Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan få tak i sidehåndtak som passer til Rupes maskiner? Må være litt lengde på det og gjerne gummiert for bedre grep.

Arild
Skrevet
5 minutter siden, Polish skrev:

Noen som vet hvor jeg kan få tak i sidehåndtak som passer til Rupes maskiner? Må være litt lengde på det og gjerne gummiert for bedre grep.

Det er vel ikke innfestning til sidehåndtak på DA maskinene. Er vel kun roterende som har dette.

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Arild skrev:

Det er vel ikke innfestning til sidehåndtak på DA maskinene. Er vel kun roterende som har dette.

Neida, går å feste sidehåndtak til DA maskinene og. Bare å skru ut svart skrue som sitter på siden. Ser ut som det 8mm gjenger.

Kunne tenkt meg noe sånt som dette:  http://www.autogeek.net/flex-grip-side-handle.html  men er ikke sikker på om Rupes har samme gjengediameter som Flex.

Endret av Polish
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Jeg anbefaler ikke sidegrep da du ønsker mest mulig balanse på maskinen. Med sidegrep vil du ha store problemer med å oppnå ønsket balanse og press på maskinen

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
1 time siden, polishduden skrev:

Jeg anbefaler ikke sidegrep da du ønsker mest mulig balanse på maskinen. Med sidegrep vil du ha store problemer med å oppnå ønsket balanse og press på maskinen

I noen tilfeller synes jeg det er best med sidehåndtak, også på DA maskin. Den lille Rupes maskinen mangler også den "tuppen" å holde i så den synes jeg er best å bruke med sidehåndtak. En annen ting er at man får litt bedre oversikt med sidehåndtak p.g.a hånden dekker for padsen når man holder rundt tuppen.

goldie1337
Skrevet

Den lille "tuppen" kan kjøpes løs å monteres på LHR12e Duetto..

Skrevet
11 timer siden, goldie1337 skrev:

Den lille "tuppen" kan kjøpes løs å monteres på LHR12e Duetto..

Ok, greit å vite. Men jeg har ikke duetto. Jeg har BigFoot LHR 75E Mini Solo. Vet du om det går å montere en sånn tupp på den og?

goldie1337
Skrevet
Ok, greit å vite. Men jeg har ikke duetto. Jeg har BigFoot LHR 75E Mini Solo. Vet du om det går å montere en sånn tupp på den og?

Jepp, akkurat samme feste og oppbygging på den, eneste forskjell er mindre støvkappe, motvekt og bakplate :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår