Gå til innhold

Redde håpløs lakkeringsjobb


Mossefix

Recommended Posts

Hei! :)

Min kjære har en meget sliten Peugeot 307 som har fått alt for mye å gjennomgå gjennom levetiden sin. Det hele tok kaken da en mystisk gjerningsperson ripet opp panseret med det som tilsynelatende ser ut som en nøkkel av noe slag. Dette ble pusset med sandpapir for å så lakkere med en sprayboks tilsvarende de en finner hos bilrekvisita-butikker med riktig fargekode med hjelp av familiemedlemmer. Fargeforskjellen derimot var enorm og klarlakk lot heller vente på seg - for alltid. I tillegg ble andre områder "fikset opp", både på døren og bakfangeren.

For å gå rett på sak har jeg fått i oppgave å se om det er mulig å få overgangen mellom gammel og ny lakk til å bli bedre, samt ta en utvendig jobb på resten av bilen. Hvilket resultat kan jeg forvente meg av å bruke en Kestrel Das 6 pro og en tostegs jobb på dette vidunderet? Tenker å våtslipe områdene som er verst.

Takker på forhånd for tips og hjelp :D

post-5832-0-66152300-1434918682_thumb.jp

post-5832-0-52368700-1434918707_thumb.jp

post-5832-0-77492300-1434918721_thumb.jp

post-5832-0-83136400-1434918744_thumb.jp

Endret av Mossefix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er baselakk på områdene som er "fixet" blir det nok bare tull, å slipe/polere rett på basen vil nok gjøre det hele hakket værre. Slip ned, legg ny base og klarlakk, så kan du slipe å polere overganger, så blir det ihvertfall/sannsynligvis ikke værre enn det allerede er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er baselakk på områdene som er "fixet" blir det nok bare tull, å slipe/polere rett på basen vil nok gjøre det hele hakket værre. Slip ned, legg ny base og klarlakk, så kan du slipe å polere overganger, så blir det ihvertfall/sannsynligvis ikke værre enn det allerede er.

 

Takk, da prøver jeg heller det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner du å slipe på basen her skal det ikke mye til før den er vekk. Ofte er ripen under mye mindre skjemmende enn jobben noen har gjort med sprayboks. :)
Så legge lakk direkte i ripen, husk 2-komponent klarlakk. Koster litt mer enn 1-komponent, men det er det eneste som duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...