Gå til innhold

Recommended Posts

Bjerknez
Skrevet

Er forumet/nettsiden på vei til å dø ut?

På fremsiden ligger det over to år gamle nyheter og i forumet synes jeg aktiviteten slett ikke er mye å skryte av. 

Er det en nedadgående spiral her?

Enkelte medlemer betaler vel også for å være medlem her så man kan kanskje kreve at det er snev av aktivitet her i form av nyheter om ikke annet?

• Liker 2
  • DCN Poeng 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Klykken
Skrevet

Forum på plattformer som dette har dessverre blitt mindre aktive med åra. Var mye mer aktivitet og også sosialt før i tiden. Facebook har i stor grad tatt over, selv om facebook er en drittplattform for slikt (ikke godt søkbart, dårlig moderert og vanskelig å holde oversikt)... 

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bjerknez
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Klykken skrev:

Forum på plattformer som dette har dessverre blitt mindre aktive med åra. Var mye mer aktivitet og også sosialt før i tiden. Facebook har i stor grad tatt over, selv om facebook er en drittplattform for slikt (ikke godt søkbart, dårlig moderert og vanskelig å holde oversikt)... 

Enig i at Facebook er noe skikkelig dritt. Jeg skyr det som pesten.

Men klart, det hadde hjulpet om det ble laget noen nyheter som fenget. For meg virker det som om det kunne vært gjort mer...på en måte...

Når de to nyhetene som roterer i headeren snart er 10 år gamle så hjelper ikke det akkurat på besøket heller. 

Endret av Bjerknez

Bjerknez
Skrevet

Jeg ser siden har jo sponsorer også. Je gregner med at dem betaler en slant for reklameplass? Jo mer trafik jo mer inntekter. Men hvis sponorene ser at trafikken daler så vil jo dem også til slutt trekke seg. 

Jeg mener bestemt at det må være mulig å lage en eller annen nyhet eller to en gang i måneden. Det kommer jo stadig nye produkter på markedet som kan testes feks. Man må jo ikke sette himmel og jord i bevegelse heller når man lager disse testene. Det holder kanskje med førsteinntrykk, noen bilder av produktet brukt etc. 

hmsilset
Skrevet

Håper en dag at det kun vil bli lagt ut linker til nye tråder eller produkt tester på Facebook! Selv om mye er gammelt her på forumet, så er det fortsatt veldig mye info her! På Facebook blir kunnskapen bare vist, også er det gammelt nytt! Som å ha en god dialog på Snapchat det! Dagen etter er alt glemt på en måte! Det blir ingen sammenheng!

Om Dcn.no blir som før, Selv med få aktive medlemmer i starten. Så setter jeg i gang en konkurranse som før i tiden! Premie med verdi 5000 kr 😉

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Bjerknez
Skrevet
5 timer siden, hmsilset skrev:

Håper en dag at det kun vil bli lagt ut linker til nye tråder eller produkt tester på Facebook! Selv om mye er gammelt her på forumet, så er det fortsatt veldig mye info her! På Facebook blir kunnskapen bare vist, også er det gammelt nytt! Som å ha en god dialog på Snapchat det! Dagen etter er alt glemt på en måte! Det blir ingen sammenheng!

Om Dcn.no blir som før, Selv med få aktive medlemmer i starten. Så setter jeg i gang en konkurranse som før i tiden! Premie med verdi 5000 kr 😉

Problemet her er at jeg ikke engang ser tegn til at noen gidder å prøve og holde liv i forumet. Det må da være nok av produkter og skrive om. Det skjer en del på to år. Man må også ha en respekt for sponsorene på siden mener jeg som sikkert betaler noen slanter for å henge logoen sin her. 

Det er greit at man går lei og ikke har tid eller gidder mer, men da bør man nesten overlate roret til andre som kanskje har lyst til å bidre litt mener jeg... Gi noen tilgang til å poste nyheter på forumet.

Tommy
Skrevet

Som nevnt, så har desverre facebook overtatt det meste, den yngre garde vet knapt nok hva et slikt forum som dette er. 
Det som ligger av annonser på forumet, tror jeg  nok bare ligger der fra tidligere, uten at noen betaler for det.
Jeg vet at de som eier/driver forumet er lite/ikke aktive, å har mye annet å bruke tiden på, å de har letet etter noen som kan være villige til å kjøpe og overta forumet, men det er liten respons på slikt. Så jeg tenker vi bare må være takknemlige for hver dag forumet er oppe å går, for det koster faktisk litt å ha dette på servere ol.

• Liker 1

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bjerknez
Skrevet
20 minutter siden, Tommy skrev:

Som nevnt, så har desverre facebook overtatt det meste, den yngre garde vet knapt nok hva et slikt forum som dette er. 
Det som ligger av annonser på forumet, tror jeg  nok bare ligger der fra tidligere, uten at noen betaler for det.
Jeg vet at de som eier/driver forumet er lite/ikke aktive, å har mye annet å bruke tiden på, å de har letet etter noen som kan være villige til å kjøpe og overta forumet, men det er liten respons på slikt. Så jeg tenker vi bare må være takknemlige for hver dag forumet er oppe å går, for det koster faktisk litt å ha dette på servere ol.

Kjekt og vite at dem som driver dette forumet velger å drive med andre ting. Det er en ærlig sak det. 

Men forumet vil ikke overleve av seg selv. Det må i det minste være EN som kan dra litt i trådene og skape debatter og nyheter. 

Forumet har ingen reklameinntekter, så og si ingen aktive brukere og ingen betalende sponsorer. Det er heller ingen ferske nyheter på forumet. Derfor er denne nettsiden null verdt for en potensiell kjøper. Selv merkevaren "Detailersclub" er i ferd med og fordufte. 

Det eneste forumet er verdt er den årlige serverkostnaden og en kaffeslant til eieren. 

The Car Cave
Skrevet

Jeg har sakte men sikkert frekventert ofte og oftere på forum, ikke bare her, men andre steder også. Noen forum blåses det sakte men sikkert liv i, mens andre er trolig helt døde og vil sikkert bare forsvinne eller ikke bli oppdatert i det hele tatt. Det er nok den litt eldre garde som beveger seg i den retning da de er i samme bås som meg = møkk lei alt av sosiale medier. Men skal forum holdes liv i tror jeg selve plattformen bør endres og forenkles noe, i retning hva de har klart på mobiltelefoner. Men her har jeg null peiling på hvordan/hvem/hva osv.

Selv føler jeg at sosiale medier er en måte å gå baklengs inn i fremtiden på, med all scrolling, videoer, bilder, og div, som bare blir borte, og som ingen husker, der søkefunksjonen er så som så, veldig uoversiktlig osv.....men skjønner at jeg ikke er helt med i det nye levesettet. Prøver ihvertfall det jeg kan med å holde liv i Garasje-delen😏

• Liker 1
Skrevet

Ja. litt laber aktivitet, men jeg ser at det stadig registreres nye medlemmer. Kanskje det blir litt mer aktivitet etterhvert hvis vi som allerede er her holder hjulet litt igang gjennom høsten og vinteren? Denne årstiden er jo perfekt til å få lagt en eller annen form for beskyttelse på bilen før veiene blir skikkelig grisete fremover. Jeg forsøker uansett å få vasket bilen regelmessig gjennom vinteren.:)

Amatør som vasker og gnikker litt på egen bil :)

Bjerknez
Skrevet
3 minutter siden, Skrubb skrev:

Ja. litt laber aktivitet, men jeg ser at det stadig registreres nye medlemmer. Kanskje det blir litt mer aktivitet etterhvert hvis vi som allerede er her holder hjulet litt igang gjennom høsten og vinteren? Denne årstiden er jo perfekt til å få lagt en eller annen form for beskyttelse på bilen før veiene blir skikkelig grisete fremover. Jeg forsøker uansett å få vasket bilen regelmessig gjennom vinteren.:)

Jeg er enig i det, men uten aktive forumeiere så er skuta på ville veier uansett. Man kan kaste litt vann vann på bålet, men å slukke det helt krever litt insats fra andre enn kun forbrukere. 

Vertfall burde noen bytte om eller i det aller minste redigere samt oppdatere datoen på nyhetene på fremsiden. Det er en veldig liten jobb som burde være innafor. Kanskje en av oss kan bidra med en "nyhet" eller to? Man MÅ jo ikke teste et produkt over flere mpneder og stå på hodet i garasjen for å teste et produkt. Man kan skrive om førsteinntrykk også. 

• Admins
truhaa
Skrevet

Det går på tid å oppdattere her inne. Før hadde vi bedre tid til å teste, prøve og skrive om nyheter og produkter, det går dessverre ikke lenger da jeg driver et annet firma som opptar tiden min.

DCN startet som en bilpleiehobby som eksploderte for snart 20 år siden i Norge og det var mye nytt og revlosjunerende å både teste og skrive artikkler om. 

Hvor mange timer jeg personlig har lagt ned på forumet el hovedside aner jeg ikke, men det er nok mange, mange timer. Å teste noe, evaluere det, ta bilder og skrive noe fornuftig tar mye tid å gjøre, det holder ikke å bare slenge sammen noe fort. Derfor har det blitt lite/ingen oppdatteringer på lenge her inne i og med vi/jeg ikke har tid.

Før var det også mye S&S som ble lagt ut som også genererte nye trafikk her inne, mange testet produkter og brukte mange timer på å skrive om det på forumet også. Det er også dalende da flere og flere har gått over til feks facebook el youtube videoer mht dette

Som Tommy sa, vi har hatt litt følere ute på om noen vil overta, vi ønsker dog ikke å gi det bort gratis til noen, men heller prøve å få solgt det for en slant til noen som feks kan ta DCN opp og frem med ny giv og muligens åpne den som nettbutikk for bilpleie om de ønsker det. Kundegrunnlaget er jo tilstede, ikke som i gamle dager, men det er jo noe trafikk her hver dag.

Om noen har ønske om å overta så kan de gjerne sende meg en PM her inne el på mail hansmote @ online.no

• Liker 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Bjerknez
Skrevet

Først og fremst mener jeg dere bør sleppe til noen som har lyst til å bidra med å skrive artikler. En artikkel i måneden feks.  Det tar tross alt ikke all verdens med tid. Det MÅ jo ikke være en test av 180 stk såper over tid. Man kan skrive om alt mulig. 

Garasjetid hadde jo feks. En gigantisk treff som sikkert mange har hørt om. Man kunne opplyst om dette treffet feks. Det er en artikkel som jadde kostet under 10 minutter og lage. 

Man kan således også skrive om litt andre ting. Tilbudene som har værsert nå rundt Safedrive. Mange her inne liker å kjøre bil og ser verdien av slike nyheter. Det er bertfall bedre enn ingenting. 

Man kan lage en simpel konkurranse som trekker en vinner av alle som poster en show and shine av bilen sin. Det er tre linjer med tekst, et bilde og en overskrift. Man venter i 2 uker, leser i Show and shine tråden og plukker en vinner. 

Du vasker sikkert din egen bil inni mellom også, akkurat som alle andre. Knips et bilde å si du har vasket den og post i forumet. Det koster maks 5 minutter av din tid. 

Man trenger ikke knipse 50 bilder med full zoom oppunder hjulbuene eller dra frem makro objektivet for å fange flakes i lakken. Keep it simple :)

Klykken
Skrevet (endret)

Tror du undervurderer den redaksjonelle biten en god del hvis man skal lage innhold som skal pryde forsiden. Det må være relevant og godt arbeid og hevet noen hakk over et gjennomsnittlig foruminnlegg (selv om noen innlegg her inne er ganske heftige :D ). For all del unngå snarveier som bruk av AI, både copypaste tekst og genererte bilder.

Ellers, en konkurranse må administreres, og noen må også koste premien (ren utgift), eller eventuelt shoppe rundt etter spons fra noen relevante innen bransjen. Det er mye arbeid og ikke gjort på 5 minutter. 

Innhold på forumet kan være random vaskebilder selvsagt, men jeg setter mer pris på kunnskapen som deles av de gjenværende her inne.

Endret av Klykken

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bjerknez
Skrevet

Vi er enige rundt det du sier om redoksjonelt innhold, men NOE er bedre enn INGENTING. 

Saken er at noe må gjøres. Enten det er videreføring, salg eller evt en skjerpings. Egentlig hva som helst er bedre enn ingenting. 

Jeg sier ikke at forumet og siden skal opp der det var over natten. Den båten har gått. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår