Gå til innhold

Ipa-wipedown og voks


AndersB

Recommended Posts

AndersB

Kan noen utdype greia med IPA-wipedown, 50-50 kondesfjerner. Har googla det men fortsatt litt diffust, har forstått at det er etter polering og før lsp. Hva gjør det og hva er hensikten?

Er det noe betydelig forskjell på megs DC step 3 og megs Gold Class wax? er disse respektable lsp'er?(resultat og varighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen utdype greia med IPA-wipedown, 50-50 kondesfjerner. Har googla det men fortsatt litt diffust, har forstått at det er etter polering og før lsp. Hva gjør det og hva er hensikten?

Er det noe betydelig forskjell på megs DC step 3 og megs Gold Class wax? er disse respektable lsp'er?(resultat og varighet)

En mix av isopropanol og destillert vann (f.eks batterivann) vil som sagt fjerne oljene etter polish (ved bruk av maskin) slik at voks/sealer får bedre heft.

Ville ikke brukt IPA hvis man gjør ting med håndprodukter, (f.eks DC1-2-3) da disse gjerne inneholder litt fyllere og oljer som lakken faktisk trenger.

Har ikke kjennskap til Step3 eller Gold Classwax så de kan jeg dessverre ikke si noe om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har brukt DC3 på bilen til foreldra mine, jeg synes ikke den varte lenge, MEN (merk MEN) da hadde jeg IKKE preppa overflata før voksen, og den var K2000 behandlet for litt siden (ja lakken var helt død), så det kan hende det er derfor den ikke varte lenge!

Men tror Truhaa har testet den, så han kan sikkert svare mer utfyllende ;)

Uansett, voksen koster jo 150kr, jeg har to flasker som er veldig fine å legge i dørkarmer osv. Veldig lett å ta på/av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Så når man polerer med scholl/menzerna så lønner det seg å ta IPA-wipedown?

DC step 3 vs. Gold class?? :P

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...