Gå til innhold

Pronano touchless Wash - må være for godt til å være sant?

Recommended Posts

Skrevet

Heisann.

Noen kollegaer begynte å snakke om "touchless" vaske system som heter ProNano (https://www.pro-nano.com/en/).

Jeg får litt tv-shop følelse av det hele da d virker for godt til å være sant. Men så kom jeg over denne:

Da virket det plutselig litt mer reelt. Men jeg finner fint lite info eller rewievs, ikke noen ting på DCN eller DTW.

Har noen testet dette "siste såpa du vil trenge" produktet?

• Forhandlere
Skrevet (endret)

Har sett noen produkter fra ProNano hos KGProdukter og EKImport, men ikke tenkt noe mer over det.

Ser ikke helt hvordan det at kjemien er touchless egentlig skal være et salgsargument, da dette gjelder så å si alt annet på markedet i dag. Forvask uten berøring har blitt vist frem i maaaaange år her på DCN.

"Kontaktfri sjampovask" (https://ekimport.no/shop/pro-nano-plus/) ser ut til å ha en brukskonsentrasjon på 5% - og når prisen for en 5L er 1300 kr og 5200 for 20L, så er det ikke et spesielt økonomisk alternativ.

Uten at jeg har testet akkurat dette produktet, så kan jeg med 99% sikkerhet si at du ikke får ren bil med berøringsfri vask - det vil ALLTID være igjen en trafikkfilm som må fjernes mekanisk :) Hvis de har lyktes i å finne et produkt som tar trafikkfilmen må de forte seg å ta patent! ;) 

EDIT: Har nå bestilt 1L, så da blir det en test i løpet av våren ;) 

Endret av Storefot / Tommy

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Skrevet

Det var igrunnen mine tanker også[emoji6] i videoen jeg linket til ser det ut som at den fjerner alt, men som du sier må sjappe seg å ta patent.

Og det at ingen skriver om det vekker vertfall skeptikeren i meg[emoji23] blir spennende å høre dine erfaringer.

• Forhandlere
Skrevet
13 timer siden, Selfjes skrev:

Det var igrunnen mine tanker ogsåemoji6.png i videoen jeg linket til ser det ut som at den fjerner alt, men som du sier må sjappe seg å ta patent.

Og det at ingen skriver om det vekker vertfall skeptikeren i megemoji23.png blir spennende å høre dine erfaringer.

Tenker det blir en liten videosnutt, med gnukking av hvit mikrofiber mot lakk som har blitt vasket berøringsfritt :wub:

• Liker 2

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

• 4 months later...
Bjerknez
Skrevet (endret)
27.2.2019 - 6.55, Selfjes skrev:

Heisann.

Noen kollegaer begynte å snakke om "touchless" vaske system som heter ProNano (https://www.pro-nano.com/en/).

Jeg får litt tv-shop følelse av det hele da d virker for godt til å være sant. Men så kom jeg over denne:

Da virket det plutselig litt mer reelt. Men jeg finner fint lite info eller rewievs, ikke noen ting på DCN eller DTW.

Har noen testet dette "siste såpa du vil trenge" produktet?

Kom igjen'a folkens...

1. Overflaten man ser på videoen etter avspyling er jo våt. Man ser de tørre partiene rundt dørsprekkene øverst. 

2. Videoen er klippet. 

Lenger ut i filmen ser man en overflate som ligner den våte flaten man så tidligere i videoen. Helt usannsynlig og meget lite troverdig. Spesielt siden videoen er klippet. 

Den dagen noen finner opp en prewash skumsåpe som fjerner trafikkfilm og etterlater seg en 100% ren bil kun ved avspyling så skal jeg kjøpe i bøtter og spann av det produktet. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

• Forhandlere
Tommy R
Skrevet

Literen står fortsatt uti her uten å ha blitt testet. Prøver å ha litt ferie nå, men bilene her ser jaggu ikke ut! :ph34r:

• Liker 1

Detailshop.no

Gnukkehjørnet

Bjerknez
Skrevet

Videoene jeg har sett på youtube av denne ProNano såpen er såpass overveldende at jeg blir skeptisk. Mye grunnet klippingen av videoene. Videoene viser et tilsynelatende 100% ren bil etter kun avspyling og det har jeg svært liten tro på er mulig. 

Hvis disse videoene derimot viser sannheten og det funker slik det vises, så er det bare å ta av seg hatten. Jeg er ganske trygg på at den hatten blir værende på. 

Jeg trykket nes5en på kjøp knappen for å teste ut denne, men synes det ble litt stivt å betale 410 kroner inkludert frakt for en liter. Kanskje kommer jeg til å manne meg opp og kjøpe denne senere samt teste den. 

Men en ting er sikkert. Hvis ikke denne virkelig imponerer meg, og fungerer slik som på videoene, så skal jeg være den første til å dele min skuffelse via egen blogg og ellers rundt om. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

• 4 years later...
Skrevet

Yes, Pronano Touchless Wash sounds amazing, but results can vary. It's convenient and saves time, but some users find it doesn't clean as thoroughly as traditional methods, especially on very dirty cars. If you're looking for a quick, easy wash, it's worth a try, but for deep cleaning, you might still need to scrub.

Alfred trovåg
Skrevet

Kjøpt ProNano sin camping StartPakke. Funker greit nok. Men eg tar alltid berøringsvask imellom. La deres Nanowax på vogna nå sist. Har stått på verksted nå en stund pga moweren så regner med den trengs å vaskes om det blir opphold s være. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår