Gå til innhold

Den beste/lengstlevende glassforsegling?


polishduden

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Etter 1 år måtte jeg nå kjøre en ny runde med 3 lag G1 på frontruta. Side, bak og takluke som fikk 1 lag sist funker toppers enda. Nå skal det sies at bilen min utsettes for mye salt om vintern. Sjelden vask (1-2 ganger/mnd).

Jeg mener å ha lest at Christer fikk 2 år ut av Glass Ultra, men dog i et annet klima.

Hvilken glassforsegling er best? Ikke ta med faktorer som påføring. Er kun ute etter ren ytelse :)

Kjør debatt!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt best holdbarhet med nanolex glass ultra hos meg. Den legger jeg på frontrute, men øvrige får Gtechniq :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanolotus, Nanolex eller Gtechniq, ettersom mange her inne har opplevd store forskjeller i holdbarhet på de fleste forseglinger, tror jeg at det er altfor mange faktorer som spiller inn for å kunne si at nøyaktig den forseglingen er best. Bruk av viskere og spylervæske vil nok påvirke holdbarheten litt, enkelte forseglinger skal visstnok ikke være så glad i tensider som det finnes noe av i enkelte spylevæsker.

Miljø og klima vil nok ha noe å si, og ikke minst vinkel på frontrute og kjøremønster. Som en liten tankevekker lå nylagt voks og ruteforsegling helt død etter 15-20 timer i 100++kmt gjennom sverige og finland i pissregn, da snakker vi 1 uke gammel Concorso og Nanolex Ultra. På siderutene har jeg faktisk prøvd å få brukt opp en flaske med turtlewax clearvue nå i flere år, men den gjør jo jobben sin i rundt 1 år på siderutene, så den flaska kommer aldri til å bli tom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanolotus, Nanolex eller Gtechniq, ettersom mange her inne har opplevd store forskjeller i holdbarhet på de fleste forseglinger, tror jeg at det er altfor mange faktorer som spiller inn for å kunne si at nøyaktig den forseglingen er best. Bruk av viskere og spylervæske vil nok påvirke holdbarheten litt, enkelte forseglinger skal visstnok ikke være så glad i tensider som det finnes noe av i enkelte spylevæsker.

Miljø og klima vil nok ha noe å si, og ikke minst vinkel på frontrute og kjøremønster. Som en liten tankevekker lå nylagt voks og ruteforsegling helt død etter 15-20 timer i 100++kmt gjennom sverige og finland i pissregn, da snakker vi 1 uke gammel Concorso og Nanolex Ultra. På siderutene har jeg faktisk prøvd å få brukt opp en flaske med turtlewax clearvue nå i flere år, men den gjør jo jobben sin i rundt 1 år på siderutene, så den flaska kommer aldri til å bli tom :)

Faktisk så klarte jeg å presse nesten to år på mine sideruter når jeg brukte clearvue. Det er utrolig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Holdbarhet varierer også iforhold til hver og en forventer.

På siderutene er ikke behovet for vannavising like stort og siderutene sitter mer beskyttet fra vær og vind. Dermed er holdbarheten mye bedre på sidene.

Når jeg legger ny forsegling på frontrute så er det ikke fordi vannet ligger flatt, men fordi funksjonwn som man er ute etter er kraftig redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Har opplevd att ingenting varer lenge på min bil, men det kan ha med bruk av bilen og gjøre. den går ca 50 000 i året så det har nok litt og si for holdbarhet..

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så handler ikke ruteforsegling bare om best holdbarhet. F.eks opplever jeg at Rain-X lager skjolder når man bruker viskerne eller i motlys på kvelds og nattestid, det takler jeg ikke. Rain-X er vel og merke blant de aller billigste ruteforseglingene og holdbarheten er fordømt god i forhold til pris.

Gtechniq G5 etterlater et slør ved bruk av viskerne, dette er ikke på langt nær like ille som skjoldene til Rain-X, men fortsatt en tanke irriterende. G5 mister også evnen til å få vannet til å renne av ruten i fart lenge før den slutter å beade. Det resulterer i at man får et punkt hvor man må bruke viskerne mer enn normalt for å bli kvitt vannet på ruten. Gtechniq er dog den mest brukervennlige forseglingen jeg har vært borti når det kommer til påføring og jeg bruker den fortsatt på sideruter og bakrute. Det er også den forseglingen som krever minst fart før vannet forsvinner i min erfaring.

For noen dager siden la jeg Nanolex Glass Ultra på frontruten og så langt er dette den beste forseglingen jeg har vært borti. Det er ingen slør eller skjolder ved bruk av viskere og vannet forsvinner fra ruten fra ca. 55 km/t. Den er mer krevende å legge og mye dyrere enn begge de andre forseglingene jeg har testet, men så langt vil jeg si den er verdt det. Nå gjenstår det bare å se hvordan holbarheten er. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun Rain-X på sideruter, bakrute og glasstak i tillegg til utvendige speiler. Her påfører jeg bare èn gang pr. år.Orker ikke skjolder, slør og ujevn lysbrytning på frontruta som er svært sjenerende, spesielt i mørket med nedbør.

Er det noen glassforseglingsprodukter som er helt frie for skjolder etter noe tid ved bruk på frontruta?

Endret av mmosberg

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det felles for alle ruteforseglinger at det blir fryktelig skjoldete og stripete ved bruk av spylervæske?

Har 3 uker gammel G1 på min bil.

Nei, det kan være "oljete" forseglingsrester, en forsiktig wipedown av frontruta med masse mfgnikking kan fikse det.

Skal du ha ruteforsegling bør også viskerne være i god stand, slitne viskere kan føre til striping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan være "oljete" forseglingsrester, en forsiktig wipedown av frontruta med masse mfgnikking kan fikse det.

Skal du ha ruteforsegling bør også viskerne være i god stand, slitne viskere kan føre til striping.

Takk! Skal prøve det! Har noen helt nye viskere liggende også.

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har ikke opplevd noen skjolder ved bruk av Nanolex Glass Ultra. Ingen viskerhopping heller. Og den hang med i 21 måneder gjennom to vintre, og jeg brukte mye spylervæske og sterk avfetting ved vask og vasket flere ganger i uken på Statoil med avfettingen og såpen deres.

Fantastisk produkt.

Nå bruker jeg Gtechnq G1, og er ikke imponert eller fornøyd, så avhengig av steinsprut blir det en ny runde Glass Ultra før vinteren for min del.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd noen skjolder ved bruk av Nanolex Glass Ultra. Ingen viskerhopping heller. Og den hang med i 21 måneder gjennom to vintre, og jeg brukte mye spylervæske og sterk avfetting ved vask og vasket flere ganger i uken på Statoil med avfettingen og såpen deres.

Fantastisk produkt.

Nå bruker jeg Gtechnq G1, og er ikke imponert eller fornøyd, så avhengig av steinsprut blir det en ny runde Glass Ultra før vinteren for min del.

Jeg la nytt lag glass ultra på min nå, etter 2 år og 28000km. En sikker vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Da får vi ta en glass ultra test da. Har også gyeon view på lur

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Nanolex Glass Ultra er min favoritt også. 18 mnd levetid har vært det vanlige her, og har aldri opplevd vindusviskerhopping, skjolder, hinne etter pussere eller annet. Men også Adams Polishes Glass Sealant har fungert fint, men har oppfører seg litt annerledes når man spyler masse vann på ruta. Se evt test jeg har gjort.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18672-adam-glass-sealant-vs-nanolex-glass-ultra-vs-rainx/

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en del Nanolotus og må si den er veldig hardfør.

Gjorde en test på innsiden av dusjkabinettet, dette har jeg nå vasket et titalls ganger med universalstein for de som er kjent med produktet. Det er omtrent som JIF skurekrem i fast form. Forseglingen beader omtrent like bra som da den var ny :)

Eneste haken ved produktet er at det blir en grå hinne på frontruta i det viskerene går over når det regner som værst. Denne forsvinner ganske fort igjen men kan være litt irriterende.

Endret av redline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Nanolex Glass Ultra er min favoritt også. 18 mnd levetid har vært det vanlige her, og har aldri opplevd vindusviskerhopping, skjolder, hinne etter pussere eller annet. Men også Adams Polishes Glass Sealant har fungert fint, men har oppfører seg litt annerledes når man spyler masse vann på ruta. Se evt test jeg har gjort.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18672-adam-glass-sealant-vs-nanolex-glass-ultra-vs-rainx/

Fulgte tråden din med argusøyne :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...