Gå til innhold

Mangel på resultat - første maskinpolering


HaakonH

Recommended Posts

Heisann,

I dag prøvde jeg meg på maskinpolering for første gang, det gikk dessverre ikke helt som forventet.

Lakken er i generelt god stand og er siden den ble shinet opp av Bernhard sommeren 2012 kun vasket DCN style. Kun litt vaskeriper, noe fra verksted og ruteskift.

Men jeg får ikke fjernet vaskeripene! Kan heller ikke si jeg ser mye forbedring.

Prøvd meg på følgende kombinasjoner:

Orange med Restore

Gul med Polish

Grønn med Restore

Rød med Refine

Rød med Refine fjerner kjørespor etc. men det hjelper lite når vaskeriper fortsatt er der.

Er det kombinasjonen, produktene eller metoden(meg) det er noe galt med her?

Utstyret jeg har:

-Flex xc3401

-Auto finesse tripple(restore, polish, refine)

-Uber grønn pad

-Medfølgende pads auto finesse(orange,gul og rød)

Bilen: BMW e92 LeMansBlue

Takker for alle svar, begynner å bli litt desperat nå..

Og beklager en litt rotete tråd, spør hvis noe er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hvordan polerer du? Altså, legger du mye press, hvor mange pass kjører du? Er området du polerer for stort kanskje (Panser burde deles opp) til at du ikke får korrigert fordi det blir fort kaldt igjen?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan polerer du? Altså, legger du mye press, hvor mange pass kjører du? Er området du polerer for stort kanskje (Panser burde deles opp) til at du ikke får korrigert fordi det blir fort kaldt igjen?

Kjører maskinen på fult (6) etter å ha spredt produktet på 1.

Kjører 5-6 pass på en nokså lite område, delt panser inn i ca 5-6 deler for test. Kun kjørt der. Jeg aner egentlig ikke hvor mye press jeg skal legge på maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket du varmeutvikling underveis? Når jeg tok min første bil brukte jeg lang tid før jeg fant ut at jeg ikke kjørte det varmt nok. Bernhard burde gi deg noen stalltips til kombo iallfall, i og med at han kjenner lakken på bilen din.

Uten varme får man ikke korrigert så mye, spesielt ikke om lakken er knallhard og man kjører med for mild kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket du varmeutvikling underveis? Når jeg tok min første bil brukte jeg lang tid før jeg fant ut at jeg ikke kjørte det varmt nok. Bernhard burde gi deg noen stalltips til kombo iallfall, i og med at han kjenner lakken på bilen din.

Uten varme får man ikke korrigert så mye, spesielt ikke om lakken er knallhard og man kjører med for mild kombo.

Vet ikke hva varmt nok er, men sjekket av og til.

Var kanskje ikke nøye nok med å sjekke varmen.

Er jo ikke akkurat den mest brukte polishen her på forumet heller. Menzerna er veldig bra saker hvis du vil prøve en ny polish ;)

Nei, det har jeg fått med meg:-)

Tenkte når jeg kjøpte inn at jeg skulle gå for Scholl, men har har også sett at Menzerna er mye brukt.

BN hadde kun Auto Finesse.

Nå er butikkene stengt frem til tirsdag:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Bare for å pirke litt :P

Polish serien til AF heter ikke tripple. Den heter Revitalise. Den inneholder da restoring-, polishing og refining compound.

AF tripple er et eget produkt :)

Lakken på nyere BMW er veldig hard, så du må nok jobbe en del med DA for å klare å korrigere vekk noe riper.

Jeg brukte AF restoring, med den groveste puta (husker ikke helt i farten om det er den gule eller orange, på en 08 BMW e61 med Flex DA.

Måtte kjøre flere pass med en del press og varme for å få ønsket resultat. Tok tid, støvet noe voldsomt men ble veldig bra :)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å pirke litt :P

Polish serien til AF heter ikke tripple. Den heter Revitalise. Den inneholder da restoring-, polishing og refining compound.

AF tripple er et eget produkt :)

Lakken på nyere BMW er veldig hard, så du må nok jobbe en del med DA for å klare å korrigere vekk noe riper.

Jeg brukte AF restoring, med den groveste puta (husker ikke helt i farten om det er den gule eller orange, på en 08 BMW e61 med Flex DA.

Måtte kjøre flere pass med en del press og varme for å få ønsket resultat. Tok tid, støvet noe voldsomt men ble veldig bra :)

Hadde ikke produktene oppe her mens jeg skrev, så tippet og håpet folk forstod hvilke produkter jeg siktet til:) Men takk for oppklaringen.

Tror du det er produktene som er vanskelig å jobbe med, eller at Flex DA sliter med hard BMW lakk?

Mao vil det hjelpe med andre produkter?

Alt du trenger er i linken over :)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt AF sine produkter selv, men har sett gode resultater med AF og DA sammen, handler vel mest om teknikk, varme, tålmodighet og kanskje og mengden produkt på pad. Er synd å kjøpe nytt om en har noe som i kanskje i utgangspunktet fungerer, kun for å kjøpe noe "bedre"... Om en kjører på med menzerna, scholl, 3M, AF, SV, MG eller litt av hvert, så må en lære seg å bruke produktet.

Har du søkt litt rundt på andre forum ang AF sine polisher og hard lakk? f.eks: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=312112

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Flex nettopp fordi det var mange gode tilbakemeldinger om den, må vel bare lære meg å bruke den:)

Ikke søkt på andre forum nei, takk for link! Skal få søkt litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Hadde ikke produktene oppe her mens jeg skrev, så tippet og håpet folk forstod hvilke produkter jeg siktet til:) Men takk for oppklaringen.

Tror du det er produktene som er vanskelig å jobbe med, eller at Flex DA sliter med hard BMW lakk?

Mao vil det hjelpe med andre produkter?

:-)

AF sine produkter er i utgangspunktet gode produkter, så hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt dem.

Som det blir nevnt er det dumt å kjøpe nye produkter, når det du har er bra :)

Prøv deg frem ved å kjøre færre/flere pass med forskjellig trykk på maskinen.

På BMW lakk må du legge en del press på og få god varme i lakken for å fjerne riper.

Lykke til, og del gjerne resultatet med oss :)

Legger ved bilde av høyre bakskjerm etter AF Restoring compound og Flex DA på den e61'n jeg polerte :)

20130627_164855_zps91f3c177.jpg

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten så er lakken stein hard.

Eksempler:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=255034

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=280698

Endret av Vårhus

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva varmt nok er, men sjekket av og til.

Var kanskje ikke nøye nok med å sjekke varmen

På hard lakk må det nesten kjøres så varmt at det er ubehagelig å ta på for effektiv korrigering, noe som er vanskelig å få til med DA-maskin. Flex er dog den type DA som kan gi deg mest varme, så der er du allerede et stykke i riktig retning.

Den Menzerna-pakken til BN kan aldri bli feil, alltid greit med flere typer polish og pads om du skulle ta andre biler etterhvert.

Du trenger i tillegg minst 1 pad ekstra av alle i pakken, og med fordel 2 eller flere av grove pads til korrigering samt fine pads til siste steg, dette for å kunne bytte mellom hvert panel for å la pads kjøle seg ned. Greit å i tillegg ha ekstra i tilfelle du skulle ødelegge pads underveis også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva varmt nok er, men sjekket av og til.

Var kanskje ikke nøye nok med å sjekke varmen.

Når jeg sitter på en krakk å korrigerer en dør f.eks, så kjenner jeg varmen "svi" meg i ansiktet på ikke så altfor lang avstand mens jeg kjører på. Nå kjører jeg med roterende, men med mye press og tvungen rotasjon på flexen, burde det være mulig å få litt temp på lakken hos deg også. På groveste steget er det mye press, god fart og en smule tålmodighet som funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

En annen ting som er greit og huske på er og bevege maskinen sakte nok. fort gjort og bli litt ivrig og "dure på" for fort.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...