Gå til innhold

Lakkstøv under klarlakk?


Conkey

Recommended Posts

Har akkurat unnagjort første vask etter st jeg forrige uke hentet bilen fra en garantisak ift rust. De har lakket ene døren, truffet godt med farge. Men ser flere punkter i lakken som virker å ligge under klarlakken. Trenger hjelp til å se om dette stemmer. I så fall blir det reklamasjon selv om det ikke er snakk om mer enn 10-15 punkt på døren. Hvis det er sannsynlig at det ordnes lett med våtslip og polering tar jeg det selv

 

Akkurat under refleksjonen av tommel på dette bildet

 

 

Her oppe i mørk refleksjon

 

 

Og her omtrent midt i bildet, lyst felt før skjøten

 

 

Mulig å si noe fra bildene?

Er så drittlei verkstedet så gidder ikke klage hvis jeg trolig klarer å fikse dette selv. Bør jeg i så fall ta det snarest før lakken herder videre (om den fortsatt gjør det) eller vente til det har gått 4-6 uker?

 

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Du får håpe det er i klarlakken og ikke under :D

Litt lakkstøv er ganske vanlig men det kommer an på kvalitetskontroll hos lakkverkstedet og hvor mye av dette blir fanget opp og ordnet oppi ved sluttarbeid, våtslipp og polering, eller vi bør kanskje kalle det holoprodusjon :P   

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som jeg har tenkt på det er det vel mest sannsynlig at det ligger i klarlakken selv om punktene virker så avrundet at det kan kjennes ut til å ligge under.

Bør jeg vente med våtslip eller bare kjøre på nå mens lakken/skaden ennå er fersk?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Vanligvis sliper de disse og polerer rett etter lakkering.
Det er helt normalt med litt "støv" i lakken. Her ser ut som enda dårligere klargjøring en normalt..

Slipe og polere. Eller du kan be de som har lakkert om å gjøre det. 

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis sliper de disse og polerer rett etter lakkering.
Det er helt normalt med litt "støv" i lakken. Her ser ut som enda dårligere klargjøring en normalt..

Slipe og polere. Eller du kan be de som har lakkert om å gjøre det. 


Jeg er så lei av å forholde meg til verkstedet og ga de klar beskjed i forkant at jobben ville bli gjennomgått grundig i etterkant så tar det selv tenker jeg.
Har fått meg en slik lakkhøvel/skrape (mirka shark blade) - kan den fungere eller risikerer jeg å rive med mer lakk enn kun toppen? Er vel ikke noe å vente på ift å gjøre dette? Tenker da herding av lakk eller andre forhold..?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...