Gå til innhold

Samtaler fra Irak


RuneV

Recommended Posts

De siste dagene har jeg fått en del anrop fra et Irakisk telefonnummer, har prøvd å ta den en gang, men ikke noe svar i andre enden.

Noen som har opplevd noe lignende? Har pratet med Chess om å få sperret nummeret, men det gikk ikke ann å gjøre det så spesifikt...noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,en veldig kjekk ting..... IKKE TA TELEFONEN det er vel det greieste rådet. Ble ringt en gang fra gambia eller no sånn, dum som jeg var tok jeg den og ingen i andre enden-la på- gikk ca en måned fikk jeg telefonregning på 2tusen kr på det nr fra gambia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye i media om det her i det siste og som anbefalt ovenfor her -IKKE- ta telefonen, det er som oftest du som blir ringt opp som blir offer for noen helvetes telefonregninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,en veldig kjekk ting..... IKKE TA TELEFONEN det er vel det greieste rådet. Ble ringt en gang fra gambia eller no sånn, dum som jeg var tok jeg den og ingen i andre enden-la på- gikk ca en måned fikk jeg telefonregning på 2tusen kr på det nr fra gambia.

det var vel ca 1år sia,da hadde jeg telenor(aldri igjen) og ja da måtte jeg betalte for jeg hadde tatt telefonen. enda dette var et kjent problem så måtte jeg altså betale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dette (altså å svare på samtalen) går per definisjon ikke an å bli belastet for... Hadde aldri betalt den regninga! Det som derimot mange har blitt lurt på er å ringe opp igjen til nummeret - da flyr lappene fort... :blink: Sto mye om dette i nyhetene i fjor en gang...

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg skjønte tar de som ringer deg en avgift en startavgift av noe slag for at du skal prate med de, jeg vet værtfall at jeg betalte de pengene og jeg ringte aldri tilbake, så hvis det er "teknisk" umulig å bli ringt av noen å betale for det så har jeg isåfall blitt lurt av telenor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hot tips er å google nummerene som ringer deg. Du får garantert treff hvis det er svindel på gang. Norske nummer dukker som regel opp på siden "telefonterror.no" eller no'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Du kan kun reservere deg mot norske nummere, derfor mange har begynt å ringe fra Sverige og andre land.

OT: Husker jeg tok over ett gammalt nummer på jobb engang, han som hadde hatt det før hadde dame på Filippinene, og med tidsforskjellen ringte hu alltid når det var midt på natta her i Norge... morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer når du tar telefonen er at (om du har netcom, telenor, chess eller annet spiller inen trille) samtalen din som vanligvis går gjennom det norske telefon - nettet blir lagt om via en server som ligger ett eller annet sted i verden langt borte (gjerne i afrika). Da denne samtalen ikke går gjennom telenors nett men gjennom denne serveren blir det skam dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...