Gå til innhold

Hvilken kombo på HARD bmw lakk?


hc_Tk

Recommended Posts

Har meguairs soft buff 2.0 burgunder, gul og sort og en so1o cutting pad.

av polish har jeg menserna power gloss, SIP, final polish og megs 105.

Hva vil funke for å få bort swirls og rds?

Dette er en bmw 1 serie med sort metallic og lakken er SYKT hard! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ser veldig bra ut det du har nevnt ovenfor!

M105 skal være kvassere enn Power Gloss, hvertfall den gamle Power Gloss'en :) Lykke til med jobben, og pass å sjekk om lakken "tåler" IPA-wipe hvis du skal bruke det :blink:

Mener du 106Fa eller PO85RD når du skriver "Final Finish"? Står på merkelapp under flaska...

Litt artig, så denne på autobahn bilpleie posten om nye produkter, ser ut som du skal klare deg fint :)

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=165436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med å få fjerne hologrammene igjen etter burgunder ull pad og Megs 105.

Brukte megs soft buff 2.0 og PO85RE. tror dere det var den som ikke fjerne hologrammene eller den som lagde nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet #105 på egen BMW i helga og det ble holohelvete av en annen verden.Brukte da blå scholl pute.Endte opp med wurth P10 og SV CFP.Ble strøkent kan man si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje mer hologrammer med dem, men du kan kjøre bånn gass 4 pass, deretter en finere polish med 6 pass, og fremdeles ha brukt kortere tid en 12-16 pass med zenith!?hvertfall i teorien, selv om bytting av pad og flere runder ofte tar litt tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje mer hologrammer med dem, men du kan kjøre bånn gass 4 pass, deretter en finere polish med 6 pass, og fremdeles ha brukt kortere tid en 12-16 pass med zenith!?hvertfall i teorien, selv om bytting av pad og flere runder ofte tar litt tid

Hehe....jeg påpekte bare litt fakta...ser ikke helt hvordan du tolket det som en negativ greie i.fht nevnte produktgruppe..

Har brukt begge typer produkter i noen år nå så jeg vet hvordan de fungerer og ikke fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke fornærmet eller noe, så ikke noe problem ;)

Men har lurt litt på det selv. Vil Power Gloss avslutte finere enn f.eks S03 da den er diminishing? Altså, kan man i teorien klare seg med en 1-stegs med PowerGloss der man ellers vil få litt hologrammer med S03? Har tenkt litt på det med hvor fint en diminishing kan klare å avslutte, men klarer ikke helt å se noen fasit på det.

Har litt Menzerna selv, men da jeg bare hadde en Kestrel DA før jeg gikk over til roterende og Scholl fikk jeg aldri helt dreisen på dem. Syntes ikke jeg klarte å bryte dem ned skikkelig med DA på sammen måten som en roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke fornærmet eller noe, så ikke noe problem ;)

Men har lurt litt på det selv. Vil Power Gloss avslutte finere enn f.eks S03 da den er diminishing? Altså, kan man i teorien klare seg med en 1-stegs med PowerGloss der man ellers vil få litt hologrammer med S03? Har tenkt litt på det med hvor fint en diminishing kan klare å avslutte, men klarer ikke helt å se noen fasit på det.

Har litt Menzerna selv, men da jeg bare hadde en Kestrel DA før jeg gikk over til roterende og Scholl fikk jeg aldri helt dreisen på dem. Syntes ikke jeg klarte å bryte dem ned skikkelig med DA på sammen måten som en roterende.

I teorien skal man kunne avslutte PG finere enn S03, men å bruke den som 1-stegs blir nok å ta litt i :D

Har ikke brukt så mye DA maskin men det virker som om "non diminishing" produktene fungerer bedre/er lettere å bruke med DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powergloss har for kort kjøretid til å få brutt ned så fint som feks SIP. Syntes også PowerGloss virker grovere enn 105 i konsistensen, men testet ikke disse skikkelig opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powergloss har for kort kjøretid til å få brutt ned så fint som feks SIP. Syntes også PowerGloss virker grovere enn 105 i konsistensen, men testet ikke disse skikkelig opp mot hverandre.

Jeg brukte å blande PG med en ekstremt oljete og grov rubbing fra Optimum, da støver den ekstremt lite og man kan "jobbe" med den omtrent så lenge man tørr :D ...den ble også enklere å avslutte finere (altså mindre kjørespor/hologrammer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...