Gå til innhold

Våtslipe lykter


Bayerische

Recommended Posts

Jeg er nødt for å gå over frontlyktene på bilen da de rett og slett ikke ser ut. Ser for meg å våtslipe med først 800 og så 2000p, bør man kanskje polere i tillegg, isåfall hvor fint? Jeg kommer til å levere lyktene inn for lakkering da dette gikk skeis sist gang jeg prøvde meg på det :) Bør en også ha på plast primer før klarlakk, eventuelt er dette noe lakkeringsverksted ordner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal slipe helt ned lakk laget som ligger originalt er det bare å begynne grovere. Jeg bruker normalt rupes minien med 400-800-1200-2000-3000 :) da går man relativt fort over stegene, går gjerne å hoppe over 1200 steget. Men 400 rydder fort unna gammel drit.

Polere opp tror jeg man ikke trenger om man skal legge klarlakk over. Da er det best og få noe heft.

 

Evt mange biler der man får kjøpt nye lykteglass til ok priser om det er mye steinsprut. Det er gjerne et godt alternativ :) 

Sjapp shine av eldre passat. Her var det mye å hente men noe krakelering i glasset dessverre.

 

IMG_3153.thumb.JPG.b67f1bb8971d129518602852edd0f209.JPG IMG_3154.thumb.JPG.77e2665eb61460b50fb4533d364a5be6.JPG IMG_3160.thumb.JPG.0f4e72fbd91926d963594d8eb7845490.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vell nødt til å legge klarlakk over hvis man har tenkt å beholde lyktene blanke i over en måned. Dessverre er det en BMW E60 og en ekte drittjobb å bytte lykteglass. Jeg leverer uansett inn til lakkering men vet ikke om man burde legge på noe primer på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sette bort jobben gjør du ingenting annet enn å evt. slipe ned lakken du allerede har lagt, som regel vil de bruke sine egne produkter for å være sikker at det ikke blir noen reaksjoner i etterkant. Mange verksteder sliper bare bort gammel lakk og legger klarlakk rett på plasten, noe som for så vidt har vist seg å være svært holdbart, men skal det gjøres etter boka skal det legges primer først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bayerische skrev:

Man er vell nødt til å legge klarlakk over hvis man har tenkt å beholde lyktene blanke i over en måned. Dessverre er det en BMW E60 og en ekte drittjobb å bytte lykteglass. Jeg leverer uansett inn til lakkering men vet ikke om man burde legge på noe primer på forhånd?

Par timer og tålmodighet så går dette seg til med hjelp av ovn og varme. Lurte på å gjøre dette på min F10 men ble nye lykter i stedet :P

Erfaringsmessig så blir det ikke superbra grunnet steinsprut, og medium til dype hakk i plast glasset.
Men skal du levere til lakk så tar ikke de mange kronene ekstra for å slipe ned. Og som nevnt her så bør det gjerne brukes primer men det er noe lakkerer ordner evt.

 

Du kan mulig slipe vekk selv, ta alle stegene også får de glatte rett over om det er noe de ønsker. Ville tatt dialogen med de som skal ta jobben for deg å lakke, da blir det orden:)

Endret av Stian1991
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...