Endret av rudilgr
Trondbrandsen
Skrevet

Det er delvis for å ha litt kontroll på styrken på såpen, blandingsforhold.

Det var et veldig vaaagt svar synes jeg!! Hele poenget er vel å blande i form av innstillingen på lancen? Tok ene bilen idag, og brukte en under en halv strek på en bil, og det skummet godt, og ble rent på 1/4 innst. på foamlancen. Hva i alle dager fyller dere på vann for? Kommer da vann i massevis fra ht spyleren???? Vannbasert shampoo også :)

• Admins
truhaa
Skrevet

Det var et veldig vaaagt svar synes jeg!! Hele poenget er vel å blande i form av innstillingen på lancen? Tok ene bilen idag, og brukte en under en halv strek på en bil, og det skummet godt, og ble rent på 1/4 innst. på foamlancen. Hva i alle dager fyller dere på vann for? Kommer da vann i massevis fra ht spyleren???? Vannbasert shampoo også :)

Dosserer etter hva du vasker og hvor sterkt såpeblanding du trenger, skal du polere en bil kan du fint kjøre på med ren såpe i beholderen med feks Bilt Hamber autofoam el valet pro orange prewash for maks vaskeffekt, så dosserer du ut i fra skuren igjen for om det skal være "mild" eller "sterk" såpe derfra.. Er det en bil som ble polert for 4 dager siden og du bare skal ta en kjapp vask så blander du feks 1:9 i beholder der 1 er såpe og 9 er vann, stiller den på maks og får masse såpe på bilen som ikke er for sterk mht voks el sealer...

Normalen her er å bruke ren såpe i beholderen da jeg bruker Bilt Hamber autofoam og den skal blandes ut i fra det som dosseres ut fra foam lance`n jeg har her, (1:25 mener jeg det var) da kommer jeg på de 4% som Bilt hamber anbefaler til denne såpa.

Mht riktig blandeforhold så må du teste det selv og finne ut hvor mye vann som går i mellom såpe kanonen du bruker.. så får du det 100%, men det er ofte at har du ren såpe i beholderen så er skruen nesten på minimum (5mm mot +) så har du en bra sterk blanding for biler som skal under maskinen, har du blanda det opp med vann så kan du kjøre full beholder og sette den på maks og skumme masse.

• DCN Poeng 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Trondbrandsen
Skrevet

Ok, da skjønner jeg bedre. Får teste litt med mine såper og hvor mye vann det faktisk går med :) Eller er det noen med denne lancen som allerede har testet ca hvilket blandingforhold kanskje?

Dosserer etter hva du vasker og hvor sterkt såpeblanding du trenger, skal du polere en bil kan du fint kjøre på med ren såpe i beholderen med feks Bilt Hamber autofoam el valet pro orange prewash for maks vaskeffekt, så dosserer du ut i fra skuren igjen for om det skal være "mild" eller "sterk" såpe derfra.. Er det en bil som ble polert for 4 dager siden og du bare skal ta en kjapp vask så blander du feks 1:9 i beholder der 1 er såpe og 9 er vann, stiller den på maks og får masse såpe på bilen som ikke er for sterk mht voks el sealer...

Normalen her er å bruke ren såpe i beholderen da jeg bruker Bilt Hamber autofoam og den skal blandes ut i fra det som dosseres ut fra foam lance`n jeg har her, (1:25 mener jeg det var) da kommer jeg på de 4% som Bilt hamber anbefaler til denne såpa.

Mht riktig blandeforhold så må du teste det selv og finne ut hvor mye vann som går i mellom såpe kanonen du bruker.. så får du det 100%, men det er ofte at har du ren såpe i beholderen så er skruen nesten på minimum (5mm mot +) så har du en bra sterk blanding for biler som skal under maskinen, har du blanda det opp med vann så kan du kjøre full beholder og sette den på maks og skumme masse.

Skrevet (endret)

Lurer på om min er defekt. Har prøvd meg mye frem og tilbake. Jeg har både den foam lancen til Shinearama (eller bror min) og Karcher sin. Jeg har prøvd med Maxi Suds 2, CG CW, DG 901 og Stjarnargloss Korsbar med lite og mye såpe i beholderen. I Karcheren blir det ikke skum, men i foam lancen til Shinearma blir det barberskum uansett hvor lite såpe jeg har. Har prøvd med forskjellig mengde såpe og styrke på Karcheren, men får det ikke til å skumme. Har demontert skumelggeren og vasket alle "hull" med varmt vann i tilfellet såpe har størknet fast. Ser at det er en klump med ståltråd i det ytterste endestykke på Karcheren. Skal den være der?

Endret av killbox
Skrevet

Kjøpte skumleggeren 0,6 L til Kärcher som tråd nr 1.. på lørdag..

Hos Mekonomen for 199,-

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

• 2 weeks later...
Skrevet

Og til de som har Foma HT så koster orginal skumdyse(lanse) kr 137,-

Kjøpte en i dag og skal teste den i morra :)

• 1 month later...
Skrevet

God info til Kärcher-gutta dette her. :thumbup:

Er nok en del "nybegynnere" som syns det er litt drøyt å bruke 800-ish på en foamcannon.

Sv$%&#te! Har nettopp anskaffet meg en Kanuuun fra Scandic Shine til 800-900 flis, som forøvrig måtte teipes i hel med gjengeteip for ikke å lekke.

Ikke slik slike gjenger skal tettes. Gjengeteip er for koniske gjenger. Rette gjenger brukes koniske tetteflater eller dowty pakninger. Men men.

Hadde jeg visst dette før innkjøp hadde nok Kærsjæren min fått såpekanuun fra samme moderfabrikk.

Vi lærer så lenge vi lever.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår