Gå til innhold

Trenger tips til en holdbar voks / lakkforsegling ?


SF AutoSpa

Recommended Posts

SF AutoSpa

Etter endte forsøk med fusso på Teslaen gir eg opp!

 

Fargen er Solid Black.

 

Panelet er strøkent etter polering og wipedown, men når fussoen skal av vil den liksom Ikkje heilt av. Får skjolder og holos i store mengder.

 

La SV Onyx på eit panel for å teste.

Strøkent resultat, men lite holdbar på vinteren.

 

Kva anbefaler folket ?

Gjerne eit produkt som er enkelt å buffe!

 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Er det fremdeles skjolder etter første vask? Den voksen svetter en del men det pleier å gå fort over. Legger det på veldig mange biler hvert år og har ennå ikke opplevd at det ikke lar seg vaske vekk etter et par dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF AutoSpa
Er det fremdeles skjolder etter første vask? Den voksen svetter en del men det pleier å gå fort over. Legger det på veldig mange biler hvert år og har ennå ikke opplevd at det ikke lar seg vaske vekk etter et par dager.
Ikke vaska enda, pågående jobb..
Fusso går greit å buffe så lenge du ikke legger det på for tykt og ikke lar det herde for lenge før du buffer. 
Har lagt en del fusso før og fått ok resultat. Men Tesla lakken var vanskelig med Fusso.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Har tatt mange tesla også med fusso, De kommer tilbake året etter så da må de være fornøyd. Jeg pleier å opplyse om at voksen svetter og at det forsvinner i første vask. Men jeg skal være enig i at det kan se ille ut av og til. Tok en volvo for ca 1,5 år siden. Og den ble stående ute i sol hele uken etter uten vask, kjørte forbi bilen og det så ut som om noen hadde smørt smør/olje utover hele bilen. Kjenner eieren og ringte han for å tipse om at det var på tide å vaske bilen. Det ble gjort og bilen var skjoldefri etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF AutoSpa

Stemmer, har tatt fleire Tesla sjølv, men er ikkje nøgd med resultatet. Spesielt denne Solid Black blir ekstra skjoldete. Ønsker eit perfekt resultat, også i sol. Då er ikkje fusso optimal.

Ingen tips til alternativ coating?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://bilnerden.no/collinite-liquid-insulator-wax-845 d

 

Denne blir ofte sammenlignet med Fusso og skal ha lignende holdbarhet. Er mer flytende enn Fusso og kan legges på med DA.

Ikke brukt den selv men kanskje noen her som kan si noe mer om den evt. se om du finner noe selv på forumet fra før av.

  • Liker 1

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF AutoSpa
https://bilnerden.no/collinite-liquid-insulator-wax-845 d
 
Denne blir ofte sammenlignet med Fusso og skal ha lignende holdbarhet. Er mer flytende enn Fusso og kan legges på med DA.
Ikke brukt den selv men kanskje noen her som kan si noe mer om den evt. se om du finner noe selv på forumet fra før av.
Denne må testes [emoji16] Takk for tips!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna Powerlock er også meget lett å jobbe med, å kan legges på både med maskin, og for hånd.

https://www.conlogo.no/products/menzerna-power-lock-ultimate-protection-lakkforsegling

 

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en obsidian black Tesla. Har slitt veldig med fusso - det ser bra ut med en gang, men varer ikke lenge før fussoen er død. Har prøvd både hvit og svart boks, og den hvite boksen vet jeg er fin da jeg bruker den på en Volvo vi har, og der fungerer den fint. Jeg gikk tilbake til Collinite 845 - og det fungerer helt topp. Jeg tror forøvrig at det blir cquartz uk på den til våren. Hadde vært greit å slippe vaskeriper hver gang jeg kjører forbi en mikrofiber klut (trenger ikke å ha den på lakken, holder å kjøre forbi noen som har en i garasjen :angry:).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF AutoSpa
Jeg har en obsidian black Tesla. Har slitt veldig med fusso - det ser bra ut med en gang, men varer ikke lenge før fussoen er død. Har prøvd både hvit og svart boks, og den hvite boksen vet jeg er fin da jeg bruker den på en Volvo vi har, og der fungerer den fint. Jeg gikk tilbake til Collinite 845 - og det fungerer helt topp. Jeg tror forøvrig at det blir cquartz uk på den til våren. Hadde vært greit å slippe vaskeriper hver gang jeg kjører forbi en mikrofiber klut (trenger ikke å ha den på lakken, holder å kjøre forbi noen som har en i garasjen :angry:).
Ja er ekstremt skjør denne Solid Black. Vart SV Onyx denne runden, då det var det einaste eg hadde tilgengelig. Skal kjøpe inn neste Colinite til neste runde [emoji6]
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SF AutoSpa skrev:

Ingen krav til pris eller at den kan legges med maskin emoji6.png bare den er noenlunde enkel å buffe !!

Menzerna powerlock er latterlig lett å buffe, bare du påfører den tynt slik det skal gjøres.

 

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Anbefaler deg å sjekke ut 1K Nano fra Koch Chemie, latterlig lett å jobbe med, samt at den er utrolig holdbar!

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...