Gå til innhold

kjøp og salg privat, posetivt og negativt.


Gunnarmikal

Recommended Posts

Gunnarmikal

Hva med å lage en tråd der medlemmer kan si hvem som er seriøs på forumet når det gjelder privat kjøp og salg, slik at flere medlemmer kan slippe å sende varer uten og motta penger, eller motsatt.

Moderator eller admin?

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Pr nå, er det at Admin får melding om saker, heldigvis har vi vel ikke hatt mer en en sak her vedr dette, så det er ikke et stort problem. Vi har i retningslinjene her at svindel gir utestengelse, og ved å ikke betale for varer sees det på som svindel, og personen vil bli utestengt om det ikke gjøres opp for seg, eller utestengt til det er betalt.

 

Her har det vært lite tull, men i og med vi vokser, så skal en nok være obs på at det kan dukke opp folk her som har uærlige hensikter og utnytter vår "gode tro". Så en skal være forsiktig om det er mye penger (maskiner, høytrykk etc) som selges.

 

En ide for mange er nok å bruke PayPal, da har du en mulighet til å kreve refusjon mener jeg om det er noe krøll med betalinger, men det er jeg ikke helt sikker på reglene rundt.

 

En kan også gi karakter til brukere her, betaler de ikke feks, kan en gi de en stjerne, mulig det kunne vært en løsning som kunne utvikles også, ala Ebay.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

På DW må selger legge ut bilder med brukernavn og dato. Det viser da at selger har varen, kan også være enklere å se tilstand på varen for kunden slik at man unngår krangler i ettertid. Et alternativ til paypal er å bruke finn.no betalingsgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bilde er et krav mht salg av produkter, men de kan bruke hvilken foto de ønsker her, mulig bilde av produktet som selges er en ide. Ser mange er flinke til å veie produkter også, som gir en god pekepinn på hva som er igjen i flaske/boks.

 

Bare det ikke blir for komplisert, men supert med ideer her om endringer til det bedre :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bilde av det som selges med (bruker)navn, dato og forumnavn er ganske standard på de fleste forum jeg frekventerer, og det fungerer bra. Om det skal implementeres her får være opp til admins, jeg kan komme med meninger både for og imot hvis jeg begynner å engasjere meg, men strengt tatt spiller det ingen rolle for min del.

 

Når det gjelder feedback og sånt for handler mellom private, så finnes det en Trader-plugin for IP.Board som gir feedbackmuligheter tilsvarende det man har på eBay, positivt/nøytralt/negativt med kommentarfelt. Se http://community.invisionpower.com/files/file/3366-trader-feedback-system/. Den koster US$25 første år og US$10/år deretter, så det blir jo en ekstrakostnad ifbm driften av forumet, men om det kun er prisen det står på for å få det implementert kan jeg betale for den. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Jeg tenkte egentlig noe så enkelt som feks denne tråden der jeg skriver at feks polishduden er seriøs, sendte han penger å han sendte meg varer, enkelt å greit. Da kan medlemmer ble gjennom sidene så ser en fort gjenganger når folk ikke er seriøse å hvem som er seriøse.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Itrader til vbulletin(?) har jeg god erfaring med.

 

Trader for IP.Board mener jeg å forstå er basert på samme kode som iTrader og tilpasset IPB. Uansett, iTrader funker veldig bra på vBulletin.

 

 

Jeg tenkte egentlig noe så enkelt som feks denne tråden der jeg skriver at feks polishduden er seriøs, sendte han penger å han sendte meg varer, enkelt å greit. Da kan medlemmer ble gjennom sidene så ser en fort gjenganger når folk ikke er seriøse å hvem som er seriøse.

 

Det er også en grei måte å gjøre det på, men det forutsetter at man har en tråd og at den kan søkes opp og finnes igjen. Med en Traderplugin blir det veldig mye enklere og mye lavere terskel for å faktisk gi feedback.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja, blir en tråd på 200 poster, så er det ofte vrient å finne igjen et innlegg om en dårlig deal der, så en plugin som nevnes her er ikke dumt.. $25 skal vi nok klare, men takk for tilbudet :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal be Dennis om å se på det så fort han kan.. :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg tenkte egentlig noe så enkelt som feks denne tråden der jeg skriver at feks polishduden er seriøs, sendte han penger å han sendte meg varer, enkelt å greit. Da kan medlemmer ble gjennom sidene så ser en fort gjenganger når folk ikke er seriøse å hvem som er seriøse.

Takk for det :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Jeg tenkte egentlig noe så enkelt som feks denne tråden der jeg skriver at feks polishduden er seriøs, sendte han penger å han sendte meg varer, enkelt å greit. Da kan medlemmer ble gjennom sidene så ser en fort gjenganger når folk ikke er seriøse å hvem som er seriøse.

Takk for det :)

X2! Eit råskinn på pakking og posting av good stuff! [emoji106]

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

X2! Eit råskinn på pakking og posting av good stuff! [emoji106]

[emoji106]

Endelig en statistikk jeg pr.d.d. leder weeee

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om dette :) Å kunne dokumentere det å ha et bra rykte dersom man selger ut en del privat, og faktisk er seriøs og ordentlig, det er supert!

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg synes også det er viktig å omtale kjøpere, ikke bare selgere.

Husker jeg solgte et RC-helikopter for mange år siden.. Sendte som oppkrav (etter avtale med kjøper), men han gadd aldri hente det, så etter 2 uker sendte posten det tilbake og jeg måtte betale frakt begge veier. :(

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...