Gå til innhold

Vask av microfiber


Fredrick

Recommended Posts

Har et par microfiberkluter som jeg har brukt til og wipe av voks på bilen med.. Og nå er spm hva skal jeg bruke for og fjerne voks restene fra kluten? Vann er jo ikke akkurat det beste til og løse opp voks... :P Det samme gjelder forsåvidt for påførings-pads. Ikke at de er så dyre, men det står nå på de at de er vask og reuseable ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt vann bør vel kunne løse opp voks? Vi kom frem til at det skulle være mulig å vaske mf på 90*C, kvalitetsmicrofiber skal tåle dette. Selv har jeg foreløpig bare vasket på 40*C, og skylt opp for hånd i varmtvann. Har ikke vaskemaskin her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

voks, fett, osv.. "jobben" til vaskemidlet og vanntemperaturen er å holde smusset svevende i vannet. Så starter sentrifugeringen før tømmingen er ferdig, og vann og smuss pumpes ut. Derfor funker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg kastet alt (pads, mf kluter, water magnet og vått) i maskin her forrige dagen og kjørte det på 90 grader og det funket fint. hadde ikke milo så da ble det omo color.

Klarte å komme borti dørhengslet som var fult av fett med water magneten. Er det bare å vaske på samme måte som over eller burde man kanskje ha på no mer for å få bort alt fettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med maskinvask av både mikrofiberkluter, vaskehandsker og poleringspader. Kjører det som oftest på 75 grader kulørtvask og bruker omo color.

Det jeg imidlertid er veldig usikker på er om man skal bruke tøymykner eller ikke. Jeg mener å ha lest at vanlige, andre typer mikrofiberkluter til bruk i hjemmet ikke har godt av dette.

Derfor har jeg som regel bare brukt bittelitt tøymykner for å unngå at det greiene blir så harde og kantete..

Endret av a|ex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøymykner er fy-fy så det holder mot Microfiber.. jeg vasker såpekammeret grundig før jeg legger inn microfiberne, slik at jeg er sikker på at ikke rester av tøymykner havner på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Fordi tøymykneren setter seg i fibrene så mikrofiberen mister mye av sugeevnen og siden det sitter i fibrene kan det smitte over på bilen din og de produktene du måtte bruke der. Og det vil du vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder milo tøymykner å? :P

Pleier stort sett ta litt mf-vask i tøymykner kammeret jeg..

Var ikke klar over at Milo lagde tøymykner også, men uansett: Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

90/95c + milo eller vaskemiddel for Mikrofiber er hva jeg gjør her..

Tøymykner skal ikke brukes, det legger seg rundt fibrene og gjør de vannavstøtende istedenfor absorberende

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90/95c + milo eller vaskemiddel for Mikrofiber er hva jeg gjør her..

Tøymykner skal ikke brukes, det legger seg rundt fibrene og gjør de vannavstøtende istedenfor absorberende

Jeg har hittil vaska på 60 grader og brukt kun MILO. Mine kluter er nå vannavstøtende! Hvorfor det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Renser du såpeskuffen godt før du bruker den da??

Jeg vasker godt inni der og kjører som regel en tom maskin med kun vaskemiddel etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renser du såpeskuffen godt før du bruker den da??

Jeg vasker godt inni der og kjører som regel en tom maskin med kun vaskemiddel etterpå..

Kjører du tom maskin etter du har vasket skuffen, eller etter at du har vasket MF'ene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...