Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Jeg får etter hvert min nye bil som er en BMW i4 M50 og selv om det fortsatt bor en skapdetailer i meg og jeg liker og dulle litt med bilen hjemme så er jeg ute etter en kjapp og grei måte å få av den værste møkka uten å dra frem hele kostebinderiet hjemme hver gang. 

Børsteløs vask er dog et must, å jeg er klar over at bilen ikke ruller ut etter en børstefri vask ferdig detailet. Men jeg er ute etter å jevnlig og kanskje til og med flere ganger i uken få blpst av den værste møkka. 

Er det noen her som har erfaring med disse vaskeabonnementene? Selvvask er jo det jeg foretrekker, men det blir fort grisedyrt hvis man skal vaske bilen 3 ganger i uken. Får man vaskeabonnement på selvvask? Kan ikke se jeg har sett dette....

Jeg holder til i Fredrikstad. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet

UnoX sine vaskehaller er ofte brukt av bruttern, og han har Tesla Y. Ingen oksidering av lister eller sprekker i lykteglass såvidt jeg kan se, så PH virker å være innafor der. Men kan være sinnsyk kø til tider.. Rundt 400kr/mnd begrenset til 8 ganger, så blir 50kr/vask. 

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

• 1 year later...
Bjerknez
Skrevet

Jeg har det siste året testet en god del vaskehaller (børsteløs vask) og hvis bilen er beskyttet/coatet og hurtigvaskes/spyles minst to ganger i uken og håndvaskes 2-3 ganger i måneden, så blir bilen greit ren i vasjehallen. 

Jeg har testet Bildusjen, Uno-X, Glitra og Circle K sine børsteløse vasker med abonnement å jeg har testet over tid og dannet meg et bilde. 

Jeg opplever den beste vasken totalt sett hos Uno-X. Min opplevelse er at det ofte er små feil med vaskehallene ved at det plutselig kan mangle såpe feks. eller at det er lekasjer som gir dårligere trykk. Uno-X er de stasjonene jeg har opplevd minst feil med. 

Glitra er i utgangspunktet litt bedre med tanke på vaskeresultat og tørk, men det er mye feil med disse maskinene. jeg har testet 5 forskjellige maskiner over tid. En på Årum i Fredrikstad som har to vaskehaller, en på Tunejordet, Sarpsborg som har to vaskehaller og en på Greåker i Fredrikstad som har en vaskehall. 

Jeg har opplevd at bilen har blitt påført forvask for så og ikke bli spylt. Jeg ringer nødnummer og han åpner døren samt beklager. Ingen refusjon av vask. Det vil si, man får refusjon, men man må fylle ut skjema etc. og sende inn. Det er jeg for sløv til siden en vask med abonnement koster 50 spenn. Heldigvis var det bare 2 minutter kjøring til en selvvask. 

Så har jeg ofte opplevd trykkfall og vannlekasjer samt mangel på såpe. Maskinen går frem og tilbake, men det kommer ikke noe såpe. Det skjer ganske ofte og det kan ta flere uker før det fylles på da de fleste ikke legger merke til dette. Har man vasket bilen der en stund så vet man når såpen skal komme etc. 

Circle K er den det er absolutt minst feil med og den får trolig mer oppfølging. Men vaskeresultatet er ikke helt det samme og vertfall de jeg har testet tørker ganske dårlig. Men totalt sett grei nok.

Bildusjen er bare driten. Det funker og er billig, men tørken gjøres ved at man manuelt må kjøre gjennom føneren på vei ut. Den tørker også kun på sidene. Det er ikke bra nok. 

WashWorld er også noe jeg kunne tenkt meg å teste, men dem tilbør ikke børsteløs vask så den skyr jeg unna. 

Så UnoX er den som i mine øyne vinner totalt sett. Vertfall den Uno-X stasjonen i Fredrikstad jeg har testet. Bor du i Fredrikstad så styr unna Glitra vasken på Tunejordet. Den er det MYE feil med. Det kommer som regel alt for mye såpe når bilen spyles av. Såpass mye at det ligger såperester på bilen etter tørk. 

Merkelig at dem ikke har standarisert vasken på maskinene sine. Alle vasker forskjellig. Den på Greåker er den som fungerer best av Glitra vaskehallene i Fredrikstad og omegn. Når den virker skikkelig så blir faktisk bilen ganske så bra og ganske tørr. 

• Liker 2

Klykken
Skrevet (endret)

Bra gjennongang. Har ikke like mange alternativer i mitt nærområde på bøgda i namdalen (Circle K, ST1 og UNO-X), men på de som finnes er det ofte tomt i såpereservoarene på. Har ikke testet UNO-X sin, siden det er så sinnsykt lange køer der. Men på Circle K og ST1 er det ofte at maskina bare går over bilen uten å komme med såpe. Har klaget på Circle K, og det har blitt bedring en liten periode før det igjen er tomt. Bruker selvvaskehall når den er åpen (stenger ved for mye minusgrader).

Endret av Klykken

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bjerknez
Skrevet
11 timer siden, Klykken skrev:

Bra gjennongang. Har ikke like mange alternativer i mitt nærområde på bøgda i namdalen (Circle K, ST1 og UNO-X), men på de som finnes er det ofte tomt i såpereservoarene på. Har ikke testet UNO-X sin, siden det er så sinnsykt lange køer der. Men på Circle K og ST1 er det ofte at maskina bare går over bilen uten å komme med såpe. Har klaget på Circle K, og det har blitt bedring en liten periode før det igjen er tomt. Bruker selvvaskehall når den er åpen (stenger ved for mye minusgrader).

Jeg synes egentlig det er i overkant provoserende at vaskehallene fortsatt holdes åpne selv om det er feil på sem eller dem mangler såpe etc. man betaler jo for et produkt her. Erfaringene mine eller rettere sagt magefølelsen er at det sitter langt inne for mange av dem å kompensere for dette også. Ofte opplever jeg at det er såpe i avspylingsvannet, siden det skummer litt. Det kan trolig være en slags voks eller noe som skal være der for at vannet skal blåses lettere av, men i andre vaskehaller fra samme leverandør er vannet helt rent.....

Vaskehallene er gode nok til å få blåst av det værste og for ca. 50 kr. vasken så er det verdt det mener jeg. Men dem kunne gjort det mye bedre hvis dem skjerpet seg litt. Jeg tror vaskehaller som er mindre trafikk fungerer bedre da dem blir mindre slitt og såpebeholdere tømmes sagtere og dermed rekker og få påfyll etc. jeg vet ikke, men den vaskehallen som fungerer best her i Fredrikstad av Glitra sine, er den jeg anntar har minst trafikk. 

Men dette er bare anntagelser skal sies. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår