Gå til innhold

Utfylling av steinsprutskader Telemark/Vestfold


tvala

Recommended Posts

Hei.

Har en BMW E91 Spacegrey metallic med to steinsprang på panseret hvor den ene har gått hele veien ned til metallet.  <_< 

Her trengs det å fylle opp med lakk og slipe over igjen.
Føler meg ikke helt komfortabel med denne type jobb, så om noen i nærheten, eller ikke så alt for langt unna Skien som føler seg kompetent til dette, så send meg en PM.

Mvh
Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk krisfje som fant den. Jeg får ikke opp varslinger når folk svarer på tråder. Sorry. Men den metoden er forøvrig genial og enkel. Dersom du vil ha det fint bør du måle/matche farge å få blandet til deg. Så blander du 50/50 farge klarlakk for å fylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke helt ;-) men lakk stift fungerer også fint. Mulig bør tynnes ut om de er veldig tykke. Med lakkstift mener jeg de med lakkpensel om du vet hva jeg mener. Samt klarlakk på samme stift. Heter vel touchup stift kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du stikker til en bilforhandler, så selger de touch up sett til bilen din som er basert på fargen på lakken. Så fremst du ikke har en omlakkert bil da.

Da får du to små stifter, en med farge og en med klarlakk. Det følger gjerne også med en liten stålbørste(tupp) for å skrape ren såret også. Så blander du farge og klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal bli nyttig da panseret her i gården har blitt bombardert.

 

Spm: Hva bør man gjøre først dersom det allerede har begynt å danne seg et lite brunt lag rust i steinspranget? Rustomvandler, da det skal godt gjøres å få slipepapir på metallet nedi selve "såret"?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dette skal bli nyttig da panseret her i gården har blitt bombardert.

Spm: Hva bør man gjøre først dersom det allerede har begynt å danne seg et lite brunt lag rust i steinspranget? Rustomvandler, da det skal godt gjøres å få slipepapir på metallet nedi selve "såret"?

Hullsaks, superlim, blyant med viskelær i enden :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke noe å skrape med nedi der. Deretter slipe litt. Se linken han forklarer det steg for steg. I tillegg har han mange slike videoer. Han sier at finn noe lite og tynt som du Evt kan skrape med barberblad om det lar seg gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...