Gå til innhold

Flex vrg 3401


meggguiars

Recommended Posts

Har nettop gått til innkjøp av flex vrg 3401.. Som hobby entusiast så tok det vel litt av når maskinen kosta 5500,- :-) Men det jeg lurer på om det er mulig å bruke produkter fra meguiars proff-serie som er beregnet for roterende maskiner til denne maskinen? forhørte meg litt med selger'n og han mente at det ikke var noe problem iogmed at den avga varme. . Er det for eks. Mulig å bruke 105 ultra cut compoud?

Ellers noen gode anbefalinger som er tids/kostnads-besparende? Føler jeg har brukt opp det jeg har av penger. hehe.. Har brukt 123 serien til megs, men syns det går litt tregt avogtil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Du kan så klart fint bruke proffserien til Meguiers, de er laget for roterende. Hvis du skal ha billigere midler så har du Scholl blandt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med innkjøp av en kongemaskin...

Tror det skal funke fint med megs 105 og 205 sammen med flex DA.

Selv så har jeg de fleste polishene til menzerna og 3M og de funker ihvertfall utmerket sammen med min flex 3401.

Eneste jeg har hørt er vel at scholl padene ikke liker å bli brukt sammen med DA.

Jeg bruker sonus og megs pads og syns det funker fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk:-) høres bra ut. dette er kanskje ett litt amatør spørsmål, men finnes det en bra lakkrens jeg ikke får kjørespor av? for det får jeg vel av meguiars sin proffserie? også må jeg gå over med fine cut eller hva det heter. Stemme ikke det?

det beste hadde jo vert en lakkrens, også rett på med lakkforsegling..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet denne til maskinpoleringsdelen. :)

Det finnes flere lakkrenser som man ikke får kjørespor av, men det avhenger ikke bare av selve lakkrensen, men også type lakk, valg av pute, hastighet/varme osv. Generelt sett, hvis man kjører med grovere midler for å fjerne riper, så er det en fordel å gå over med finere midler og pute etterpå.

Jeg har f.eks brukt Meguiars #105 (den groveste rubbinga til Megs) mange ganger uten å få nevneverdige kjørespor.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg kjørtte #95 igår på gul pute og den har jo cut 12. Den laget ikke kjørespor eller merker på en Astra H sølvfarget som jeg tok. Kjørte den som eneste steg og det ble fint. På mykere lakk lager den sikkert spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Du skal ikke få voldsomt med kjørespor med en DA, men jeg har hørt om et par som har fått det på ekstrem bløt lakk, veldig sjedent

Flex DAn er vel en av markedets desidert beste maskiner, så det er et knallkjøpt :) Den er vel "nesten" roterende har jeg skjønt mht hva den klarer å korrigere av skavanker, så du kan nok bruke rimelig kraftige saker med den maskinen, mulig jeg hadde styrt unna de kraftigste korrigerings polishene, men det har jeg ikke testet :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...