Gå til innhold

Hard ,middels eller myk lakk på blå 2001 Volvo v70??


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Hard og god lakk.. Ikke sykt hard men god hard

Takker for svar :) Da går jeg løs på den med roterende neste helg .Men med fin pad og s30 fordi siden det bare er andre bilen jeg behandler :)

x 2. Medium+ hard. Når du får en volvo fargekode 019 så har du virkelig hard.. Da ville jeg tenkt meg om to ganger ;)

Tenkt 2 ganger på hva da?? :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

019 er sort uten metallic. Er du da en smule pefeksjonist å går på en slik bil blir man aldri ferdig..

Ganske sikker på at s30 og fin pad ikke vil fjerne mye, men gi en bra glans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen fare for deg å gå på med grovere polish heller :) Så du var ganske lett på maskinen i videoen din :) hvis du har S40 vil jeg heller anbefale å bruke den som finishing polish fremfor S30 da du er nybegynner og S40 er mye glattere og lettere å jobbe med :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

019 er sort uten metallic. Er du da en smule pefeksjonist å går på en slik bil blir man aldri ferdig..

Ganske sikker på at s30 og fin pad ikke vil fjerne mye, men gi en bra glans..

Hehe, det blir neste bil igjen kanskje(rav4) så jeg får fine utfordringer.Kanskje jeg skal tørre å bruke en runde med s03 først siden lakken er så hard?? Og heller s40 til slutt??

Er nok ingen fare for deg å gå på med grovere polish heller :) Så du var ganske lett på maskinen i videoen din :) hvis du har S40 vil jeg heller anbefale å bruke den som finishing polish fremfor S30 da du er nybegynner og S40 er mye glattere og lettere å jobbe med :)

Ja,trorjeg tar s40 til slutt :) Kan ikke kun bruke s30 hver gang.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fargekode 417-26 på den Volvoen du skal ta ?

I tilfelle er dette en middels hard lakk, og det vil forundre meg om du lager hologrammer med bare bruk av S30 eller S40 og

dertil egnede pads.

Hvis du kjører på med feks S03 og Blå scholl får du sansynligvis Holos, som du fjerner greit igjen med S30/S40 på feks orange schollpad.

Hvis du har en "greie" på at du ikke kan bruke samme polish på 2 biler på rad( :D ) - så ville iallefall jeg valgt å spare S40 til Toyota RAV

- for enkelte av de kan være litt tricky på hologrammer.

Lykke til ihvertfall, og husk at vi vil ha bilder

mvh

ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er det fargekode 417-26 på den Volvoen du skal ta ?

I tilfelle er dette en middels hard lakk, og det vil forundre meg om du lager hologrammer med bare bruk av S30 eller S40 og

dertil egnede pads.

Hvis du kjører på med feks S03 og Blå scholl får du sansynligvis Holos, som du fjerner greit igjen med S30/S40 på feks orange schollpad.

Hvis du har en "greie" på at du ikke kan bruke samme polish på 2 biler på rad( :D ) - så ville iallefall jeg valgt å spare S40 til Toyota RAV

- for enkelte av de kan være litt tricky på hologrammer.

Lykke til ihvertfall, og husk at vi vil ha bilder

mvh

ståle

Jeg vet ikke fargekode, men siden den ikke er så myk som saaben, så skal dette gå bra tror jeg.Får ta raven når jeg har fått DA maskina for å være sikker.Prøvde å ta panseret på raven på lørdag med orange scholl pad og s30.Fikk opp ett fint turtall og gikk grundig over det, men alle ripene fra katteklør forsvant ikke.Regner md at jeg må ha DA på den bilen.2008 mod tror jeg.Og Svart ;)

Takk,skal ta bilder om kameraet blir rett innstilt. Likte å filme jeg, så kan hende det blir kun det :) Filmer litt for hvert steg og lager en fin youtubefilm på alle kommende biler.Skal rigge opp ekstra lamper også.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...