Gå til innhold

Oppdatering av BMW CIC idrive


lars_i

Recommended Posts

Hallo, 

 

Har en 2010 e92 LCI med navi proff og båtanntilkobling for mobil. Etter siste oppdatering av iPhone så har det vært tidvis dårlig lydkvalitet på samtalene tatt fra bilen. Veldig påtrengende basslyd, akkurat som da man sprengte anlegget i gamle dager. Ikke det som er tilfelle her, lyden er helt fin ved musikk over blåtann / usb, eller radio. 

 

Husker at jeg lastet ned en oppdatering til i-drive for et par år siden, bmw.com/update, ved å taste inn siste 7 siffer i VIN nummer. Nå får jeg bare feilmelding om at ugyldig nummer er tastet, selvom jeg selvfølgelig har dobbeltsjekket VIN nummeret, og fungerer fint på dekoderne rundt omkring og i nettbutikker. 

 

Noen som vet om update siden til BMW konsekvent er nede, eller om det er slutt på at man kan oppdatere selv via usb. Sendte mail til Bavaria, men der ble jeg bare invitert på diagnose, og føler jeg allerede vet hva utfallet av den blir. 

 

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok nede, får ikke hentet ut filen jeg heller. kommer heller ikke inn kompatiblitetstesten heller. Står at vin ikke eksisterer. Jeg mener jeg installerte fil som sluttet på 1006. Denne virker fin med iphone 6s. Har du prøvd hard resett og sett om det hjelper? det hjalp veldig for meg når jeg hadde variabel lyd under samtalene. akkurat som om noe forstyrret signalene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en hard reset var kanskje ikke et dumt forslag. Når jeg tenker tilbake hjalp det faktisk da hele comboxen hang seg når jeg skulle koble til en kompis sin iphone 4 et par år tilbake. Da var jeg faktisk innom Bavaria på diagnose, og der fikk jeg beskjed om at det ikke var noen vei utenom ny combox til ti lapper eller noe. 

 

Ok, får ta en titt innom bimmers også. Mente jeg hadde søkt litt men tydeligvis ikke nok. 

 

Men bra det ikke bare er meg som sliter med update siden til BMW, om ikke annet må de vel få skikk på den etterhvert. 

 

Selvom jeg ikke skriver all verdens her inne elsker jeg dette forumet, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er update siden oppe å går igjen, så da er det bare og laste ned😊 Så det har også kommet et ny fil til bilen min gitt😊 Kan være apps blir mer kompatibel med iphonen nå kanskje😇

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...