Gå til innhold

Forsegle nye skinnseter


The Punisher

Recommended Posts

The Punisher

Hei,

Mottar snart ny bil og kunne tenkt meg å forsegle skinninteriøret så det holder seg bedre og ikke blir så fort skitttent. Er snakk om sort skinn. Hvilke produsenter selger dette og er det noe tess? (Det er et poeng at seter ikke blir glossy etter behandling.)

 

Kjør forslag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte inn Gtechniq L1 Leather Guard AB til mine sorte skinnseter når bilen var ny Mars2017. Lett vedlikeholdsvask ved behov og rens (Colourlock leather cleaner mild) / ny behandling med Gtechniq LG hver 2mnd på førersetet/ratt/dash og hver 6mnd på resten av interiør. Meget fornøyd så langt, og skinnet beholder sitt matte utseendet og føles ikke 'glatt'.

 

Nå har jeg ikke testet noen andre produkter men kan iaf anbefale Gtechniq :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Takk for tips! Litt i overkant med rebehandlubg syns jeg? Skal sjekke ut GTechniq!Tok det forrige interiøret like ofte, men da med Swissvax, da det ikke holdt så godt. Kunne tenkt meg å fått noe mere langvarig nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ekte hud vil jeg anbefale Swissvax. Det renser og gjenoppretter skinnets matte farge. Har du imitert skinn (ser ekte ut det også) står det man skal unngå de produktene fra Swissvax.

 

Usikker på hva du mener med holdbarhet, men jeg renser skinnet 2 ganger i året (høst og vår), men trolig holder det med 1 gang.

Endret av Prinsen

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Swissvax Leather Glaze, Gtechniq L1 eller Colourlock Shield :thumbup:

  • Liker 3

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaoctane

Kjøpte Colourlock Shield til bilen min. Kremhvitt skinninteriør. Veldig fornøyd. Du trenger nok ingen rens hvis bilen kommer rett fra fabrikk. 

Smør inn med Shield, og 6-8 mnd senere kjøper du Colourlock Skinnrens (Mild eller sterk avhengig av ditt bruksmønster). Tar en rens, og smører inn med shield igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
24.8.2017 - 10.35, The Punisher skrev:

Takk for tips! Litt i overkant med rebehandlubg syns jeg? Skal sjekke ut GTechniq!Tok det forrige interiøret like ofte, men da med Swissvax, da det ikke holdt så godt. Kunne tenkt meg å fått noe mere langvarig nå :) 

Hva endte du opp med ?

Venter ny bil i slutten av mnd så jeg ønsker å sette setene og dashbordet! inn med et produkt som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Swissvax leather glaze, eller Fenice car leater protector. Begge disse holder skinnet matt, å ja, ta en rens før påføring, fordi om bilen er ny.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tommy skrev:

Anbefaler Swissvax leather glaze, eller Fenice car leater protector. Begge disse holder skinnet matt, å ja, ta en rens før påføring, fordi om bilen er ny.

Takker for tips Tommy.

 

Du har jo mye produktkunnskap. Har du jobbet med Meguiars syntetic sealant 2.0 ? Forhandler kunne legge denne på bilen før utlevering. Er det noe å gå for ? Har ikke hørt så mye om dette produktet så da spør jeg deg ;)

 

Endret av Chef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher
1 time siden, Chef skrev:

Hva endte du opp med ?

Venter ny bil i slutten av mnd så jeg ønsker å sette setene og dashbordet! inn med et produkt som varer.

Gikk for Colourlock sin Shield. Ble veldig bra og har vært god holdbarhet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chef skrev:

Takker for tips Tommy.

 

Du har jo mye produktkunnskap. Har du jobbet med Meguiars syntetic sealant 2.0 ? Forhandler kunne legge denne på bilen før utlevering. Er det noe å gå for ? Har ikke hørt så mye om dette produktet så da spør jeg deg ;)

 

Ja, har brukt noen liter av denne oppgjennom årene, å legger den innimellom nå også. Er en polymerbasert flytendes "lakkforsegling" som gir en fin glans, og beskyttelsen varer opptil et år (alt etter vær/vaskemetode ol, som med all annen LSP)

Ser du holder til på Lillehammer, så da er det jo lett å ta turen innom på Swissvax senteret å handle det du trenger. De kan også ordne en god beskyttelse på bilen for deg, om du skulle ønske det.

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tommy skrev:

Ja, har brukt noen liter av denne oppgjennom årene, å legger den innimellom nå også. Er en polymerbasert flytendes "lakkforsegling" som gir en fin glans, og beskyttelsen varer opptil et år (alt etter vær/vaskemetode ol, som med all annen LSP)

Ser du holder til på Lillehammer, så da er det jo lett å ta turen innom på Swissvax senteret å handle det du trenger. De kan også ordne en god beskyttelse på bilen for deg, om du skulle ønske det.

Kjekt å høre, fikk mail fra leverandør i dag og jeg fikk med behandlingen på kjøpet.

 

Jeg har det meste av produkter så jeg skulle gjerne gjort det selv. Men har ikke garasje, så da får jeg vente til våren kommer.

Har hatt flere behandlinger på Swissvax på Lillehammer. Veldig fornøyd med jobben de har gjort, men sist gang burde den som tok jobben kanskje brukt maskeringstape.

Så ut som de hadde tatt noen snarveier. Dette var noe jeg så i etterkant og gjorde ikke noe mer med det, noe jeg sikkert burde gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...