Gå til innhold

Forskjell på proff lakkforsegling og Megs gjør det selv?


Atoyot

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ny her, og har raskt blitt interessert i detailing og i den forbindelse har jeg et par spørsmål.

Når man leverer bilen hos et bilpleiesenter for lakkforsegling, hva gjøres da? Og blir resultatet mye anderledes om jeg:

-Vasker bilen selv

-Clay

-Megs 1

-Megs 2

-Nxt Tech Wax

Hvilke av nevnte produkter er forseglingen?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er ny her, og har raskt blitt interessert i detailing og i den forbindelse har jeg et par spørsmål.

Når man leverer bilen hos et bilpleiesenter for lakkforsegling, hva gjøres da? Og blir resultatet mye anderledes om jeg:

-Vasker bilen selv

-Clay

-Megs 1

-Megs 2

-Nxt Tech Wax

Hvilke av nevnte produkter er forseglingen?

Halla

Skal ikke uttale meg hva de "proffe" gjør. Men kan svare deg på hva som er forseglingen. Det er sistnevnte, tech wax. Det er vel en slik blanding av voks og sealer om jeg ikke tar mye feil?

Når jeg polerer opp bilen min, så avslutter jeg med først en lakkforsegling (som herder i 24 timer), og så et lag eller to voks oppå der. Da har du det best av begge verdner.

Du kan lese mer om dette her: http://www.detailersclub.no/artikler/artikkel/17

Meget god og lærerik artikkel.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hvem den leveres til, det er noen seriøse og en del useriøse firmaer. F.eks, 900 kr for full polering nede på hjørnet er dålig stemning :P

*En jobb med lista du har satt opp gir bra resultat og er et godt steg inn i denne verdenen;) Feilen jeg gjorde da jeg var litt ferskere enn nå og brukte megs 3-step første gang, var at jeg forventa at ripene skulle bli borte, men i etterkant har jeg lært at da kreves det noe mer(y)

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mye forskjell ligger i heft, dvs at lakken blir renset skikkelig for møkk før det forsegles noe som helst, en annen ting er herdetiden de gir sealeren etter fjerning, det er her mange "gjør det selvere" slurver eller ikke er klar over at en sealer er syntetisk og binder seg til lakken, dette trenger den tid til på samme måte som maling trenger tid til å tørke. Maler du huset med vannbassert maling og høytryksvasker det rett etterpå fjerner du mye maling igjen, samme er det med en sealer og som med maling er det noen sealere som "tørker" fortere på lakken en andre, Duragloss feks trenger 24 timer for å gi deg det du vil ha, MG21 her noe kortere tid, mens Chemical Guys Jetseal klarer seg med så lite som 20 minutter (anbefaler da 2 lag av den)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...