Gå til innhold

Vårshine Volvo V40


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Da var det dags for å gi V40n en vårshine da vannet hadde en tendens til å holde seg på bilen etter vask, og det er noe jeg ikke er tilhenger av for å si det mildt.

Bilen er ikke i noe voldsomt dårlig forfattning da den har regelmessig pleie av meg i og med det er kone pone bilen her på garden, samt at vi har hatt bilen siden den var ny i 98, så ingen andre har kjørt den i maskinvask (tror den har vært i det 2 el 3 ganger uten min viten)

Uansett, etter at barna her måkte bilen fant vi uta at vinterstøvler lager merker på panser, så jeg måtte frem med noe som kunne fjerne merkene som var på panseret, valget ble da:

Meguiars Meguiar's 83

Meguiars gul medium pad

Hitachi Roterende

V40MG2161.jpg

Meguiar's 83 er prima saker, ved rett bruk gjør den lakken lsp klar, blank og ren. Personlig er jeg fortsatt ikke helt 100% med roterende da det tar noen år å mestre 100% men jeg gjør så godt jeg kan..

Gul pad er en bra medium pad for korrigeringer, og fjerner sammen med Meguiar's 83 bra med defekter i lakken.

Hitachi maskinen er en skikkelig WOW sak....soft start, og den stopper også asap når du slipper knappen noe som er deilig når du slår av og den ikke fortsetter i 10 sec etterpå, maskinen er ikke lett, men grei å jobbe med i allefall 1 dag for meg og jeg er som colli vet ikke noe broiler....he he

Så etter å korrigere lakken på panser og 1 dør, var det rett på LSP, og i og med jeg var i Meguiarshjørnet, var valget enkelt:

Meguiars Meguiar's 21

Meguiars beige bløt pad

Hitachi Roterende

Meguiar's 21 er en veldig enkel sealer å jobbe med, lett å legge utover både for hånd, med DA el med roterende, nå skal det sies at det ikke er ofte jeg legger på en sealer med Roterende, men jeg ville teste det med Hitachi maskinen. Kjørte på laveste hastighet 800rpm, med bløt pad og det funket bra, denne skal jo bare smøres utover og trengs ikke jobbes så mye ned i lakken, men du føler den blir lagt på på en annen måte med maskin en for hånd. Så det var jo plankekjøring. lot den sitte på til jeg hadde byttet dekk, og med Microfiber klut er den enkel å fjerne.

Meguiars Beige pad er en LSP pad, men kan også benyttes som en lett korrigerings pad el til lakkrens...

Hitachien funket bra til LSP også, men du må over bilen etterpå med en midre pad for hånd for å komme til der maskinen er for stor til å få tilgang, så greit nok, men benytter hånd nestegang tipper jeg.

Benyttet Autoglym tar remover på de laveste panelene på bilen (funket bra), og der la jeg på et lag med Duragloss 101 etterpå da den har bra rens i seg samt beskyttelse.

Felger fikk seg en real omgang med vask før jeg renset de med Duragloss 101, så kom et lag med Swissvax Autobahn voks som imponerer hver gang jeg bruker den, den stod vel på felgene i noen timer før jeg fjernet den, og det var ikke noe problem, like lett å ta av uansett, samt at den er lett å legge på gjør den til nr 1 i min bok ang felg voks. vet ikke om den inneholder rens i seg, men paden ble uansett noe sort også etter at jeg hadde benyttet Duragloss 101 først...hmmmm

Så felger på bilen og fjerning av MG21 og det var mørkt, ble litt mørke bilder ute da, men dere får lide der imellom...ble litt "jukse" bilder, men på avstand med blitz ser det jo bare tragisk ut uansett....

Felger etter vask:

V40MG2133.jpg

Etter rens:

V40MG2144.jpg

Så kom nissen:

V40MG2146.jpg

Og gjorde det slik:

V40MG2193.jpg

V40MG2197.jpg

Før dere skriver "så mye jobb for noen skarve volvo felger" tenk på at noen her kan bli såret om dere disser volvo her inne da, ingen navn nevnt ikke sant col.....oups...he he uansett litt jobb, men det taes igjen noen min hver gang felgene vaskes i sommer, da møkka ikke sitter på langt nær så ille som før.

Så bilen:

V40MG21115.jpg

V40MG2122.jpg

V40MG213.jpg

Blitz:

V40MG219.jpg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker og bukker

Hitachi maskine er verdt hver kr, soft start, quick stop og du kan presse den i mellom panelet før den stopper opp, holder samme turtall uansett press (medium og bløt pad ikke testet den med hard pad enda))

Bilen er bra grei den, men noe små snacks er det på den etterhvert....desverre..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja fått betalt vet du......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

så DET ikke missforstås snakker vi her om 1500 kr.......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent som vanlig Truls:)

Heldiggrisen som får betalt for å kose seg :lol:

Ikke alle som blir like fornøyd her hjemme når jeg drar frem bilpleiestæsh og sier at jeg skal bruke helga på å shine bilen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

He he trogha, hører nok et huff eller to jeg også når hitachien spiller opp til dans i garasjen...

En ting jeg i allefall SKAL ha nå er kneputer, knea er jo mos etter en dag på grusdekke....fytte h....

jepp 2500 mente jeg, ække billi vetu....

ja den røde må med ellers blirn grinete...

Ja det er bare å tro på den nissen, han leverer det du vil ha han...bling

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra! Både felger og bil. :D Men bilen var vell ganske pen fra før?

Hvordan var bilen etter at konen din har hatt den en sesong? Regner med at hun vasker bilen selv til vanlig? :unsure:

Følte du ikke at du sløset med sealer når du hev på en 6,5" pad og kjørte over med maskin? ;)

Fortsatt skikkelig Meguiar's frelst fortsatt du Trulls. :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Flott jobb Truls! Du ga meg en ide der, kanskje vi skal kjøre en Autobahn nissekampanje mot juletider.... :P

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...