Gå til innhold

Autodoc.co.no, bildeler alle merker

Recommended Posts

alexanderst
Skrevet

Hvor lang tid tar det å få svar fra kundeservice via eMail hos dem? Jeg sendte mail for to dager siden, da jeg bestilte to deler og skal betale med bankoverføring siden kortet mitt ikke fungerer og er deaktivert (har ventet 4 uker på nytt kort, bestilt 3 tre ganger, tydeligvis noe feil hos Visa). Spørsmålet mitt var hva som er KID-nummeret i den rare giroen jeg fikk. 

Skrevet

Tok ca en uke sist jeg var i dialog med de via mail, så raske er de ikke.

Men nå har de jo plutselig fått Klarna som et alternativ, i tillegg til Paypal, kort og bankoverføring.
Så haster det er det sikkert like greit å bestille og velge Klarna som betalingsløsning.

alexanderst
Skrevet
1 time siden, Knutis skrev:

Tok ca en uke sist jeg var i dialog med de via mail, så raske er de ikke.

Men nå har de jo plutselig fått Klarna som et alternativ, i tillegg til Paypal, kort og bankoverføring.
Så haster det er det sikkert like greit å bestille og velge Klarna som betalingsløsning.

Jepp, jeg kunne gjort det kom jeg på. Problemet er at jeg allerede har bestilt og fått bestillingsbekreftelse, og da må det vel utføres på den valgte måten. Takk for tilbakemelding Knutis. 

Kristian
Skrevet (endret)

Har du fått bestillingsbekreftelse står sikkert følgende tekst der:

"Denne ordrebekreftelsen informerer bare om at din bestilling er mottatt. Det betyr ikke at vi Aksepterer tilbudet og utgjør ikke en kontrakt. Motta en ny e-post (shipping bekreftelse) vil utgjøre en kjøpskontrakt."

Bare svar på mailen at du avbestiller, har jeg gjort et par ganger uten problem for så å bestille på nytt.

Endret av Kristian
alexanderst
Skrevet
9 timer siden, Kristian skrev:

Har du fått bestillingsbekreftelse står sikkert følgende tekst der:

"Denne ordrebekreftelsen informerer bare om at din bestilling er mottatt. Det betyr ikke at vi Aksepterer tilbudet og utgjør ikke en kontrakt. Motta en ny e-post (shipping bekreftelse) vil utgjøre en kjøpskontrakt."

Bare svar på mailen at du avbestiller, har jeg gjort et par ganger uten problem for så å bestille på nytt.

Snakket med de på chat inne på siden nå. Der svarte de tvert, måtte skrive engelsk dog. Fikk fjernet hele bestillingen :) 

• 2 months later...
Skrevet

Har lagt igjen rundt 30k hos autodoc så langt i år, aldri feil på deler og relativt rask levering. Besparelsen på reservedeler og olje ligger på ca 20-25k i forhold til det og handle her hjemme.

Bare husk og søk med originale delenummer og ikke bruk regnummersøk! 

http://catcar.info  er en fin plass og finne originale delenummer til mange biler som man kryssjekker med på autodoc, da blir det aldri feil deler. 

http://catcar.info/en/

• Liker 3

1991 Toyota Celica GT-4 ST185

2014 Toyota Hilux X-Cab

2019 Mitsubishi Outlander PHEV S-Edition

Jonny Ellingsen
Skrevet
I følge Mr.Bean kan det bli problematisk om det først skulle være at varen ikke kommer fram.
Har hvertfall selv bestilt en del derfra i det siste og alle pakkene har kommet fram ganske kjapt. Til og med på døren [emoji14]
Får også en rabattkode på 5% som man kan bruke på neste bestilling.

Ser også at det finnes flere slike nettsider som er helt like.

• 2 months later...
Skrevet

Har handlet en del her de siste 2 årene, ikke vært noe problemer med levering av deler, men nå har en bremsecaliper feilet etter i underkant av 2 år og noen få 1000km.

Tok kontakt med kundeservice fikk svar på henvendelsen etter en uke og nå etter ytterligere 1 uke har jeg fått beskjed om at det dekkes på garanti.

De vil gi meg kreditt i butikken som jeg kan handle for eller refundere meg penger. Jeg vil ha ny del tilsendt.

Problemet med penger/kreditt er vel at jeg da må betale frakt for ny del ,pant (kan jo få den igjen men returfrakt) samt mva.

Hvilke rettigheter har jeg? Er det norsk eller tysk lov som gjelder.

Fant dette i deres betingelser:

19.1 For denne avtalen er retten i Forbundsrepublikken Tyskland å anvende, UN-kjøpsrett er utelukket. For forbrukere gjelder dette ikke med hensyn til slike bestemmelser som etter den retten som uten denne klausulen ville være å anvende (altså som regel i det landet der forbrukeren har sin hovedbopel), er ufravikelige og som det ikke kan avvikes fra med en avtale.

Kan det forstås slik at ved forbrukerkjøp(privatperson) anvendes norsk lov?

• 3 weeks later...
Northhomie
Skrevet

Jeg har nå vært i en lengre tvist med dette selskapet, og så langt ser det ikke ut til å løse seg.
Jeg bestilte et baklys til bilen min. Det kom i posten cirka 2 uker senere, alt så bra ut. Helt til jeg åpnet eska.. Ytre emballasje var hel og fin, men den indre eska hvor lykta lå i fabrikk-innpakning, hadde skader på seg, og lykta var brestet nok til at den ikke lengre er tett. Sendte bilder og dokumentasjon via kundeservice, fikk tilbud om erstatning på 40 euro (Lykta kostet 230 euro?!?!). Dette er en åpenbar feil som har skjedd før de sendte lykta, da den ytre eska er 100% feilfri. Klarte å krangle meg til at jeg skulle sende lykta i retur og motta ny lykt, men så langt så har ingenting mer skjedd.. Jeg har nå ventet i 3 uker på at et selskap skulle komme til min adresse å plukke opp lykta, men ingenting skjer. etter 4 avtalte hente-datoer gir jeg snart opp. Ingen møter opp, selv om jeg sitter i vinduet HELE dagen å ser etter folk. Vurderer snart å sende lykta i retur for egen pengebok (rundt 400kr hos posten), for så å kreve full refusjon til bankkonto og kjøpe lykta i norge i steden. Dette er helt bak mål..........

• Liker 1
  • Trist 1

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

• 8 months later...
Autodoc.co.no
Skrevet

Advaring mot autodoc

Har kjøpt deler fra de nylig; 2 stag til forstilling, luftmassemåler, 2 hjullagre (hubber) og alt er det feil på. De nekter å betale tilbake. Feilene oppsto innen kort tid eller bruk. De haler ut all saksbehandling og fremstår som ukyndige.

Skrevet

Har handlet et par ganger derfra. Går ofte 1 uke før varene sendes, og da iblant andre merker enn det jeg bestilte. Greit når når det er noname chaina-shait, men forventer å få f.eks bosch eller lemförder når jeg bestiller disse.

Siste ordre ble sendt som to pakker og jeg måtte ut med fortollingsgebyr 158kr for begge to. Ikke likanes hvis de fortsetter å dele opp ordrer i flere pakker.

Skrevet
3 timer siden, Swiffer skrev:

Siste ordre ble sendt som to pakker og jeg måtte ut med fortollingsgebyr 158kr for begge to. Ikke likanes hvis de fortsetter å dele opp ordrer i flere pakker.

Dette har jeg opplevd også, men da var det feil ved tollbehandlingen til Posten i Oslo. Sendte mail og kopi av kvitteringen til tollvesenet, så fikk jeg refundert mva på det ene kolliet.
Sålenge det er bestilt som 1 kjøp fra utlandet, skal det også fortolles som 1 kjøp og du skal betale mva og utleggsgebyr bare en gang.

Skrevet

Har god erfaring med Eurodel.no, ikke langt unna Autodoc priser også slipper man moms og fortollingsgebyr da de tar varene inn fra utlandet før de sendes til kunden (fra oslo). Bestilte skiver og klosser bak til volvoen og det ble ca.100.- dyrere hos Eurodel kontra Autodoc, men fortsatt 1/3 av prisen hos Mekonomen. Tok 1 uke fra bestilling til de lå klar til henting hos posten.

Skrevet
30.8.2019 - 14.59, Knutis skrev:

Dette har jeg opplevd også, men da var det feil ved tollbehandlingen til Posten i Oslo. Sendte mail og kopi av kvitteringen til tollvesenet, så fikk jeg refundert mva på det ene kolliet.
Sålenge det er bestilt som 1 kjøp fra utlandet, skal det også fortolles som 1 kjøp og du skal betale mva og utleggsgebyr bare en gang.

Det var det jeg også mente. Ved dobbelt mva vet jeg at tollvesenet kan refundere; men så lenge fraktselskapet tar seg av behandlingen er det vel de som må krangles med?

DHL i mitt tilfelle fikk inn to pakker og fortollet to pakker; noe annet enn ferdigskrevne standardsvar på engelsk fikk jeg ikke etter å ha tatt kontakt.

Skrevet
16 timer siden, Swiffer skrev:

Det var det jeg også mente. Ved dobbelt mva vet jeg at tollvesenet kan refundere; men så lenge fraktselskapet tar seg av behandlingen er det vel de som må krangles med?

DHL i mitt tilfelle fikk inn to pakker og fortollet to pakker; noe annet enn ferdigskrevne standardsvar på engelsk fikk jeg ikke etter å ha tatt kontakt.

Nei, jeg fikk beskjed om å fylle ut skjema på Tollvesenets nettsider, det var de som tok vurderingen og ikke transportselskapet.
Nå ser jeg man søker via Altinn, noe som du sikkert sparer tid på. Jeg tror jeg måtte vente 3-6mnd, men fikk altså tilbakebetalt.

https://www.toll.no/no/netthandel/sok-tilbakebetaling/

Skrevet
2.9.2019 - 11.55, Knutis skrev:

Nei, jeg fikk beskjed om å fylle ut skjema på Tollvesenets nettsider, det var de som tok vurderingen og ikke transportselskapet.
Nå ser jeg man søker via Altinn, noe som du sikkert sparer tid på. Jeg tror jeg måtte vente 3-6mnd, men fikk altså tilbakebetalt.

https://www.toll.no/no/netthandel/sok-tilbakebetaling/

Takk for tipset. Det blir straks rimeligere hvis det er så enkelt.

Skrevet

Vil anbefalle Eurodeler på det sterkeste!Retur og bra garanti på delene! Tidligere benyttet Autodoc og kjøpte blant annet drivaksler som som varte rimelig kort(1,5 år) så satte bilen inn på verksted som fant ut at drivaksel var skvær gåend ,verksted mener drivakslene er piratkopi av SKF! Har søkt retur/garanti men må fylle ut det.. skjemaet om navn på verksted,bevis på fagbrev ,bevis på skade ,defekt virkemåte osv...SKF er kjent for kvalitet og kan ikke si meg enig vis det ikke varer lenger enn 25 000km.

• 1 year later...
VesleOlav
Skrevet

Hei.

Jeg bestilte en diesel-høytrykkspumpe som visst nok skulle være refabrikkert fra Autodoc.

Jeg fikk pumpen etter ca. 1 uke, men den virket ikke og det tok over 6 uker før jeg fikk tilbake pengene mine.
(tapte penger på toll og verkstedutgifter)

Skal aldri handle der mer igjen. Kundeservicen er ikke særlig hjelpsom og de bruker falske navn + at de svarer på dårlig norsk.

Betal heller mer for noe som er ordentlig fra et seriøst firma!
Endte med å kjøpe pumpe fra Volvo som kostet 3 ganger mer og det var verdt det!

Skrevet

Jeg bestilte en hel rekke greier til bilen fra Autodoc for et par uker siden. Tenkte ordne med bilen nå under påske. Leveranse tok veldig lang tid, og pakken var åpnet/skadet samt alle større dyre deler manglet. Kontaktet Autodoc som bara svarte ut at det er på saken. Ikke hørt noe fra de siden. Det blir ingen bilskruing i påske og aldri noe mer kjøp fra Autodoc.

Skrevet

Siden sist jeg skrev her i tråden har jeg fortsatt handlet mye på Autodoc, og vært fornøyd med alt unntatt fremføringstiden som har blitt mye lenger nå som de bruker GLS Danmark.
Jeg tror også Autodoc har blitt berørt av covid-pandemien, for det går nå også flere dager før de får pakket og sendt ordren.

Har forsøkt å bestille på eurodel.no noen ganger når det har hastet mer, og de later til å ha mer stabile leveringer nå selv om også de sender primært fra hovedlager i utlandet.

12 timer siden, Silenhag skrev:

Jeg bestilte en hel rekke greier til bilen fra Autodoc for et par uker siden. Tenkte ordne med bilen nå under påske. Leveranse tok veldig lang tid, og pakken var åpnet/skadet samt alle større dyre deler manglet. Kontaktet Autodoc som bara svarte ut at det er på saken. Ikke hørt noe fra de siden. Det blir ingen bilskruing i påske og aldri noe mer kjøp fra Autodoc.

Surt når slikt skjer, derfor velger jeg alltid å betale med Klarna og holder tilbake betalingen dersom ikke avsender ordner opp i rimelig tid.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår