Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med firmaer som driver med kommisjonssalg av biler i Oslo/Akershus/Buskerud? :)

Vurderer å prøve å få solgt Fiestaen via et firma, ofte litt enklere. 

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Ja, har spurt! 

Hørte med R&S Lillestrøm om de var intr, det var de egentlig ikke. Men kunne gjøre det for 25k.. Hurra..

0-10k kan jeg gå med på, ettersom bilen har nybilgaranti, ingen heftelser og leveres ferdig klargjort til utstilling. Så eneste forhandler skal gjøre er å formidle salget. Og de tjener som regel litt på finansiering.:)

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

0-10k kan jeg gå med på, ettersom bilen har nybilgaranti, ingen heftelser og leveres ferdig klargjort til utstilling. Så eneste forhandler skal gjøre er å formidle salget. Og de tjener som regel litt på finansiering.:)

Jeg har solgt to biler på kommisjon, og det var bortkastede penger. Etter min mening kan du bare slå av den kostnaden direkte på prisen på bilen, så får du sikkert solgt den også.

Det billigste jeg har fått til på kommisjon var 10k +mva, dvs 12,5k. Og da måtte jeg fortsatt gjøre endel av jobben med klargjøring, signering av papirer, forsikringen måtte sies opp osv.
Kanskje situasjonen er annerledes på østlandet?

Skrevet

Jeg har solgt to biler på kommisjon, og det var bortkastede penger. Etter min mening kan du bare slå av den kostnaden direkte på prisen på bilen, så får du sikkert solgt den også.

Det billigste jeg har fått til på kommisjon var 10k +mva, dvs 12,5k. Og da måtte jeg fortsatt gjøre endel av jobben med klargjøring, signering av papirer, forsikringen måtte sies opp osv.
Kanskje situasjonen er annerledes på østlandet?

Kan jeg aldri tenke meg :P

Men jeg tenker, ja, jeg kan slå av prisen. MEN, det er ikke alle som er fortrolige med å kjøpe bil privat, i forhold til hos et firma.

• DCN Poeng 1

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg :P

Men jeg tenker, ja, jeg kan slå av prisen. MEN, det er ikke alle som er fortrolige med å kjøpe bil privat, i forhold til hos et firma.

X2 

The Punisher
Skrevet

Er vel bare å prøve det om folk er interessert å kjøpe privat eller ei.

erikstein
Skrevet (endret)

Solberg i Skien (som solgte min i går) gjør nok jobben.

Send meg en PM så skal du få epostadresse til "min" mann hos Solberg. En meget hyggelig og ordentlig kar :)

Kan jo svare på hvorfor jeg valgte kommisjon også.

1. Har ikke tid til å selge privat (prøvekjøring etc)

2. Forhandler får bedre pris

3. Folk kjøper heller bil hos forhandler enn privat i den prisklassen og alder (min erfaring).

4. Bilen står klar hos forhandler til prøvekjøring. Mange syntes det er OK.

Greia er at jeg skulle legge ut egen bil til 400k privat, forhandler mente at 439 var en mer riktig pris, men det ville jeg neppe få privat.

Endret av erikstein
  • DCN Poeng 1
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Jeg og valgte kommisjon ved salg av bimmern. Av akkurat samme grunn som deg!

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Planen er å prøve å selge selv først, dersom jeg ikke får noe napp på noen uker, så vil jeg vurdere kommisjon. :)

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

Skrevet

Hvor mye gikk bilen for da, erikstein?

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet

Her i familien er det solgt 3-4 biler på kommisjonssalg, og i alle tilfeller har vi bestemt oss for en sum vi er fornøyd med så har forhandleren fått "overskuddet", så da har det vært opp til forhandleren om hvor mye de skal tjene på bilen på en måte, på den dårligste bilen tjente forhandleren nesten ingenting, men dette var en risiko de var villige til å ta da de mente de kunne få mye mer for bilen. Dette var for noen år siden og jeg tror markedet er litt kjøligere idag desverre..

Skrevet

Fikk mail av Bruktbil senteret AS i dag, de syns bilen min var for dyr og kunne gi meg 150.000,- for jeg burde jo søkt på lav-høy før jeg la den ut.. Inni jøss for noen surrehuer.. :)

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

• 4 weeks later...
Skrevet

I mine øyne gir det ingen mening å selge bil i kommisjon Da blir det uansett ofte å betrakte som et privatkjøp, det vil si reklamasjon går direkte tilbake mot selger.

Hvorfor kaste vekk penger når du likevel kan "rabatere" ned bilen det som forhandleren skal ha i fortjeneste? Da får du i 9/10 tilfeller solgt bilen raskere selv.

Skrevet (endret)

Du blander ikke med fullmaktssalg?

Dinside skriver følgende angående kommisjon/fullmakt:

Ved et kommisjonssalg står kommisjonæren, i dette tilfellet bilforhandleren, ansvarlig overfor kjøper for eventuelle mangler ved bilen. I praksis er det med andre ord ingen forskjell på om bilen selges på kommisjon eller om bilforhandleren selv eier kjøretøyet.

Ved et fullmaktssalg fungerer forhandleren kun som kontaktskaper mellom kjøper og selger. Dermed har bilforhandleren intet ansvar hvis det viser seg at du har kjøpt katta i sekken.

Jeg skulle gjerne visst i hvilke 9 av 10 tilfeller en privat får solgt bilen sin fortere enn forhandler. Jeg er i hvertfall en av de som velger å kjøpe brukt/nytt via merkeforhandler. Skulle jeg kjøpt en 1 års gammel bil til 500k ville jeg følt meg mye tryggere om salget skjedde via en merkeforhandler enn via privat. Det er kanskje meg. En bil til 30000,- er selvsagt ikke det samme da den gjerne er 10-15 år gammel og uansett ferdig "innkjørt" på alle mulig måter.

Endret av erikstein

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår