Gå til innhold

Bilpleieguide i Autofil


Øystein

Recommended Posts

Øystein

I neste nummer følger det med en stor bilpleieguide, som eget magasin.

Forsåvidt omtale av en god del, både maskiner og produkter, og guide til hvordan ting kan (ikke bør...) gjøres.

Imidlertid er det et stort problem:

Gjett hvem som har laget så og si alt innhold? Redaksjonen..? neida..

Den redaksjonelle integriteten til det magasinet begynner nå med minustegn.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Hvem er det som da har lagd det ?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Sjokk... Ja, viser jo bare at han har skjønt at gratis PR er god PR.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein

Det er vanskelig å kritisere Bilpleiekongen, han har jo sin virksomhet og må jo gjerne gjøre det han vil for å tjene penger.

Men at Autofil kjøper hele pakka så til de grader og ikke ser at dette er ren reklame, det reagerer jeg på.

  • DCN Poeng 1

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Sitter med magasinet foran meg, og jeg syns det er merkelig at han foretrekker Cyclo foran for eksempel G220. Jeg ville foretrukket den, eller enda bedre: DAS6-pro til halve prisen.

Jeg syns også det er merkelig at han blander så mange forskjellige produkter, som gjør forskjellige ting, og sammenligner de.

Ellers så er det et stort skritt fra artikler om gnukking av sitron på frontruten, Zalo som rutevask og kjøkkenskrubb på lakken. Og det er jo VELDIG positivt for folk flest. :)

Og ikke la dette skli ut til en heksejakt på person. ;)

Men at Autofil kjøper hele pakka så til de grader og ikke ser at dette er ren reklame, det reagerer jeg på.

De er nok vel inneforstått med at det er reklame. :) De har jo til og med satt av en helside for Scandicshine der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Autofil burde absolutt brukt noen her inne, uten næringsinteresser.

I det magasinet har han all mulighet til å markedsføre de produktene han bruker, foretrekker og selger.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Sitter med magasinet foran meg, og jeg syns det er merkelig at han foretrekker Cyclo foran for eksempel G220. Jeg ville foretrukket den, eller enda bedre: DAS6-pro til halve prisen.

Jeg syns også det er merkelig at han blander så mange forskjellige produkter, som gjør forskjellige ting, og sammenligner de.

Ellers så er det et stort skritt fra artikler om gnukking av sitron på frontruten, Zalo som rutevask og kjøkkenskrubb på lakken. Og det er jo VELDIG positivt for folk flest. :)

Og ikke la dette skli ut til en heksejakt på person. ;)

De er nok vel inneforstått med at det er reklame. :) De har jo til og med satt av en helside for Scandicshine der.

Jeg er enig i det du sier, men mange av metodene hans er jo vranglære.

Da kan vel Scandicshine svare for hvor mye det har kostet dem?

Autofil betaler sikkert "bilpleieklovnen" for å stille opp i bladene og vise frem produkter og teknikker?

Endret av Knutis
Fjernet unødvendig quote

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Jeg er enig i det du sier, men mange av metodene hans er jo vranglære.

Da kan vel Scandicshine svare for hvor mye det har kostet dem?

Autofil betaler sikkert "bilpleieklovnen" for å stille opp i bladene og vise frem produkter og teknikker?

Hva konkret mener du er vranglære? :)

Jeg syns ikke det er interessant å vite hva det koster for reklameplass, men hvis du ringer Aller Media på 21301000 har de helt sikkert en prisliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Alle som er relativt oppegående, (det står forøvrig ofte på flasken også) vet at man ikke skal polere bil midt i sollys. Som han f.eks gjør med en sort Tiguan, utendørs.

Er vel ikke heller veldig heldig å bruke clayklut som vaskehanske heller ?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Jeg vil påstå, og det er bare min påstand, at det med ikke å drive med lakkpleie i direkte sol er noe som henger mer igjen fra gamledager.
Produktene oppfører seg langt fra optimalt midt på sommeren i 30 varmegrader og med stekende sol der panelene er oppe i 50-60 graders varme. Men generelt sett er det ingen problemer å bruke Autoglym SRP, Scholl S30+ eller vokser i solen. De tørker gjerne litt fortere enn vanlig, men det går helt fint, spesielt nå på våren.
Husk at mange ikke har tilgang på garasje, og da er det greit å vite at alt håp ikke er ute.
B)
Å bruke clayklut til vasking gir garantert mer riper enn om man bruker et annet vaskeredskap, men dersom man skal polere panelene etterpå likevel, sparer man jo inn et trinn med claying og det gir et bedre utgangspunkt for polering om man lykkes i å få panelene helt glatte.

Jeg tenkte jeg skulle teste min clayklut på en Panther Black Mondeo i dag, wish me Luck. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Akkurat når det gjelder clayklut/claymitt, så har de jo som regel en mikrofiberside for vask og en clayside for claying... jeg ville nok vasket hele bilen før jeg clayet den uansett.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhaugen

Har ikke lest bilpleieguiden, men vil komme med at det var bilpleiekongen som "startet" min interesse for skikkelig bilpleie da så på youtube filmene som han har lagt ut. Rotet meg etterhvert inn hit på detailersclub og kan ikke si annet enn at jeg elsker forumet.

Har enda i minne da jeg var 14 år og mamma spurte meg om jeg kunne vaske den ny Rav4 og fikk en vaskeklut og grønnsåpe/zalo i bøtta.... :D:D

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torkild

Det er jo ikke noe i veien for at DCN som sådann også kan ha gode videoer ute på Y-tuben?
Spørsmålet blir bare hvem skal lage hva, og andre redaksjonelle aspekter rundt en slik produksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre S Nilsen

Autoglym sin resin polish slo ihvertfall Shield i holdbarhet mener jeg det sto. Helt greit det han gjør for mannen i gata ikke alle som er som folk her inne. Syns også det blir litt for dumt og rakke ned på han. Virker litt som det er det "the only way is the detailers way. Alt annet er bare søppel. Fler som sammenligner en detailers jobb på 30 timer med en dårlig klargjøring gjort på 3 timer. Sier seg vel egnetlig selv at en detailer jobb på 30 timer blir bedre en en klargjøring på 3 timer eller en hurtig polering hos et bilpleie firma.

Nei syns heller fler her inne kan hoppe ned fra sin høye hest. Ikke alle som bruker 3 timer på og vaske bilen. Noen vil ha gjort det fortest mulig med et greit resultat.

Og ja jeg jobber som klargjører og er lei av og lese hvor dårlig jobb vi gjør...

  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...