Gå til innhold

T5 Armatur og Phillips lys

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Har i dag installert 9 x Glamox GPV2 258F TW PC armaturer med 2 x Philips MASTER TL-D 90 De Luxe 58W/965 T8 rør i hver på 46kvm garasje.

Dette gir godt lys, men må supplere med ekstra lampe under korrigering og sjekking av resultat.

Har vurdert LED eller T5. Er ikke slik plaget med flimmer i den grad og har ikke behov for dimming.

Av det jeg finner av LED og dyrest hos grossist, så er det maks 4000k farge LED kan levere.

For å få 965 kaldt dagslys effekten, så må jeg ha minst 5700k om jeg ikke tar feil?

Mtp. pris og fargegjengivelse osv., så frister T5 mer.

Glamox GPV2 249HF TW PC ser ut til å være et godt alternativ og merkelig nok billigere enn T8 armaturet hos grossist! (Datablad: Link)

Philips MASTER TL5 HO 90 De Luxe 49W/965 SLV/15 lysrør har 965 kaldt dagslys og er samme serie som T8 røret ser det ut for. (Datablad: Link)

Ca. pris på dette er 5800kr + moms hos grossist.

Fra T8 til T5 lysrør utgaven, så er T5 ca. 350 lumen lavere og T5 rør går opp til maks 49W.

Noen som har prøvd dette oppsettet i en garasje eller har formeninger?

Spør egentlig om er verdt å bytte mtp. er elektronisk tenning og mindre strømforbruk bare? :P

Endret av regeli
Skrevet

Nå svarer jeg muligens på litt tynn is, men sånn uten å være elektriker så skjønner jeg ikke formålet med å skifte overhodet da du aldri vil få det lyset du ønsker utav et lys rør.

For å utdype; i min gamle garasje på under 30kvm har jeg 8 eller 10 stk 2x36w armaturer med 925 cool white rør. lyset er ikke egnet  eller godt nok for detailing alene.

I min nye garasje har jeg 50kvm og 4m under taket samt skrå tak, i taket har jeg 6 stk 2x58w t5 armatur(tror jeg, dem nye uten tenner) også med Osram 965 lysrør.

Har spotter for show's skyld samt 3 stk armatur over benk i tillegg. Heller ikke her er det lys nok som vi vil ha.

Jeg har derimot 4 stk Bilnerden/Makki metall halogen lamper på 150w i tillegg, disse fast monter på vegg da jeg rett og slett elsker det lyset når man driver med bil og lakk. Kjører dem på egne brytere slik at man kan skru av og på etter ønske. Skal opp med 4 til i alle hjørner men nå var det tomt i hyllen..

Mulig det var rotete skrevet min men enkle anbefaling er, fokuser mindre på type rør og armatur og heller bruk penger på å supplere noe som funker på lakk

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Skrevet

Greit svar det :)

Har en slik "gamle Exint" LED lampe som ikke husker hvor kraftig var, men den er ypperlig når jobber med lakk som du sier.

Blir nok slik MultiMatch 4 lampe neste gang og trille rundt med den.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår