Gå til innhold

TEST: Scholl S20 Black - KristianLomeland

Recommended Posts

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ingen grunn til å gråte, PF2500 er så og si helt lik UHS når det kommer til cut og glans. UHS er litt lettere å buffe av, det er min endelige konklusjon etter 4-5biler. S20 er ikke testet enda, regner med denne legger seg i samme kategori.

S17+ har ramlet ut av mitt sortiment etter PF2500 kom, bedre cut og mindre hologrammer med 2500.

Jeg tenker litt på det samme, men må nesten bruke den opp først...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Magne/Otta Detailing
Skrevet

Godt å høre :)

Hvordan er UHS lettere å buffe? Er den mindre oljete kanskje?

PF2500 er litt mer "seig/oljete".

• 3 weeks later...
Viking78
Skrevet (endret)

Hvilken puter kan brukes med s20 på roterende som 1 steg?

Bilen er en Audi, østergrå metallic.

Endret av Viking78
griffenfeldt
Skrevet

Jobber med s20 på Krauss s21 nå og vil ikke si den er seig å buffe, men veldig oljete. Folk som er vant til s30 feks vil nok kanskje synes den er litt ekkel å buffe. Men på orange Scholl og s21 fjerner den veldig grove defekter på rød solid amerikansk pickup, overraskende grove rds forsvinner helt.jeg foretrekker forøvrig korthåret mf til buffing.

Ang microfiber kluter. På oljete polisher som bla 3m, scholl, Menzerna osv bruker jeg kun korthårete kluter. Maks 300gr kluter. Baksiden på de blå billige til bilnerden, rupes kluter o.l

Har kjørt S20 black på min egen Mini med Gule og Oransje Uber puter og jeg ble imponert!

Flaskene til Scholl derimot kan jeg spare meg for. De suger pung..

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

• 2 weeks later...
Blankbil14
Skrevet (endret)

Her er oversikten på flaska.

Prøve med blå spiderpad / lilla rubbing pad på Audien ?

post-6709-0-49293200-1431717254_thumb.jp

Endret av Steinagard
hmsilset
Skrevet

Prøvde denne på 2010 audi alroad her en dag. Synes den var bra på alle måter, unntatt buffing.var vanskelig å få av siste rest av oljer enda jeg brukte lite produkt.Gikk over til UHS, men dette var uansett noe av det bedre jeg har prøvd. Bruker mere rupes og scholl enn før.Menzerna er minst like bra etter min mening, men merker jeg blir skikkelig kvalm etter ett par timer bruk.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

hmsilset
Skrevet

Å? Jeg har ikke merket noe særlig lukt fra Menzerna, men når jeg står en hel dag og jobber med det mister jeg stemmen...(?) Jeg trodde det var fordi jeg var i ferd med å bli syk første gangen [emoji13]

Det er jo konstant med dunst fra ett eller annet løsemidler da :P At du mister stemmen er ikke ett sunnhetstegn ;)

Facebook-Silset bilpleie 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg lånte noe Menzerna fra Christer R, og ble både svimmel og kvalm av utdampingene, så jeg kommer til å holde meg til Scholl og Gtechniq...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

hmsilset
Skrevet

Jeg lånte noe Menzerna fra Christer R, og ble både svimmel og kvalm av utdampingene, så jeg kommer til å holde meg til Scholl og Gtechniq...

Hmmm, da er det ganske sikkert at å jobbe mye med menzerna er helseskadelig.Når vi er flere som reagerer bare i denne tråden liksom..Vel, det ødela ganske mange dager for meg inntil jeg kutta den u,t og plutselig var jeg bra hele dagen. Synd, for produktene til polering fungerer veldig bra!

Facebook-Silset bilpleie 

hmsilset
Skrevet

Hva med å bruke en 3M maske? Kan også kjøpes på Clas ohlson3552923955.gif

Vil ikke sitte mange timer med maske på når det finnes like gode produkter der en ikke trenger maske :) Jeg kommer til å bruke opp mine produkter.Har maske og kan jo ta f.eks 2 paneler til slutt med produktene :)  Bruker maske ved forvask oftest..

Facebook-Silset bilpleie 

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Merker ikke noe fra menzerna jeg... Synes faktisk de lukter godt [emoji14]

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Merker ikke noe fra menzerna jeg... Synes faktisk de lukter godt [emoji14]

X2 :thumbup:

• 2 weeks later...
Nautilus
Skrevet

Jeg har kommet med spørsmålet før, men jeg har en 2005 Touran med mye samme lakk. Jeg har kjøpt et sett med stor og liten Scholl lilla og Scholl Spiderpad hvit sammen med 1kg S20.

Her ser jeg bare snakk om lilla. Er hvit for grovt?

Talent is nothing without results.

Skrevet

Jeg har kommet med spørsmålet før, men jeg har en 2005 Touran med mye samme lakk. Jeg har kjøpt et sett med stor og liten Scholl lilla og Scholl Spiderpad hvit sammen med 1kg S20.

Her ser jeg bare snakk om lilla. Er hvit for grovt?

Det vil være avhengig av tilstand på lakk, hvilket resultat du ønsker(ok eller perfekt).
Nautilus
Skrevet

Det vil være avhengig av tilstand på lakk, hvilket resultat du ønsker(ok eller perfekt).

Bilen har vært vasket i vaskehall siden 2005. Den har MYE swirls og en del RDS. Tenker du at det ville være smart å gå over hele bilen med hvit først, så lilla og så sort til slutt, eller blir det "unødvendig"?

cheffen
Skrevet

Bilen har vært vasket i vaskehall siden 2005. Den har MYE swirls og en del RDS. Tenker du at det ville være smart å gå over hele bilen med hvit først, så lilla og så sort til slutt, eller blir det "unødvendig"?

Opp i ringa og prøv! Maskér opp et testpanel og prøv med ulike komboer for å sjekke hva som fungerer tilfredsstillende.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet

jeg har en 2005 Touran med mye samme lakk. 

Lakken på touran kan heller ikkje sammenlignest med toyota lakk.

Det er nok unødvendigt ekstra arbeid å gå tre steg.

Men du må rett og slett prøve, begynn med fin\medium kombo, tar det nok fortsetter du med det, tar det for lite kan du teste med grovere.

Nautilus
Skrevet

Opp i ringa og prøv! Maskér opp et testpanel og prøv med ulike komboer for å sjekke hva som fungerer tilfredsstillende.

Lakken på touran kan heller ikkje sammenlignest med toyota lakk.

Det er nok unødvendigt ekstra arbeid å gå tre steg.

Men du må rett og slett prøve, begynn med fin\medium kombo, tar det nok fortsetter du med det, tar det for lite kan du teste med grovere.

Tusen takk folkens! Setter umåtelig pris på det!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår