Gå til innhold

Nye vinterfelger og dekk


Mighty

  

20 medlemmer har stemt

  1. 1. Hvilken felg er penest?

    • Felg nr 1
      7
    • Felg nr 2
      13


Recommended Posts

Har kjørt på 18" på vinteren hittil, men har blitt grundig lei av å stoppe flere ganger om dagen for å hakke ut snø og is fra felgene pga risting. Har undersøkt priser overalt de siste ukene, og fant itl slutt 16" felger med vredestein 205/55-16 dekk hos dekklåven for 5900kr. Desverre hadde de kun 2 felger å velge mellom pga ukurrant boktsirkel og innpress (4x108 ET18). Har vurdert å gå opp til 17" for utseendets skyld, men da har jeg vel samme problemet igjen antar jeg.

Her er felg nr 1 som er i en "matt" sølvfinish. De hadde den med en mer "krom aktig" overflate også, men selvfølgelig ikke med riktig innpress. Dette er deres eget felgmerke, aner ikke om de er noe bra (avbildet felg er i 15"):

post-843-1255630873,75_thumb.jpg

Her er felg nr 2 som de fant i noen støvete esker innpå låven der. Var visst en alissio etellerannet, men greier ikke å finne den igjen på nettet:

post-843-1255630855,47_thumb.jpg

Hvilken synes folket er penest? Evt lettest å holde fri for snø på vinteren? Legger til en avstemning :)

Felgene skal sitte på denne bilen:

post-843-1255631939,13_thumb.jpg

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart gått for den første, ettersom det er vinterhjul, å da gjelder funksjon før form. (hilsen en som har 17" vinterfelger med et lass med spiler, som er et ¤&"&¤%/(% å holde rene)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

felg to var den jeg likt best i allefall.... men felg 1 er vel noe lettere å holde ren..... vel, P21s el Chemical Guys sticky wheel gel fjerner det meste da ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felg nr.2 er helt klart penest, men.... du skal jo holde de rene da :blink:

Hadde derfor, uten den minste tvil, gått for nr. 1

Edit: forandret mening... hadde gått for felg nr. 2. Vi liker jo å vaske :P

Endret av MortenM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Tror jeg holder en knapp på nr 1. Enkel og grei og holde ren selv om det ikke er det største problemet for oss detailere.

Jeg synes felg nr 2 er finere i størrelser fra 18" og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill gutta. Felgvask er nok ikke det værste. Har jo felgbørste, eller, hadde.. Greide å legge igjen min nyinnkjøpte EZ detail brush i selvvasken, og nestemann tok den jo med seg :rolleyes: Jaja, får en ny en om et par uker. Vask er jo ikke noe problem med en skikkelig felgbørste, uansett hvor mange eiker det er :)

Det viktigste er at minst mulig snø og is pakker seg inni felgene. Er det jeg har hatt problemer med hele tiden med 18". Snø fyker inn i felgen når jeg kjører, særlig bakhjulene, og når jeg stopper med litt varme i felgene eller det blir mildere vil det smelte og synke ned i felgen for så å fryse igjen der. Da er det som å kjøre med et 1kilos lodd i felgen, og jeg må kjøre til siden og starte å "mesle" det ut med det jeg har til rådighet. Noe som medfører mye stygge riper i felgene :(

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporer litt av her.. men det er jo en "småprat tråd" :P Stusser litt på bruken av felgbørster her, folk klager jo på at tilogmed myke mf`er lager riper i lakken, også går vi på med ganske stive felgbørster på felgene, og de er jo ikke akkurat reine når du skal børste løs dritten? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del IKKE velg felg 2... Et strev å vaske. Tro meg, har slike "skruer" selv og mange eiker.

Salt og bremsestøv er ikke gøy med slike felger..

På vinterstid så vil jeg oppfordre å kjøre på 5-eikers felger uten for mye ekstraarbeid.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det som NeDD sa her. Trust me - jeg har noen års erfaring med innsausa mange-eika felger, og jeg kommer _aldri_ mer til å mer enn 5-eika på vinteren (så fremt man ikke bor på et sted i Norge som er fri for den dævelskapen som heter snø/slaps/salt evt kombo av hele skiten)

edit: og i Solør er det vel ikke akkurat fritt for at det er sjukt mye salt på veiene heller...

off topic: nei til salting - del heller ut kjettinger til turister på grensa!

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg går for de 5-eika ja. De hadde litt "kompliserte" eiker, men er vel likevel bedre enn de andre :) Bare jeg ikke lar meg friste til å gå for 17" nå :rolleyes: Åh, det er så stygt med små felger :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...