Gå til innhold

Valg av lakk på Tesla Model s


shiznit

Recommended Posts

Har bestilt ny bil, en s75 med sort interiør og lyse 19", men sliter virkelig med valg av farge. Etter mye grubling står jeg igjen med perlehvit og sølv. Vil prøve lys bil denne gangen.

 

Ønsker inspill fra dere som eier, har jobbet på eller studert disse fargene.

 

Hvite teslaer er nydelige, men perlehvit kan jo fort se litt gul ut, samt jeg føler det er litt feminint og jålete. 

 

Sølv er den mest praktiske fargen med tanke på steinsprut, riper og skitt, men kanskje litt for anonym.

 

Hjelp! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
1 minutt siden, shiznit skrev:

Har bestilt ny bil, en s75 med sort interiør og lyse 19", men sliter virkelig med valg av farge. Etter mye grubling står jeg igjen med perlehvit og sølv. Vil prøve lys bil denne gangen.

 

Ønsker inspill fra dere som eier, har jobbet på eller studert disse fargene.

 

Hvite teslaer er nydelige, men perlehvit kan jo fort se litt gul ut, samt jeg føler det er litt feminint og jålete. 

 

Sølv er den mest praktiske fargen med tanke på steinsprut, riper og skitt, men kanskje litt for anonym.

 

Hjelp! 😂

Først: Gratulerer med bestilling av en deilig bil :) 

Personlig hadde jeg tatt Midnight Silver eller Deep Blue, men smaken er som baken :P 

 

Nå er begge fargene du lurer på en utfordring om du noen gang skal ha noe som helst omlakkert pga. problemer med å få color match. Det er noe å tenkte på, da det kan gi deg voldsomt med hodepine senere.

Vær også nøye ved utlevering, da flere har fått bilene utlevert i litt av vært av nyanser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, overlay skrev:

Først: Gratulerer med bestilling av en deilig bil :) 

Personlig hadde jeg tatt Midnight Silver eller Deep Blue, men smaken er som baken :P 

 

Nå er begge fargene du lurer på en utfordring om du noen gang skal ha noe som helst omlakkert pga. problemer med å få color match. Det er noe å tenkte på, da det kan gi deg voldsomt med hodepine senere.

Vær også nøye ved utlevering, da flere har fått bilene utlevert i litt av vært av nyanser.

 

 

Takk!

 

Midnight Silver er veldig fin, kanskje min favoritt også, men det er fire-fem av de i nabolaget allerde :P Blå og rød blir for eksentrisk for meg (kunne dog hatt rød hvis det var snakk om P100D). Godt poeng med lakkering, touch up og fargematch. Fargene er nok mer utfordrende, men dersom lakkering skulle blitt aktuelt så forventer jeg at en profesjonelt lakkverksted ordner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
1 minutt siden, shiznit skrev:

Takk!

 

Midnight Silver er veldig fin, kanskje min favoritt også, men det er fire-fem av de i nabolaget allerde :P Blå og rød blir for eksentrisk for meg (kunne dog hatt rød hvis det var snakk om P100D). Godt poeng med lakkering, touch up og fargematch. Fargene er nok mer utfordrende, men dersom lakkering skulle blitt aktuelt så forventer jeg at en profesjonelt lakkverksted ordner det.

Da er jo planen klar da, da blir det rød P100D :thumbs:

 

Forhåpentligvis vil lakkering gå bra, men var vell @_Makki_ som la ut bilde av en model S med perlehvit hvor de hadde klart å omlakkere fangeren i flat-hvit istedet og levert den ut slik.

Har hørt at enkelte ikke vil utføre smart-repair på multicoat også, at hele panelet må tas pga. problemer med matching.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, overlay skrev:

Da er jo planen klar da, da blir det rød P100D :thumbs:

 

Forhåpentligvis vil lakkering gå bra, men var vell @_Makki_ som la ut bilde av en model S med perlehvit hvor de hadde klart å omlakkere fangeren i flat-hvit istedet og levert den ut slik.

Har hørt at enkelte ikke vil utføre smart-repair på multicoat også, at hele panelet må tas pga. problemer med matching.

En vakker dag :P

 

Det hviler jo litt ansvar på bileier da, jeg hadde ikke hentet ut en bil som var lakkert i feil farge eller nyanse. Men et godt poeng, og et (lite) pluss for sølv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

En Hvit tesla ser i mine øyne litt femi og wannabe ut. Jeg er ikke spesielt glad i sterke farger å biler heller og grå synes jeg bare blir litt seriøst og kjipt. Så jeg hadde valgt sort tesla med felger i fargen "gun metal" og sørget for å malt kaliprene røde. Thats it! :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bjerknez skrev:

En Hvit tesla ser i mine øyne litt femi og wannabe ut. Jeg er ikke spesielt glad i sterke farger å biler heller og grå synes jeg bare blir litt seriøst og kjipt. Så jeg hadde valgt sort tesla med felger i fargen "gun metal" og sørget for å malt kaliprene røde. Thats it! :)

Takk for innspill. Enig i at den er litt femi i hvit, spesielt i perlehvit. Er lei av sort bil og alt det medfører, har hatt tre på rad nå, på tide å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
29 minutter siden, Christer skrev:

Har de den mørkebrune metallicen enda? Den er jo griselekker!

Den, sammen med British racing green gikk dessverre ut av produksjon sent 2014/tidlig 2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil sølv på en bruksbil. Har selv hatt perlemorhvit og absolutt alt av støv og møkk vises utrolig godt.
Gjør ikke noe at det er anonymt, skal du ha noe for å vise deg frem bør du kjøpe noe annet enn en model S uansett. En hotrod feks. :D

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Hvit er nå helt utelukket, det blir for flashy og upraktisk.. Hvis det er noen som har jobbet med teslas sølv metallic tar jeg gjerne imot de erfaringer som er gjort, hardhet, comboer, finsteg etc etc :)

 

11 timer siden, Christer skrev:

Har de den mørkebrune metallicen enda? Den er jo griselekker!

Den + lysebrune skinnseter var en nydelig kombinasjon! Vurderte å kjøpe en slik som gikk i traktene her, men med rentene til tesla er det billigere å kjøpe nytt :D

7 minutter siden, Knutis skrev:

Uten tvil sølv på en bruksbil. Har selv hatt perlemorhvit og absolutt alt av støv og møkk vises utrolig godt.
Gjør ikke noe at det er anonymt, skal du ha noe for å vise deg frem bør du kjøpe noe annet enn en model S uansett. En hotrod feks. :D

My thoughts exactly :thumbup: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1.6.2017 - 11.20, shiznit skrev:

Er lei av sort bil og alt det medfører, har hatt tre på rad nå, på tide å prøve noe nytt :)

Det ble svart igjen gitt :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...