Gå til innhold

Test av Autoglaze glassklar mot Gtechniq g6


Arild

Recommended Posts

Arild

Rene vinduer er viktig og jeg har tidligere brukt mye forskjellig. Alt fra jif universal til scholl ice og andre men så virkelig lyset da jeg prøvde gtechniq g6.

Den lager ikke skjolder og det er utrolig viktig når du bruker glassprodukter.

 

@polishduden utfordret meg til å teste denne:

 

IMG_0618.thumb.JPG.88493395fef5fb4789f13283fdb826ae.JPG

 

Er ikke noen måte å lage 50/50 for å teste disse men jeg har en 75" led tv som jeg har brukt å teste på.

 

Før jeg fant gtechniq g6 så har jeg slitt for å holde tvene rene. Det har vært kladdemerker og det hele og jeg har brukt timevis på å prøve å få dem rene. Har kjøpt skjermrenser på elkjøp men har fremdeles ikke klart å få dem rene til tross for mye arbeid.

Gtechniq g6 klarte denne jobben med glans. Bare å spraye litt på så ble den akkurat som ny.

 

Nå måtte jeg endre litt tilkoblinger på tven så da var det på tide å teste glassklar fra @Autoglaze AS 

Med litt uforsiktige hender kom jeg i skade for å kladde litt på skjermen slik at det kom merker på den.

Så fant jeg fram gtechniq g6 som backup mens jeg prøvde glassklar i tilfelle glassklar ikke skulle klare den jobben.

 

Har testet mye men g6 var foreløpig det beste produktet jeg hadde testet til glass. 

Det viste seg unødvendig. Glassklar klarte jobben fullt på høyde med g6 og tven min ble strøken med like lite arbeid som g6.

 

Så hvis man skal velge så må det neste bli glassklar kun pga prisen. 

1 liter glassklar koster 90.- mens man må over det for 500ml g6.

 

Ingen av produktene kan kåres til noen vinner da de gir like bra resultat og heller ikke lager skjolder.

Men skal en av dem ha en annen "fordel" enn pris er det gtechniq g6 på grunn av en mer behagelig sprøyteflaske da den er mindre og lettere håndterbar enn glassklar, men da kan man alltids kjøpe det i større dunk å bruke sin egen favorittsprayflaske til det formålet :) 

 

Glassklar overrasket hvertfall positivt! Hadde personlig liten tro på at den kunne måle seg med gtechniq g6 men de er helt på høyde med hverandre!

Endret av Arild
  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Har selv brukt g6 på alle glassflater i hus men spørs om det ikke blir en dunk glassklar når de 4 flaskene jeg har igjen med g6 er brukt opp :) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...