Gå til innhold

Autodoc.co.no, bildeler alle merker

Recommended Posts

Skrevet
25 minutter siden, johnsen90 skrev:

Burde vært scannet inn hvis den har kommet inn til lands her. Isåfall er du ytterst heldig.

Regnet med det ja :(

Skrevet

Har ofte handlet fra Tyskland, min erfaring er at det vil ta alt fra 3 til 7 dager fra pakken forlater tyskland til jeg har fått den. Ofte avhenger dette av hvor lang tid det tar for posten å fortolle sendingen.

• DCN Poeng 1
Skrevet

Jeg pleier søke opp pakker i postens sporingsapp. Fulgte ei pakke på hele sin ferd i USA og til Norge der

• DCN Poeng 1

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

Skrevet

Oppdatering: står at den er på vei så håper på pakke før jul ja [emoji5]

Oppdatering: står at den er på vei så håper på pakke før jul ja [emoji5]

c9f18af5323577ef5410eaf677cd7c66.jpg
  • 2 months later...
Skrevet

Tar opp denne tråden igjen.

Jeg har bestilt fra denne siden ved flere anledninger, og betalt med Klarna. 

Har fungert veldig bra - delene kommer ila noen få dager og jeg betaler for utlagt mva når jeg henter på posten.

Men nå la jeg merke til noe jeg ikke har gjort før, på fakturaen fra Klarna:

Alle delene er mva-belagt med tysk mva.

Det betyr i korte trekk at jeg har blitt fakturert for totalsum + 19% mva fra Klarna, så får jeg  25% mva i tillegg fra Posten.

Vet at man kan søke refusjon, men lurer på om noen andre har lagt merke til det?

Har trålet igjennom websiden og finner null info annet enn at priser er eks mva. 

Har kontaktet Klarna også, spennende å høre hva de har å si. 

--

aarnes @ vccn

Volvo C40 '23

Kristian
Skrevet

Kan ikke se at det framgår av mine fakturaer fra Klarna heller ikke de gangene jeg har brukt PayPal.

dj john
Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke brukt klarna på disse kjøpene men kunne ikke se det stod moms på kvitteringene etter hvert kjøp.Har som regel betalt 150kr i tollavgift og noen kr i norsk moms.Har brukt paypal.

Endret av dj john
Skrevet

Merkelige greier.

Kanskje en feil fra deres side da..

Klarna1.JPG.1f3da69a689a7e48a892eaa388a7f3d5.JPG

klarna2.JPG.30490db1f5ed7cb006d22ddacdfd82fb.JPG

--

aarnes @ vccn

Volvo C40 '23

arsalan88
Skrevet
Merkelige greier.

Kanskje en feil fra deres side da..

Klarna1.JPG.1f3da69a689a7e48a892eaa388a7f3d5.JPG

klarna2.JPG.30490db1f5ed7cb006d22ddacdfd82fb.JPG

Neida det stemmer det, det er 19% mva.

Vet ikke hvorfor, men det er det jeg har betalt når jeg har bestilt.

Har gode rabatter hos mekonomen så kommer ikke til å bestille noe mer fra autodoc, da de har sluttet med gratis frakt og de har elendig kundeservice.

Edit. Ser nå hva som har blitt diskutert før bilde ble lagt ut. Og da innser jeg at du kan ha blitt lurt. Jeg har betalt 19% mva til posten...

am6kjeks
Skrevet
15.3.2017 - 0.39, arsalan88 skrev:

Neida det stemmer det, det er 19% mva.

Vet ikke hvorfor, men det er det jeg har betalt når jeg har bestilt.

Har gode rabatter hos mekonomen så kommer ikke til å bestille noe mer fra autodoc, da de har sluttet med gratis frakt og de har elendig kundeservice.

Edit. Ser nå hva som har blitt diskutert før bilde ble lagt ut. Og da innser jeg at du kan ha blitt lurt. Jeg har betalt 19% mva til posten...

Eg bestilte seinast for under 14 dager sida og då var det 10% på alle varer og fri frakt. Veldig fornøgd

• 1 month later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har bestilt to ganger de siste tre ukene og har ikke betalt tysk MVA, bare 25% til Posten pluss det forenklede tollmishandlingsgebyret deres. Fremsendingstid er ca 1 uke fra bestilling til levering. -12% på første bestilling og 220 i frakt, -15% og gratis frakt på andre bestilling (total var over 2200 kroner).

Informasjon om hvor varene kommer fra eller at det tilkommer ekstrakostnader ved utlevering finnes ikke noe sted, og det er i mine øyne dårlig. Siden alle priser var oppgitt uten mva antok jeg at det kom til å koste noe å hente pakken på posten. Jeg har slaktet kundeservicen deres for dette, så forhåpentligvis kommer det noe informasjon om dette etterhvert.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

AutoPetter
Skrevet

Bestilte 4 stk KYB dempere derfra, Fikk 1 stk KYB demper og 3 stk dempere av merket "STARK" som jeg aldri har hørt om. På nettsiden var STARK demperne mye dyrere en KYB og andre leverandører (noe som jeg ser for meg ett lureri da jeg ikke fant noen andre som solgte STARK).

Sendte alt i retur og fikk penger tilbake. Momsen ble tilbakebetalt ca 4mnd senere.

Jeg hadde aldri puttet 2 ulike dempere på samme aksling.

Kommer ikke til å handle derifra igjen.

• 5 months later...
Skrevet

Bumper denne igjen.

Har bestilt 2stk AC-radiatorer derfra, kundeservice anslo 3-5 dager levering så jeg håper de kommer iløpet av neste uke. 

Tyggern
Skrevet

Har handlet derfra et par ganger...
Nå sist bestilte jeg skiver og klosser rundbaut til A3n til kona og det kosta meg vel ca samme som skivene foran her i norge... under 2K for alt
Og da valgte jeg ikke det billigste. Bosch klosser og Febi/bilstein skiver..

Sånn bort sett fra at posten i norge er ubrukelig så skal jeg ikke klage på noe annet.
Den ene pakken har vert rundt og innom oslo hele 3ganger..... 2 separate pakker på samme bestilling

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Siste pakken min derfra inkluderte blant annet bestilling av Brembo-skiver foran og bak, og Ferrodo-klosser foran og bak. Jeg mottok Bremboskiver til en aksling og Bosch til den andre, Ferrodoklosser til bakaksling noen ukjente klosser til foraksling. Litt googling avslørte at det var good shit, og siden jeg var idiot og ikke åpnet pakkene med en gang jeg mottok dem kom og gikk returfristen, så jeg var stuck med greiene uansett.

Samma eff, hvis jeg bestiller Brembo og Ferrodo foran og bak, så forventer jeg å motta det jeg bestiller. Det er helt greit at de ikke har noe på lager, men da skal jeg ha beskjed om det og mulighet til å 1) velge alternativer i samme pris-/ytelsesklasse, 2) vente til varene jeg har bestilt kommer på lager, eller 3) kansellere ordren og få refundert innbetalt beløp i sin helhet uten å måtte krangle over valutaendringer. Har jeg betalt inn 6287 kroner skal jeg ha tilbake 6287 kroner selv om valutakursen gjør at de må betale meg tilbake mer penger omregnet fra Euro.

Fra nå av blir det kun kjøpt deler i Norge, helst over disk sånn at jeg kan slenge varen i disken hvis den ikke passer. Og - jeg får sett på varen før jeg gir fra meg penger.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Et tips er å handle med mobilappen det gir lavest pris. I dag er det 19% rabatt på nettsiden mens det er 21% rabatt i appen.

Skrevet (endret)

Jeg har bestilt en del ganger fra Autodoc.co.no og aldri opplevd å få noe annet det jeg har bestilt..kan dog nevnes at når jeg la inn en bestilling på bremsecaliper  bak til C-maxen så jeg at de hadde forandret merke fra MAPCO til STARK  men det tjente jeg rått på da jeg betalte 795kr for en caliper til 2700kr med 21 prosent rabatt :) ..og jeg har som regel uansett beløp ikke betalt  noe mer en 200-300kr for å hente ut pakker på posten når jeg bestilte fra nettet,mens når jeg brukte appen dems måtte jeg betale det dobbelte for nesten samme sum som jeg betalte når jeg bestilte på nettet:blink:..prøvde å få et vettugt svar av posten til ingen nytte så virker som å bestille fra appen gjør total prisen dyrere.Jeg bestilte da 2x Brembo skiver og 2 x Brembo bremseklosser og caliper til nette sum av 1525kr som er latterlig billig:thumbs:

Endret av dj john
_Makki_
Skrevet

Er detta samme butikk som Autodeler.co.no?

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet

Har så langt bare handlet billige deler som er vriene å finne andre steder hos disse. Ting tar tid å det er håpløst å kommunisere med de om man lurer på noe. Men delene har så langt kommet og levd opp til forventningene. Har dog ikke kjøpt noe til mer enn 100kr der enda :P

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Skrevet
2 timer siden, Froggzy skrev:

Har så langt bare handlet billige deler som er vriene å finne andre steder hos disse. Ting tar tid å det er håpløst å kommunisere med de om man lurer på noe. Men delene har så langt kommet og levd opp til forventningene. Har dog ikke kjøpt noe til mer enn 100kr der enda :P

Har hørt både gode og dårlige erfaringer fra de ja.. Men heldigvis har jeg bare gode. Har handlet der i flere år og aldri har levering tatt mer enn 1-2 uker. 
Handler stort sett slitasjedeler derfra, og de er grisebillig i forhold til å få samme delene her. Kjøper kjente merker ala Brembo osv. :)

• Liker 1
  • 3 months later...
Skrevet

Ser det er noen som ser ut til å ha fått fakturert tysk mva når de har kjøpt fra denne nettbutikken. Som kjent er det 25% mva for oss andre som driver i Norge, mens utenlandske nettbutikker som sender til Norge kan velge å fakturere både for landets egen mva i tillegg til det som måtte være moms grense i landet de selger til. Dette burde man som forbuker ikke godta og alltid kreve at avsenderen tar bort den nasjonale mva delen. Import verdien i mva må alltid betales uavhengig om avsender bedriften i utlandet har fakturert for nasjonal mva i tillegg eller ikke.

Skrevet

Nå har jeg handlet mye fra Autodoc det siste året, og ingen har kommet med tysk mva.

Jeg får ikke engang opp tysk mva når jeg først har registrert meg på nettsiden, alle priser kommer uten mva.

• 4 months later...
Skrevet

Bestilte selv ifra denne siden forrige fredag. Elektroniske bakdempere til Alltrack kosta over 10K og halvparten ink norsk mva ifra autodeler.co.no. 

Får varene i morgen og da håper jeg det er Monroe demperene som faktisk ble bestilt. Hvis alt er i orden så kan ikke jeg gjøre annet enn å anbefale. 

dj john
Skrevet

Handler masse fra de..bare gode erfaringer..helt trygt og sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår