Gå til innhold

Hva slags puter og polish til Rupes LHR15ES


Halvorsen

Recommended Posts

Hei, er helt fersk her inne, så ikke skyt meg om dette er spurt om før, noe det antagelig er, men har ikke helt lært meg finsøk her inne enda. Ny her i dag :rolleyes:

 Jeg har noen biler på nakken nå og resultater blir bedre og bedre, MEN... Jeg har kun en roterende billigmaskin fra CarWice som jeg har brukt sammen med

Autoglym Paint Pro... Jada, ble vel litt påvirket av Bilpleiekongen sikkert, men alle må jo begynne et sted.. Og nå har jo dem ganske så gode tilbud i helgen,

så tenkte jeg skulle investere i dette settet: https://bilpleiekongen.no/produkt/rupes-lhr-15es-bigfoot-deluxe-kit/

Det jeg da lurer på, hva annet kan anbefales i tillegg til denne pakken? Flere pads, absolutt, men skal man holde seg til Rupes sånn i begynnelsen, eller

bør jeg slenge med noen fra Menzerna i stedet f.eks? Om ja, tips til hvilke? Samme med poleringsmidler, bør jeg slenge med noe ifra Menzerna eller f.eks Scholl?

Hvis ja, hvilke? Eller bare fylle på med noen ekstra pads evt midler fra Rupes og kjøre med det for å teste ut andre produkter senere?

 

Her finnes sikkert mange meninger og man kan kjøpe andre steder også, ja, absolutt, men tenkte jeg skulle passe på og benytte meg ut av NAF rabatter

samtidig som man får 25% oppå der igjen...

 

Håper på konstruktive svar ifra dere som har litt mer peil enn det jeg har per dags dato :thumbs:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RNa skrev:

Jeg har landet på Rupes puter ( mange gule og grå samt et par hvite), Menzerna poilish ( FG 300,PF2500 samt SF 3500 da treffer du på 99% av alle bilene som du kommer over:).

Ingen blå eller grønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RNa skrev:

Nope, jeg hadde flere både grønne og blå men ble  ikke fornøyd med dem.

Men har du da noen grove fra andre produsenter? Eller er gul/UHS den groveste du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Rupes MF med blå polish syntes jeg fungerer veldig bra på hard tysk lakk. Tar meget bra og avslutter pent.

Har til og med brukt dette som 1-stegs på enkelte biler. Bare husk å bruke børste eller luft for å gjøre ren padden

hele tiden. Hvis det blir holo rydder gul/gul fint opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordic BilSpa

Jeg bruker kun Meguiars mf puter til korrigering/cutting på medium/hard lakk og foam

puter til finish, 1 steg polering og myk lakk,da bruker jeg Uber puter fra Bilnerden.

Av poleringsmiddel så liker jeg godt Scholl S2black til korrigering, Scholl S20black til 1stegs og menzerna sf3500 til finish.

hver bil er annerledes og det som funker på en bil,funker ikke helt på en annen,

derfor er det alltid kombo testing i starten av en jobb.

 

 

GYEON Certified Detailer

 

Facebook: Nordic BilSpa

 

Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Halvorsen skrev:

Men dere bruker da "vanlige" puter og ikke mf puter?

Bruker mf også ja men  de egner seg ikke så godt til avsluttende som foam pads men for all del om du skal korrigere mye med DA maskin og spesielt om det er hard lakk så har de sin fordel. Jeg er heller ikke så veldig glad i å rense mf med trykk luft da jeg puster i den luften jeg blåser polish restene ut i😣

 

Må bilen ha 2 steg er det frem med roterende på det første steget så mf er ikke mye i bruk her  nei.

 

 

 

 

Endret av RNa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo som sagt den roterende ifra før, men lurer på om jeg skal prøve noen andre puter og midler til den også. Har jo bare autoglym sine produkter til den.

Visst, det blir blankt, og har lært meg å kjøre så det ikke blir kjøreriper med den så slipper noe særlig korrigering etterpå, men synes det er veeeldig vanskelig å få korrigert nok med dette... Får liksom ikke bort alt av riper med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du pakken du linka til, kan du og bruke putene og poleringsmidlene på roterende maskina di. Har du ei skikkelig  bakplate til den? Eg har 125mm og 75mm bakplater til min roterende. Kan da brukes til store og små områder. 

75mm bakplata fungerer fint på motorsykkel og på frontlykter eg har våtslipt først. 

 

Kan jo og teste ut andre poleringsmidler og puter, men kan fort bli masse å holde styr på ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 125mm bakplate fra AG, spiller bakplatene stor rolle? Altså, produsent?

Og putene jeg har er Ag hvit, skal være medium og svart for finish. Midlene er AG Paint Pro.

Bruker HD wax til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RNa skrev:

Få deg en myk bakplate og polish fra Menzerna, pads fra Rupes og du får deg en gledelig overaskelse👍

 http://bilnerden.no/gtechniq-m14-hotswap-soft-bakplate-125-

 

 

Linken virket ikke, men fant den alikevel :) da skal jeg prøve det etter hvert :) polish blir noe sånt som

FG 300, PF2500 og SF 3500?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...