Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet
Det er jo en stor forskjell på Glare og vanlige tradisjonelle produkter, Glare skjuler defekter og "vanlige tradisjonelle" fjerner defekter.

Da blir det plutselig vanskelig og bedømme om Glare gjør en bedre jobb da de er laget for å gjøre to vidt forskjellige oppgaver. Glare er sikkert på topp når det gjelder den type produkter, men kan egentlig ikke sammenlignes med "vanlige"

produkter:)

Må nesten spørre deg, har du noen sinne polert med Glare? Eller er du bare latterlig redd for å se produktene opp mot noe annet?

Når du sier (Glare skjuler defekter og "vanlige tradisjonelle" fjerner defekter.) hvilket produkt fra Glare mener du og hvilke type produkt er "vanlig tradisjonelle"?

Sammenlign Glare Professional Polish med et slipemiddel fra hvilken som helst produsent, så er jeg kansje enig med deg. Men det er da 2 totalt forskjellige produkter. Glare Professional Polish er da ikke noe slipe middel, men et polerinsprodukt.

Sammenligner du Glare Knockout med et slipemiddel fra hvilken som helst produsent er jeg totalt uenig. Knockout'en fjerner defekter den og, men den gjør det på på flere måter. En av dem er sliping av lakk samt at den behandler lakken kemisk og tilfører Glassplexin. Hva som er best, er opp til enhver bruker. Selv foretrekker metoden som legger igjen mest klarlakk på bilen. At man ikke skal kunne sammenligne Knockout med andre slipemidler fordi du mener at ripene ikke er fjernet må bestrides av meg :)

Man må kunne sammenligne Glare UltraWash mot en BilShampo, Glare Knockout mot et slipemidde, og Glare Microfinish mot en lakkrens og Glare Professional Polish mot en Polish osv.... At du sier det ikke er mulig å sammenligne resultatene høres suspekt ut...

Skrevet
Et halvt panser skal jeg vel kunne ofre. Hadde vært morro å kunne sammenligne det mot andre mere tradisjonelle produkter. Skal inn til byen neste helg så kanskje man kan møtes og ta en titt da?

Marius

Jeg sender deg en PM så kan vi avtale videre.

Skrevet
Må nesten spørre deg, har du noen sinne polert med Glare? Eller er du bare latterlig redd for å se produktene opp mot noe annet?

Når du sier (Glare skjuler defekter og "vanlige tradisjonelle" fjerner defekter.) hvilket produkt fra Glare mener du og hvilke type produkt er "vanlig tradisjonelle"?

Sammenlign Glare Professional Polish med et slipemiddel fra hvilken som helst produsent, så er jeg kansje enig med deg. Men det er da 2 totalt forskjellige produkter. Glare Professional Polish er da ikke noe slipe middel, men et polerinsprodukt.

Sammenligner du Glare Knockout med et slipemiddel fra hvilken som helst produsent er jeg totalt uenig. Knockout'en fjerner defekter den og, men den gjør det på på flere måter. En av dem er sliping av lakk samt at den behandler lakken kemisk og tilfører Glassplexin. Hva som er best, er opp til enhver bruker. Selv foretrekker metoden som legger igjen mest klarlakk på bilen. At man ikke skal kunne sammenligne Knockout med andre slipemidler fordi du mener at ripene ikke er fjernet må bestrides av meg :)

Man må kunne sammenligne Glare UltraWash mot en BilShampo, Glare Knockout mot et slipemidde, og Glare Microfinish mot en lakkrens og Glare Professional Polish mot en Polish osv.... At du sier det ikke er mulig å sammenligne resultatene høres suspekt ut...

Har aldri prøvd Glare nei, men hvis det hjelper deg kan jeg godt teste produktene hvis du sender en skvett nordover.

Og forresten..du klarer ikke å provosere meg heller..... :P

Har lest litt rundt og noen plasser står det at "knock out" har en svak kjemisk rens (som forsåvidt ikke fjerner riper) mens det ellers fokuseres på at de fylles igjen.

"Knock out"

Glassplexin actually fills in the surface scratches and reverses oxidation to bring the painted surfaces to a new level of beauty not available with any other compounds. Creates a shine so bright you'll need sunglasses!!

Hm....bra reklame ihvertfall...og ja, jeg tror ikke det er så veldig mange andre compounds som fungerer på samme måte.

Det blir kanskje litt feil av meg og dele produktene i 2 (fyller/fjerner) men slik ble det nå.

Det finnes mange andre "vanlige" produkter som også inneholder fyllere, men det er som regel LSP produkter og er ene og alene ikke ment for grov ripefjerning.

Og siden "knock out" kanskje (litt avhengig av hvor man leser) inneholder en svak kjemisk rens er det vel litt dristig og anta at den sliper. Har prøvd min del med produkter som inneholder en svak kjemisk rens, og vet at dette renser lakken men fjerner ikke riper. Men...det kan jo være at Glare sin kjemiske rens virker annerledes....

Ellers ser jeg ikke mye forskjell på de andre produktene, det går mest i det at de fylles med glassplexin.

Og det får meg igjen til å lure på hvorfor i all verden de må ha 5 forskjellige produkter når det sikkert hadde holdt med 2-3.

Mine kritiske spørsmål hadde det vært morro og spurt noen som faktisk vet hva produktene inneholder, og ikke noen som bruker copy`n paste av reklametekst. Og ja... jeg mener fortsatt at ripene ikke er fjernet så lenge de er fylt igjen.

Så var det shampoen...

Det som fyller ripene i Glare produktene er Glassplexin, når shampoen da inneholder Glassplexin blir dette som et vidunder produkt ala shampoo m/voks eller avfetting med voks. Den skal vaske bilen og samtidig fungere som fyller.....

Dette kan for all del fungere, men det at jeg er skeptisk er vel ikke så rart.....

Og hvis du leser innlegget mitt en gang til ser du at jeg mener at det er produktene som ikke kan sammenlignes og ikke resultatet. Hvorfor jeg mener at produktene ikke kan sammenlignes vet du :)

Skrevet

Gleder meg til å se solbilder, jeg har fått kjørespor etter jeg brukte maskin og hvit LC pute og pro polishen, jeg har gjort akkurat som det står på glare.no

Skrevet

Roybenz: Haha, går det an altså? Hvor mye trykk, rpm og lite produkt brukte du...

Skrevet

Hadde ikke trykk! Kjørte på 1800 som det står på flaska! Brukte ikke for mye produkt

Skrevet
Hadde ikke trykk! Kjørte på 1800 som det står på flaska! Brukte ikke for mye produkt

Jeg synes 1800 rpm hørtes veldig fort ut til å være en "polish" som bare skal jobbes inn i lakken.

Men hvis du har "tørrbuffet" blir det fort kjørespor, ihvertfall med 1800 rpm.

Skrevet
Gleder meg til å se solbilder, jeg har fått kjørespor etter jeg brukte maskin og hvit LC pute og pro polishen, jeg har gjort akkurat som det står på glare.no

Er ikke alle bildene solbilder? Den står da ikke i skyggen og himmelen er skyfri...

Skrevet
Er ikke alle bildene solbilder? Den står da ikke i skyggen og himmelen er skyfri...

Nå har vel strengt tatt Colli vist deg hva som menes med solbilder i en annen tråd.

Skrevet

I dag fikk jeg fortsatt på bilen :) Nydelig vær til å begynne med, men denne gangen rakk jeg heller ikke å bli ferdig. Denne gangen begynte det å regne :(

Men her er et før og etter bilde av en ripe med sol på seg:

34.JPG

35.JPG

• 1 year later...
Skrevet

SYnd bildene er borte fra denne tråden! Snubla innom diskusjonen rundt Glare og havnet her, hadde vært gøy å sett bildene også!

Skrevet
SYnd bildene er borte fra denne tråden! Snubla innom diskusjonen rundt Glare og havnet her, hadde vært gøy å sett bildene også!

+ 1!

Ja, jeg vasker med svamp!

• 2 months later...
rudilgr
Skrevet

Jeg har brukt mye glare tidligere, og har vært veldig fornøyd og fått mye skryt av at bilen min er så blank, men etter jeg beveget meg inn på proffsegmentet kan jeg ikke si at glare imponerer meg like mye lenger. har tatt en del riper med glare, og jeg VET at ripene kommer tilbake. Det ene middelet dems funker greit på vaskeriper, og de er borte om ikke for alltid, lenge ihvertfall... Blankhet og holdbarheten på blankheten er det heller ikke noe å si på. men beading er borte for tidlig etter min mening...

kris1986
Skrevet

Trodde faktisk at lakkforseglinga fra Glare ikke var så ille..

rudilgr
Skrevet
Trodde faktisk at lakkforseglinga fra Glare ikke var så ille..

Nja, skeptisk. lakkforseglingen dems er jo 2. laget med professional polish, beadinga holdt lenger i fjor syns jeg... sist jeg brukte den var det borte på noen uker og det er for dårlig... Flaskene står på hylla og kommer nok ikke til å bli brukt noe særlig mer, om de i det hele tatt blir brukt

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår