Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei. Kjøpte nylig en 2010 hiace som jeg hadde planer om å shine opp, men ser etter vask at det kommer noen merker i lakken, å lurer på om noen har sett dette før? Tror muligens den har blitt lakkert opp igjen en gang

IMG_7390.jpeg

IMG_7389.jpeg

hmsilset
Skrevet

Hei ! Jeg har en bil med lignende merker i i lokalet mitt nå. Jeg tror den er kun vasket i børsteløs maskinvask. Så er sannsynligvis skjolder etter (sterke) produkter som ikke er skylt riktig eller nok av!  Tror du får det ganske lett vekk med polering.! 

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Ja jeg vasket rett etter jeg fikk den med avfettning, metallpartikkelfjerner å børøringsvask, tørket godt men ble slik. Kan man fjerne det med håndpolering eller er det maskin som tar det? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å maskinpolere i år, men sku fått fjernet det

Skrevet

Tror ikke det er kalkrester, har tørket bilen veldig godt med tørkehåndkle etter hver vask. Dette kommer også bare bak på bilen

Klykken
Skrevet

Alkalisk brann, mest sannsynlig. Som nevnt tidligere kan det være resultatet etter for sterk kjemi som ikke har blitt vasket bort fort nok, eller stått i sola slik at det har tørket. Typisk automatvask eller uvoren  bruk av kjemi.

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Ja, og hvis ikke dette blir fjernet vil det sannsynligvis bare bli bakt mer inn i klarlakken med tiden. Jeg ville bare gått igang med litt finpolish først som sist. 

Amatør som vasker og gnikker litt på egen bil :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår