Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som vet hvor den forpulte helvetes webasto sikringen er som skal tas ut og inn igjen ved koding av fjernkontrollen??

internett vet jo ingenting. Jeg har googlet som en gud, men allikevel ikke funnet riktig info.

Det er en golf mk6 1,6 tdi det er snakk om. 

Webastoen har låst seg, men kun når man bruker fjernkontrollen. Webasto starter om man setter den i gang fra bilen. Jeg har prøvd å resette med vagcom, men den låser seg igjen med en gang.

Om ikke rekoding av fjernkontrollen hjelper så skal jeg sjekke om batteriet trenger lading, men tviler på at det er tilfellet. 

Skrevet

tror feilen er litt dyrere enn som så... tror det er sirkulasjonspumpa som er kverka. da funkern bare når motorn går , bare gjetting såklart

Skrevet

Hei, jeg hadde en Caddy '07 som firmabil i flere år. Og når den var på siste vinteren i "vårt" eie blei det ikke lagt ned noe innsats i å få den funksjonen på plass igjen ved feil. Jeg plukket ut en sikring i motorrommet som var merket "dieselvarmer/ekstravarmer/tilleggsvarmer" -ish med motoren i gang. Ventet 30 sekunder før jeg satte den i igjen,fant ut at dette resatte varmeren. Dette gjorde stort sett susen, helt til varmeren var så defekt at den måtte taes fra hverandre. Jeg husker såklart ikke nummeret på sikringen, men den stod i instruksjonsboka. Håper dette hjelper noe :) 

Skrevet
17 minutter siden, mammut89 skrev:

tror feilen er litt dyrere enn som så... tror det er sirkulasjonspumpa som er kverka. da funkern bare når motorn går , bare gjetting såklart

Motor trenger ikke å være i gang. Webastoen starter om jeg trykker på knsppen i bilen. Sannsynligvis om jeg setter på timer også, men ikke fra fjernkontrollen.

17 minutter siden, jorgenht skrev:

Hei, jeg hadde en Caddy '07 som firmabil i flere år. Og når den var på siste vinteren i "vårt" eie blei det ikke lagt ned noe innsats i å få den funksjonen på plass igjen ved feil. Jeg plukket ut en sikring i motorrommet som var merket "dieselvarmer/ekstravarmer/tilleggsvarmer" -ish med motoren i gang. Ventet 30 sekunder før jeg satte den i igjen,fant ut at dette resatte varmeren. Dette gjorde stort sett susen, helt til varmeren var så defekt at den måtte taes fra hverandre. Jeg husker såklart ikke nummeret på sikringen, men den stod i instruksjonsboka. Håper dette hjelper noe :) 

Finner ingen sikringsoversikt i instruksjonsboken :-S

Skrevet

Ikke bakerst i servicehåndboken engang? Trodde det kunne være nyttig å vite hvilke av sikringene som sikret hva.. Jeg googlet, men fant forsåvidt ingenting heller.. :/ 

Skrevet
12 minutter siden, jorgenht skrev:

Ikke bakerst i servicehåndboken engang? Trodde det kunne være nyttig å vite hvilke av sikringene som sikret hva.. Jeg googlet, men fant forsåvidt ingenting heller.. :/ 

Nei. Det står noe sånt som at pga utvikling et det ikke mulig å oppgi en liste over sikringer i skrivende øyeblikk. 

Helt hull i hodet. 

Skrevet

Må bare finne sikringen som er nevnt i telestart t91 manualen, eller sikringen som jorgenht nevnte. 

Men vil gjerne være sikker på at jeg napper ut riktig sikring. (Har funnet sikringen for andre biltyper, men ikke golf mk6.

Skrevet

Jeg fant en del poster på forskjellige forum som nevnte sikring nr. 15 og 16. 

I den ene posten stod det at en person hadde prøvd sikring, 15 uten hell, men prøvde så sikringen ved siden av og det virket. 

Jeg sjekket sikringene og fant ut at golfen til madammen har ingen sikring nr 16. Jeg tok en sjanse og prøvde sikring nr 15, no luck. 

Men det kunne jo være sikring nr.14 han i den ene tråden mente. 

Jeg lot det stå til og prøvde sikring nr.14. 

Wohoooooo. Suksess!!!!!

sikring nr.14 altså, til venstre for rattet, i golf mk6 2011 1,6tdi. 

• 5 years later...
Skrevet

Kan denne feilen dukke opp om du bytter startbatteri på bilen uten å reprogrammere fjernkontrollen? Forsvinner paringen der da? 
Jeg byttet startbatteri på konebilen for en uke siden og i dag så kommer hun å er frutende forbanna på meg for at webastoen ikke fungerer, dette har da visstnok vært sånn siden batteriet ble byttet men har ikke blitt nevnt med ett eneste ord til meg før i dag.. hehe :D 
Så har sittet å googlet om å finne denne sikringen selv, så da skal jeg ta en titt på sikringer i morgen tidlig vertfall, så takk for at du posta løsningen etter du kom i mål, @Olsen. Hater når noen tydelig har hatt samme problem som meg, jeg søker opp og finner en tråd, men så blir ikke løsningen publiser annet enn at "Fant ut av det!".. :D 

Skrevet

Takker for tips😊 Tok ut/inn sikring nr 14 og on/off fungerte att på fjernkontroll, før det blinka fjernkontroll raskt grønt i ca 2 sek. og Webasto kunne kun startast frå bil. Prøvde først å fjerne feilkode med VDCS men det var ikkje hjelp i, fekk sletta feilkoden men fjernkontroll fungerte ikkje🤔Dette var også på ein Golf 2011 1.6 TDI

• 2 years later...
Skrevet

vi prøvde og ta ut sikring nr.15 for og resette webasoen nå går ikke min touran i hele tatt,får opp at stopp ikke kjør opphetet girkasse har dere gode råd til meg???

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår