Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 7 September, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Etter 1 år måtte jeg nå kjøre en ny runde med 3 lag G1 på frontruta. Side, bak og takluke som fikk 1 lag sist funker toppers enda. Nå skal det sies at bilen min utsettes for mye salt om vintern. Sjelden vask (1-2 ganger/mnd). Jeg mener å ha lest at Christer fikk 2 år ut av Glass Ultra, men dog i et annet klima. Hvilken glassforsegling er best? Ikke ta med faktorer som påføring. Er kun ute etter ren ytelse Kjør debatt! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 178 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Som et billig alternativ har jeg prøvd Biltemas Rain Repellant. Den holdt faktisk lenger enn Rain-X på min bil. Ingen av delene er vel i toppsjiktet uansett. Siter Min bilpleielogg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Definitivt best holdbarhet med nanolex glass ultra hos meg. Den legger jeg på frontrute, men øvrige får Gtechniq :-) Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Nanolotus, Nanolex eller Gtechniq, ettersom mange her inne har opplevd store forskjeller i holdbarhet på de fleste forseglinger, tror jeg at det er altfor mange faktorer som spiller inn for å kunne si at nøyaktig den forseglingen er best. Bruk av viskere og spylervæske vil nok påvirke holdbarheten litt, enkelte forseglinger skal visstnok ikke være så glad i tensider som det finnes noe av i enkelte spylevæsker. Miljø og klima vil nok ha noe å si, og ikke minst vinkel på frontrute og kjøremønster. Som en liten tankevekker lå nylagt voks og ruteforsegling helt død etter 15-20 timer i 100++kmt gjennom sverige og finland i pissregn, da snakker vi 1 uke gammel Concorso og Nanolex Ultra. På siderutene har jeg faktisk prøvd å få brukt opp en flaske med turtlewax clearvue nå i flere år, men den gjør jo jobben sin i rundt 1 år på siderutene, så den flaska kommer aldri til å bli tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndréE90 57 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Nanolotus, Nanolex eller Gtechniq, ettersom mange her inne har opplevd store forskjeller i holdbarhet på de fleste forseglinger, tror jeg at det er altfor mange faktorer som spiller inn for å kunne si at nøyaktig den forseglingen er best. Bruk av viskere og spylervæske vil nok påvirke holdbarheten litt, enkelte forseglinger skal visstnok ikke være så glad i tensider som det finnes noe av i enkelte spylevæsker. Miljø og klima vil nok ha noe å si, og ikke minst vinkel på frontrute og kjøremønster. Som en liten tankevekker lå nylagt voks og ruteforsegling helt død etter 15-20 timer i 100++kmt gjennom sverige og finland i pissregn, da snakker vi 1 uke gammel Concorso og Nanolex Ultra. På siderutene har jeg faktisk prøvd å få brukt opp en flaske med turtlewax clearvue nå i flere år, men den gjør jo jobben sin i rundt 1 år på siderutene, så den flaska kommer aldri til å bli tom Faktisk så klarte jeg å presse nesten to år på mine sideruter når jeg brukte clearvue. Det er utrolig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Holdbarhet varierer også iforhold til hver og en forventer. På siderutene er ikke behovet for vannavising like stort og siderutene sitter mer beskyttet fra vær og vind. Dermed er holdbarheten mye bedre på sidene. Når jeg legger ny forsegling på frontrute så er det ikke fordi vannet ligger flatt, men fordi funksjonwn som man er ute etter er kraftig redusert. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Jeg bruker aquapel. Meget fornøyd med den! Har erfart 18-24 mnd holdbarhet lagt på helt ny bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shiznit 81 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Veldig fornøyd med Nanolex Glass Ultra, lett å bruke og holdbarhet på godt over ett år nå (~20000 km) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Har opplevd att ingenting varer lenge på min bil, men det kan ha med bruk av bilen og gjøre. den går ca 50 000 i året så det har nok litt og si for holdbarhet.. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiaan 4 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Er det felles for alle ruteforseglinger at det blir fryktelig skjoldete og stripete ved bruk av spylervæske? Har 3 uker gammel G1 på min bil. Siter Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 For min del så handler ikke ruteforsegling bare om best holdbarhet. F.eks opplever jeg at Rain-X lager skjolder når man bruker viskerne eller i motlys på kvelds og nattestid, det takler jeg ikke. Rain-X er vel og merke blant de aller billigste ruteforseglingene og holdbarheten er fordømt god i forhold til pris. Gtechniq G5 etterlater et slør ved bruk av viskerne, dette er ikke på langt nær like ille som skjoldene til Rain-X, men fortsatt en tanke irriterende. G5 mister også evnen til å få vannet til å renne av ruten i fart lenge før den slutter å beade. Det resulterer i at man får et punkt hvor man må bruke viskerne mer enn normalt for å bli kvitt vannet på ruten. Gtechniq er dog den mest brukervennlige forseglingen jeg har vært borti når det kommer til påføring og jeg bruker den fortsatt på sideruter og bakrute. Det er også den forseglingen som krever minst fart før vannet forsvinner i min erfaring. For noen dager siden la jeg Nanolex Glass Ultra på frontruten og så langt er dette den beste forseglingen jeg har vært borti. Det er ingen slør eller skjolder ved bruk av viskere og vannet forsvinner fra ruten fra ca. 55 km/t. Den er mer krevende å legge og mye dyrere enn begge de andre forseglingene jeg har testet, men så langt vil jeg si den er verdt det. Nå gjenstår det bare å se hvordan holbarheten er. Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmosberg 65 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 (endret) Jeg bruker kun Rain-X på sideruter, bakrute og glasstak i tillegg til utvendige speiler. Her påfører jeg bare èn gang pr. år.Orker ikke skjolder, slør og ujevn lysbrytning på frontruta som er svært sjenerende, spesielt i mørket med nedbør. Er det noen glassforseglingsprodukter som er helt frie for skjolder etter noe tid ved bruk på frontruta? Endret 7 September, 2014 av mmosberg Siter Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte) Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk VCDS / VAGCOM bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Er det felles for alle ruteforseglinger at det blir fryktelig skjoldete og stripete ved bruk av spylervæske? Har 3 uker gammel G1 på min bil. Nei, det kan være "oljete" forseglingsrester, en forsiktig wipedown av frontruta med masse mfgnikking kan fikse det. Skal du ha ruteforsegling bør også viskerne være i god stand, slitne viskere kan føre til striping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiaan 4 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Nei, det kan være "oljete" forseglingsrester, en forsiktig wipedown av frontruta med masse mfgnikking kan fikse det. Skal du ha ruteforsegling bør også viskerne være i god stand, slitne viskere kan føre til striping. Takk! Skal prøve det! Har noen helt nye viskere liggende også. Siter Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 7 September, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Jeg har ikke opplevd noen skjolder ved bruk av Nanolex Glass Ultra. Ingen viskerhopping heller. Og den hang med i 21 måneder gjennom to vintre, og jeg brukte mye spylervæske og sterk avfetting ved vask og vasket flere ganger i uken på Statoil med avfettingen og såpen deres. Fantastisk produkt. Nå bruker jeg Gtechnq G1, og er ikke imponert eller fornøyd, så avhengig av steinsprut blir det en ny runde Glass Ultra før vinteren for min del. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Jeg har ikke opplevd noen skjolder ved bruk av Nanolex Glass Ultra. Ingen viskerhopping heller. Og den hang med i 21 måneder gjennom to vintre, og jeg brukte mye spylervæske og sterk avfetting ved vask og vasket flere ganger i uken på Statoil med avfettingen og såpen deres. Fantastisk produkt. Nå bruker jeg Gtechnq G1, og er ikke imponert eller fornøyd, så avhengig av steinsprut blir det en ny runde Glass Ultra før vinteren for min del. Jeg la nytt lag glass ultra på min nå, etter 2 år og 28000km. En sikker vinner! Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 7 September, 2014 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Da får vi ta en glass ultra test da. Har også gyeon view på lur Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Nanolex Glass Ultra er min favoritt også. 18 mnd levetid har vært det vanlige her, og har aldri opplevd vindusviskerhopping, skjolder, hinne etter pussere eller annet. Men også Adams Polishes Glass Sealant har fungert fint, men har oppfører seg litt annerledes når man spyler masse vann på ruta. Se evt test jeg har gjort. http://www.detailersclub.no/forum/topic/18672-adam-glass-sealant-vs-nanolex-glass-ultra-vs-rainx/ Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleiv 23 Skrevet 7 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 (endret) Har brukt en del Nanolotus og må si den er veldig hardfør. Gjorde en test på innsiden av dusjkabinettet, dette har jeg nå vasket et titalls ganger med universalstein for de som er kjent med produktet. Det er omtrent som JIF skurekrem i fast form. Forseglingen beader omtrent like bra som da den var ny Eneste haken ved produktet er at det blir en grå hinne på frontruta i det viskerene går over når det regner som værst. Denne forsvinner ganske fort igjen men kan være litt irriterende. Endret 7 September, 2014 av redline Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 7 September, 2014 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 7 September, 2014 Nanolex Glass Ultra er min favoritt også. 18 mnd levetid har vært det vanlige her, og har aldri opplevd vindusviskerhopping, skjolder, hinne etter pussere eller annet. Men også Adams Polishes Glass Sealant har fungert fint, men har oppfører seg litt annerledes når man spyler masse vann på ruta. Se evt test jeg har gjort. http://www.detailersclub.no/forum/topic/18672-adam-glass-sealant-vs-nanolex-glass-ultra-vs-rainx/ Fulgte tråden din med argusøyne Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.