Gå til innhold

DC1,2 og 3


wreckmaster

Recommended Posts

wreckmaster

Sist jeg var på Bil-Xtra så fortalte ho som jobba der at Megs DC 1, 2 og 3 var på vei ut og skulle erstattes med Ultimate compound og NXT tech wax! Noen som vet om dette stemmer? Jeg var innom fordi jeg hadde lyst på noe voks som jeg ikke har prøvd ennå før vårpoleringen! Visste ikke hva jeg skulle ha, hadde bare lyst på noe nytt! Tittet på cleaner waxen men den påstod ho at var noe skit.........Jeg argumenterte på at den måtte være genial som mellom voks på våren før hovedshinings og at den var amerikas mest solgte! Men hun stod på sitt! Ikke vet jeg hva som er rett, men jeg vet at jeg aldri kommer til og høre på rådet hennes om og bruke ett pusseskinn hun mente var mye bedre enn Megs Water Magnet!!! Prøvde og forklare henne at uansett hvor dårlig hun måtte mene WM er så er det bedre enn et ripeskinn :D Tror ikke det gikk hjem, men jeg fikk ihvertfall tipset henne om div bilpleie nettsider :P

Enden på visa ble at jeg kjpte DC3 voksen, noen applicatorer og ett Megs supreme shine towel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Hos bilxtra anbefalte de meg cleaner wax-en for å fjerne riper...  for noen løker! Men som en mellomvoks på slutten av vinteren funker cleaner wax-en knall :) dc3 syntes jeg er njaa, En god sommervoks i billigklassen er petes 53, digger den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men setningen 'Visste ikke hva jeg skulle ha, hadde bare lyst på noe nytt!' er bare ubetalelig :thumbs:

Gjenspeiler vel 90% av forumets aktive brukere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Hos bilxtra anbefalte de meg cleaner wax-en for å fjerne riper...  for noen løker! Men som en mellomvoks på slutten av vinteren funker cleaner wax-en knall :) dc3 syntes jeg er njaa, En god sommervoks i billigklassen er petes 53, digger den!

Har Petes 53 og digger den :) Men synes den har veldig dårlig holdbarhet :( Kjøpte DC3 kun fordi jeg ikke hadde den, og fordi ho sa den var på vei ut :lol: Har ikke fått prøvd den ennå ;) Men ligger på jobben og venter på meg :P

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men setningen 'Visste ikke hva jeg skulle ha, hadde bare lyst på noe nytt!' er bare ubetalelig :thumbs:

Gjenspeiler vel 90% av forumets aktive brukere ;)

Er vel sånn det blir når man har dilla på noe :lol: Bruker vanlighvis Sonax snabbvax etter vintervask, men hadde lyst på noe jeg ikke hadde prøvd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg syns DC3 var en prøvelse å jobbe med for hånd. Jeg tar den frem av og til og bruker i dørkarmer og har også lagt den på felger, men jeg er ikke venn med den lenger etter å ha fått smaken på andre vokser ;)

Holdbarhet, glans og så videre vil jeg ikke uttale meg om for DC3, det har jeg ikke sammenligningsgrunnlag for.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har ikke hørt noe om at de skal ut av sortimenget deres, men det skjer jo mye etterhvert, og DC serien har jo vært med siden Ståle gikk med bleier så mulig de mener at det nye er bedre....

DC 1, 2 og 3 er ingen dårlig kombo det, DC 1 er litt jobb ja, mye grunn til det er vel også at mange starter med denne og tenker tanken at "jo mer jeg har på jo bedre blir det" og da er det ikke mye sjåw å bruke den.. Legger en denne på sparsomt med app pads og fjerner med mikrofiber så funker det bra det...

DC3 kan du fint legge på i noen lag (2-3) så holder den lenger også, ser bra ut, men mye annet som er hakket vassere en denne også..

Cleaner Wax er eller var vel USA`s mest solgte AIO... den er ikke dum den, lett å jobbe med også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Med fare for en OT runde av dimmensjoner... Når det gjelder petes53 så mener eg at den er perfekt for oss detailere :) Å kunne kose seg med å vokse bilen annenhver uke uten at dragen kan si atg det er unødvendig... nei dårlig holdbarhet er gull det :P

Men tilbake til DC3, den er helt grei den, ikke dumt å ha liggende ihvertfall. Funker greit på gjerrige familiemedlemmer sine biler men godvoksene går på egne biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha nxt wash på bilextra en gang, men dem var tomme. Ble istedenfor anbefalt noe skinn produkt eller om det var flytende voks å ha oppi vannet istedenfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel en kjennsgjerning at de ikke alltid har like god peiling på bilpleieprodukter der de selger bilrekvisita. Det er heller bare enda noe de må fylle opp hyllene med. Men så skal de desverre heller ikke gi uttrykk for at de ikke har full kontroll på det de selger. Derfor blir det ofte gitt råd om mye rart... Litt gøy å opptre som total uvitende også, å høre på hva man får råd om ;)

Og ja; likte også kommentaren om at du ikke visste hva du skulle ha, bare at du ville ha noe nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Faktisk så har ekspeditøren han snakket med her veldig god peiling ;)

Det kan Kazzper bekrefte..

I Moss?

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Har da hørt en og annen "hvit" løgn der også.... ;)

Men jeg fant heller ikke noe på hjemme siden til megs om at det var noe "nytt" på vei som skulle erstatte DC1,2,3

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom at DC-serien fremdeles ligger i siste listene til Meg's, tror jeg nok dette er bare rykter. Men hvem vet.

Cleaner Wax.. ja, jo. Til de som absolutt må ha ettstegs, vil jeg påstå det er et godt produkt med meget bra holdbarhet i forhold til hva som finnes ellers. Men det blir jo litt "fjernt" for oss her inne ;)

Faktisk så har ekspeditøren han snakket med her veldig god peiling ;)

Det kan Kazzper bekrefte..

Herved bekreftet ;)

Finnes forøvrig pusseskinn som er "greie," som regel kunstige. Den største utfordringen med slike er jo renhold.. ikke er de lette å få 100% rene, og de tåler ikke mange vask. Hvordan det hun forsøkte å selge er har jeg ikke peiling på, jeg vil derfor ikke skrive i en tråd at det er no dritt bare fordi det er et pusseskinn.. det kan jo være no nytt jeg ikke har testet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

The Absorber fra Norsk Prol:)

Aha! Hørt om, men ikke fått review fra noen.. testet?

DC-serien;

Det ryktes at DC1 er ute av dansen, mens resten går videre..

Erstatter er Swirl-X

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Suger vann som f... Kjøpte mange av de når jeg var i statene sist :) Fine på biler som skal poleres uansett :) Kosta 9.90 $ og da var kursen på ca 5.2 NOK.. Her hjemme koster det mellom 300 og 400 kr tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...